Hurragutten Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Teamxbox har anmeldt Monster sin komponent kabel og mener den gir et dramatisk mye bedre bilde enn Microsoft sin : " If you are using the Microsoft’s Xbox 360 Component HD AV Cable in your home theatre setup and thought games looked really good on your HDTV, you won’t believe how much the visuals can improve when using the GameLink 360 Component A/V Cable. It’s like someone ran a couple of Photoshop filters and tweaked brightness and contrast ratios. " " Images with large objects of a same color, like a close-up of a red Ferrari in Project Gotham Racing 3, looked more realistic and color balanced. I loaded a few PGR3 snapshots stored for this test and when using the GameLink 360 Component A/V Cable, it was really like someone ran a Sharpen filter to the picture and tweaked brightness and contrast. These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions. " Noen som har prøvd Monster sin kabel og har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
Lokiboki Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Teamxbox har anmeldt Monster sin komponent kabel og mener den gir et dramatisk mye bedre bilde enn Microsoft sin : " If you are using the Microsoft’s Xbox 360 Component HD AV Cable in your home theatre setup and thought games looked really good on your HDTV, you won’t believe how much the visuals can improve when using the GameLink 360 Component A/V Cable. It’s like someone ran a couple of Photoshop filters and tweaked brightness and contrast ratios. " " Images with large objects of a same color, like a close-up of a red Ferrari in Project Gotham Racing 3, looked more realistic and color balanced. I loaded a few PGR3 snapshots stored for this test and when using the GameLink 360 Component A/V Cable, it was really like someone ran a Sharpen filter to the picture and tweaked brightness and contrast. These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions. " Noen som har prøvd Monster sin kabel og har lignende erfaringer? 6323972[/snapback] Tror nok det blir litt bedre, men koster ikke en slik kabel 1000. kr? Vet ikke helt om den er verdt det.. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Du får en slik kabel inklusive frakt, moms og postens gebyr ferdig til norge for 515,- totalt fra Ebay.com Husk å ta med at denne forbedringen i hovedsak er merkbar på større skjermer som 50" og oppover. These improvements were quite noticeable on a 50 inch HDTV, so we expect the differences to be even more obvious on larger televisions. Så jeg tror ikke folket med 37" og nedover skal forvente for mye. Men for slike som meg med 100" projektorbilde er de interessant. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Kabelen hjelper nok en god del på bildestøy og etterslep i farger (f.eks. på dlp prosjektorer), når det kommer til rimelig store bildestørrelser. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Fikk for en uke siden den HD Komponentkabelen til Monster. Betalte en god tusenlapp fra komplett. Har den koblet til prosjektor med ca 70" stort bilde. Merker egentlig ingen forskjell fra den kabelen som fulgte med premium pakken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Er ikke Monster-kabler overprisa og overvurdert? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 NoLimit: Hvilken oppløsning kjører du på projektoren? Om du ikke merker forskjell med f eks 720p på ditt oppsett tror jeg ikke det er verdt å kjøpe den for oss andre med 42" plasma. Jeg har vært litt skeptisk til komponentkabelen som fulgte med 360en. Den virker mye tynnere og simplere enn den som MS selger til den originale xboxen. Vurderer om jeg skal teste VGA-kabelen til MS slik at jeg får oppskalering ved DVD-avspilling. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Kjører 720p på en hd-ready prosjektor ja. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Ok, med den oppløsningen så burde jo svakheter i MS sin kabel vs. Monster sin vise seg. Kanskje MS har en bra komponentkabel likevel. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 så lenge kablene er under 5 til 7 meter trenger man ikke å se så mye forsjell på de forsjellige. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Du får en slik kabel inklusive frakt, moms og postens gebyr ferdig til norge for 515,- totalt fra Ebay.com Du får den også her i Norge: http://www.digistore.no/product_info.php?c...roducts_id=2140 Med optisk lyd: http://www.digistore.no/product_info.php?c...roducts_id=2087 Jeg har bestillt meg en og skal teste den på min 42" HD plasma. Jeg gir dere en liten review når jeg har fått den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 shiit 500kr billigere enn på komplett.no!! Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) De fleste butikker i Norge er generellt kraftig overpriset på Monster sine kabler. Derfor har jeg alltid kjøpt dem via Ebay hvor en får dem til normal pris. Godt å se at DigitalStore nå kan tilby disse kablene til fornuftig pris i Norge, da stort sett alle andre har hatt både 2 og 3 hundre prosent avanse på dem, minst! Endret 5. august 2006 av trykkertor Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg syns nå bildet ble noe bedre, bedre kontrast og skarphet, men det var langt ifra noe aha opplevelse. Det er ikke det beste kjøpet jeg har gjordt for å si det slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå