Gå til innhold

hva er PCI-E,DDR3 og AMD X2 og alt det der?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg kjøpte pcen min for 3 år siden.

Abit nf7-s 2.0 hovedkort

sapphire 9550 128mb grafikkkort

amd 2400 athlon processor

512 DDR ram minnekort

så etter 3 år går jeg inn på komplett.no og finner alle de nye skjermkortene, men når jeg trykker på dem får jeg melding i rødt om at jeg må ha PCI-EXPRESS støttende hovedkort.

Jeg finner også hovedkort med dual-core processor. Kan noen forklare meg hva i alle verden disse nye tingene er??

kan man ha 2 processor på et hovedkort. vil det si at jeg kan får 4200+4200 = 8400 MHZ processor??

fungerer hovedkortet med 1processor hvis jeg ikke har råd til å kjøpe 2 på engang??

og forresten hva er disse nye DDR3?? hvis jeg kjøper et moderne hovedkort med PCI-E støtte vil det si at jeg også må kaste minnekortet mitt som er

"TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)"??

veldig frustert gutt

Endret av DaJev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI-Express er en standard for skjermkort. Denne har tatt over for AGP.

En dobbelkjerne-prosessorer er en prosessor med 2 kjerner. Det er ikke 2 separate prosessorer. Og med DDR3 mener du vel DDR2? Dette er en minnestandard som er i ferd med aa ta over for DDR.

Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar
PCI-Express er en standard for skjermkort. Denne har tatt over for AGP.

En dobbelkjerne-prosessorer er en prosessor med 2 kjerner. Det er ikke 2 separate prosessorer. Og med DDR3 mener du vel DDR2? Dette er en minnestandard som er i ferd med aa ta over for DDR.

6324243[/snapback]

han mener vel ddr3 minne i skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...