Gå til innhold

Mye bedre bilde med Monster komponent?


Anbefalte innlegg

Teamxbox har anmeldt Monster sin komponent kabel og mener den gir et dramatisk mye bedre bilde enn Microsoft sin :

 

" If you are using the Microsoft’s Xbox 360 Component HD AV Cable in your home theatre setup and thought games looked really good on your HDTV, you won’t believe how much the visuals can improve when using the GameLink 360 Component A/V Cable. It’s like someone ran a couple of Photoshop filters and tweaked brightness and contrast ratios. "

 

" Images with large objects of a same color, like a close-up of a red Ferrari in Project Gotham Racing 3, looked more realistic and color balanced. I loaded a few PGR3 snapshots stored for this test and when using the GameLink 360 Component A/V Cable, it was really like someone ran a Sharpen filter to the picture and tweaked brightness and contrast.

These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions. "

 

Noen som har prøvd Monster sin kabel og har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teamxbox har anmeldt Monster sin komponent kabel og mener den gir et dramatisk mye bedre bilde enn Microsoft sin :

 

" If you are using the Microsoft’s Xbox 360 Component HD AV Cable in your home theatre setup and thought games looked really good on your HDTV, you won’t believe how much the visuals can improve when using the GameLink 360 Component A/V Cable. It’s like someone ran a couple of Photoshop filters and tweaked brightness and contrast ratios. "

 

" Images with large objects of a same color, like a close-up of a red Ferrari in Project Gotham Racing 3, looked more realistic and color balanced. I loaded a few PGR3 snapshots stored for this test and when using the GameLink 360 Component A/V Cable, it was really like someone ran a Sharpen filter to the picture and tweaked brightness and contrast.

These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions. "

 

Noen som har prøvd Monster sin kabel og har lignende erfaringer?

6323972[/snapback]

 

 

Tror nok det blir litt bedre, men koster ikke en slik kabel 1000. kr? Vet ikke helt om den er verdt det.. :hmm:

Lenke til kommentar

Du får en slik kabel inklusive frakt, moms og postens gebyr ferdig til norge for 515,- totalt fra Ebay.com

 

Husk å ta med at denne forbedringen i hovedsak er merkbar på større skjermer som 50" og oppover.

These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions.

 

Så jeg tror ikke folket med 37" og nedover skal forvente for mye.

Men for slike som meg med 100" projektorbilde er de interessant. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NoLimit: Hvilken oppløsning kjører du på projektoren? Om du ikke merker forskjell med f eks 720p på ditt oppsett tror jeg ikke det er verdt å kjøpe den for oss andre med 42" plasma.

 

Jeg har vært litt skeptisk til komponentkabelen som fulgte med 360en. Den virker mye tynnere og simplere enn den som MS selger til den originale xboxen. Vurderer om jeg skal teste VGA-kabelen til MS slik at jeg får oppskalering ved DVD-avspilling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du får en slik kabel inklusive frakt, moms og postens gebyr ferdig til norge for 515,- totalt fra Ebay.com

Du får den også her i Norge:

http://www.digistore.no/product_info.php?c...roducts_id=2140

 

Med optisk lyd:

http://www.digistore.no/product_info.php?c...roducts_id=2087

 

Jeg har bestillt meg en og skal teste den på min 42" HD plasma. Jeg gir dere en liten review når jeg har fått den.

Lenke til kommentar

De fleste butikker i Norge er generellt kraftig overpriset på Monster sine kabler. Derfor har jeg alltid kjøpt dem via Ebay hvor en får dem til normal pris.

Godt å se at DigitalStore nå kan tilby disse kablene til fornuftig pris i Norge, da stort sett alle andre har hatt både 2 og 3 hundre prosent avanse på dem, minst!

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...