Chubbyoslo Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 kan man spille av mpeg4 filer på nokia n80? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 kan man spille av mpeg4 filer på nokia n80? 6324437[/snapback] Det ville jeg virkelig tro, da min Nokia 6280 spiller det av perfekt (vèt det er forskjellige grensesnitt, men siden S60 er mer åpent så..) Siden det er en ganske "mobil" standard. Tar den ikke opp i mpeg4 og da? Lenke til kommentar
joackim Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Min spiller av mp4-filer som jeg har tatt selv med telefonen, men av en eller annen grunn vil den ikke spille av mp4-filer som jeg mottar. Lenke til kommentar
Bersagel Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Min spiller av mp4-filer som jeg har tatt selv med telefonen, men av en eller annen grunn vil den ikke spille av mp4-filer som jeg mottar. 6334373[/snapback] Mottar? Vil det si filer som du overfører fra pc? Hadde problemer med dette selv, og løsningen var at filmene var i feil oppløsning. Når en overfører filmer fra pc'en, så må en jo enten konvertere dem til 3gp- eller mp4-filer, hvor sistnevnte gir best resultat. Når en overfører mp4-filer så velger en oppløsning og størrelsebegrensning, og for at det skulle fungere hos meg måtte jeg velge "ingen størrelsebegrensning 320*240" Valgte jeg høyere ville ikke mobilen spille det av... Verdt et forsøk! Skriv tilbake hvordan du fikser det Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Når en overfører filmer fra pc'en, så må en jo enten konvertere dem til 3gp- eller mp4-filer, hvor sistnevnte gir best resultat. 6334773[/snapback] Faktisk ikke. 3gp filer gir MYE bedre kvalitet til samme eller mindre filstørrelse. 3gp kan nemlig bruke både mpeg4, XviD og H.263 som codec. Og som sikkert mange vet så er det lite på codec-fronten som slår H.263. Bruk ImTOO programmet, h263, høy bitrate (256=veldig bra, 512=ekstremt bra, 1024=usansynelig bra!) maks oppløsning, mellom 20 og 25 fps og aac lyd så får du SKIKKELIG bra video på telefonen Du kan også prøve 3g2 som vistnok skal gi enda laver filstørrelse. Alle filtyper og codecs støttes naturligvis av RealPlayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå