zmurphy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 skal oppgradere min k750i til w800i, men får trøbbel.. har betalt og fått en credit på davinci, men når jeg bruker det programmet som skal flashe mobilen så får jeg ikke kontakt med telefonen. det står bare "shortly press the power button", men det skjer ingenting når jeg skrur den på.. bruker da versjon 15.94 av det programmet som følger med til davinci. kan det være telefonen som det er noe galt med eller er det jeg (mest sannsynlig selvfølgelig) som gjør noe galt ? Lenke til kommentar
eikum Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Bahh... nå er jeg sur... hadde samme problemet men fikset det, men greia er at det er en stund siden.. skal finne det ut for deg btw har du sjekke DaVinci forumet? *fant noe* OK try this. Remove your battery, reinstall it, plug it into the charger (not the usb) and leave it alone for an hour, then try turning it on. Du må huske at batteriet må være FULT! Vet ikke hvorfor men det er bare sånn Endret 17. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
zmurphy Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) du er sur ja, bare tenk deg hvor sur jeg er nå mobilen er fulladet, men det står bare "shortly press Power button!" men hvilken rekkefølge skal jeg gjøre det i? skal jeg koble til telefonen før jeg trykker på flash eller ikke? har cid ignoring noe å si? og en ting til: når jeg trykker read/test cid, så skjer det heller ingenting, men når jeg trykker stop, så reagerer maskinen sånn som den gjør når jeg kobler til telefonen vanlig.. det må vel bety at programmet har kontakt med telefonen? men hvorfor i heiteste går ikke dette? og: hvordan finner jeg ut om telefonen er cid49 eller 36, og har dette noe å si? og:) telefonen er operatørlåst og har bindingstid, noe å si? og: har rts/dtr noe å si? og hvorfor står det "shortly press power button" i stedet for "hold c-knappen inne osv" sånn som man gjør når man bruker flash? Endret 18. juni 2006 av zmurphy Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) og hvorfor står det "shortly press power button" i stedet for "hold c-knappen inne osv" sånn som man gjør når man bruker flash? 6331517[/snapback] Mest sannsynlig fordi du har valgt feil kommunikasjonsport: DCU-60 --> Hold inne C-knapp. Vanlig (eller virtuelle) COM-porter --> Shortly press power button. Dersom det er DCU-60 du skal bruke (original kabel) kan du lese en manual jeg har skrevet her: http://www.unlockshop.no/filer/K750i-W800i.pdf (ikke følg den helt til punkt og prikke - er f.eks. kommet nyere firmware) Endret 20. juni 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 hvor kan jeg laste ned firmwaren? Trenger jeg bare DaVinci til å flashe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå