chokke Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Hei. Jeg skal til kreta i to uker 7. Juli (tror jeg) og lurer på ca. hvor mye penger jeg burde ha med (oversett til norske, for utenlandske sier meg ikke en dritt) og om jeg skal ha det kontant eller om jeg kan bruke Visa Electron (er ikke det til betaling i utlandet?) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Anbefaler at du tar med en tusenlapp eller deromkring i landets myntenhet (Euro, vel?). Visa Electron er vel generelt dyrt å bruke i utlandet (er også veldig få som støtter det, i forhold til vanlig Visa), så hold deg til kontanter. Når du går tom for kontanter tar du ut en relativt stor sum fra en minibank. Du betaler vel en 30 kroner + 1% av summen når du tar ut, så ta ut litt ekstra når du først gjør det EDIT: Det kan også være greit å ha en liten pengereserve nederst i kofferten el.l. - slik at du ikke står helt på bar bakke hvis du skulle bli ranet av de skumle utlendingene Endret 17. juni 2006 av Loomy Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 bump . Fant ut at jeg har sånn 16 talls tallrekke foran på kortet og det er ELectron Visa og Bank Axept. Kunne bruke det til å kjøpe en måned til World of Warcraft og jeg er ikke 18 :O Eller er kontanterd et beste? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Etter nærmere undersøkelse fant jeg ut at, i hvert fall ikke min bank, tar ekstra gebyr for bruk i utlandet, så da er det jo greit å bruke kortet. Men ta for all del ut noen kontanter og ha i backup i tilfelle kortet ikke funker (kan være litt problematisk i noen land) eller hvis du mister det. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 hvilken bank har du? Har Nordea selv Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Eg trur ikkje du kan bruke Visa Electron i Kreta... Meiner at det kun funker i skandinaviske land.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Neissda, Electron funker fint utenfor skandinavia, men antall butikker som støtter det er jo endel mindre enn med vanlig Visa. Her er forresten Nordea sine priser på bruk av kortet: http://www.nordea.no/sitemod/default/index.aspx?pid=402534 Lenke til kommentar
C_D_R Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Kom hjem fra kreta i går, Hersonissos. Kameraten min hadde bare visa elektron og det funket som bare det i alle minibanker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå