Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NVIDIA Power Sentinel foreslår for lite strøm?

Anbefalte innlegg

Hei,

Maskinen min ble bygget av Pyton (.no), og de har prøvd å fikse problemet to ganger allerede, men ikke klart det. Jeg skulle levere maskinen en gang til men da var de nedlagt eller noe...

Uansett. Jeg tenkte jeg måtte finne ut av problemet selv... Problemet er nemlig det at når jeg spiller noe krevende spill som AOE3 og GRAW popper det opp en mld på skjermen som sier at GC mottar for lite strøm. Nemlig...

"To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations." - The NVIDIA Power Sentinel.

Og hvis dere sjekker systemet mitt her finner dere nok ut at en 400W NorthQ PSU på en Sparkle NVIDIA GeForce 6600 GT er mer enn nok... Denne satte faktisk Datakjeden inn for meg, selv om de ikke trodde det var problemet - og det var det tydeligvis ikke.

Jeg fikk imidlertid de greie folka i Møllergata (Datakjeden eller noe) til å se på maskinen min. Han sa det var noe galt med hovedkortet mitt og skiftet det. Det gjorde slik at maskinen krasjet mindre og jeg fikk færre ganger opp mld, men den er der enda...og den er irriterende...for den gjør som den sier - den setter ned ytelsen til nesten like god som min gamle Win98 maskin!

Jeg håper noen her har erfaring med denne typen problemer, selv om alt innenfor data kan virke (hvertfall for meg) ganske relativt.

Takk på forhånd.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Normalt skal strømforsyning på 400W være mer enn nok ja, men de der fra NorthQ har en del hatt problem med. Jeg foreslår at du forsøker med ei fra et annet merke på minst 400W. For eksempel Forton/Source, Hiper, Mist, Seasonic eller andre bra merke. Du trenger ikke kjøpe ny før du har funnet ut om den er problemet. Du kjenner vel noen som du kan få lånt med?

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hmmm. Jeg hadde en 350W installert...samme feilmld da og. Tror ikke det kan være en generell feil på Sparkles GeForce 6600 GT da? Pyton byttet det første kortet jeg hadde (samme) da det hadde en feil på seg og viste mange nydelige farger på skjermen. =)

6342284[/snapback]

Prøv en annen strømforsyning med mer effekt så du får utelukket strømforsyningen.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...