Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel suger skikkelig

Anbefalte innlegg

Har nå blitt lovt adsl2 linjen på 20 mbit i flere mnd. Nå fikk jeg endelig koblet opp fra 6 mbit til 20 mbit i går. Når jeg kom hjem fra job og skulle teste linjen så var djo hele linjen koblet ned!

Nå er det i tillegg streik blant teknikerne deres og det kunne ta TID å få en tekniker til å se på det.

Problemet var vist at jeg ikke fikk ipadr fra sentralen. Fikk visst kontakt med sentralen, men ikke ipadr.

:thumbdown::nei::no::mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå snakket med nextgentel igjen og nå mener de plutselig at det er routeren min det er noe galt med. De skal sende meg en ny. Kan dette være riktig da?

Fikk jo ny router for tre uker siden som skulle støtte adsl2. Den har jo fungert helt fint frem til i går da de koblet meg over til adsl2 da.

Har en zyxel router. Alle innstillinger er standard. Har nyeste firmware. Noen som vet om routeren kan være problemet her?

Lenke til kommentar
Har nå snakket med nextgentel igjen og nå mener de plutselig at det er routeren min det er noe galt med. De skal sende meg en ny. Kan dette være riktig da?

Fikk jo ny router for tre uker siden som skulle støtte adsl2. Den har jo fungert helt fint frem til i går da de koblet meg over til adsl2 da.

Har en zyxel router. Alle innstillinger er standard. Har nyeste firmware. Noen som vet om routeren kan være problemet her?

6324069[/snapback]

jeg fikk også ny router, når jeg gikk til ADSL2+ hos NextGentel. hvis du går på deres kundesider, så kan du sikkert finne ut om modemet støtter ADSL2+.....

hvis de sier at det er noe galt med modemet, så kanskje det er det ?!?!. du har ikke noen kamerat som du kan låne modem og sjekke linje da ?

Lenke til kommentar

Modemet mitt støtter adsl2. Det var jo nettopp derfor de byttet det ut fra det gamle jeg hadde som støttet adsl. Det jeg har nå fikk jeg etter at jeg bestilte oppgradering til adsl2. MEn det kan brukes på vanlig adsl også frem til jeg oppgraderte linjen til adsl2..

Dette er kjedelige saker!

Lenke til kommentar

NGT sliter med å levere kjappe linjer på et urgammelt kobbernettverk som ikke er deres. Det finnes begrensninger i adsl og adsl2 teknologien, men hverken salgsavdelingen eller sluttbrukeren tar særlig hensyn til dette selv.

Jeg ville ikke finne på å bestille en 20 Mbit linje og faktisk forvente å få 20 Mbit levert. Muligens jeg tar en snodig vinkel på saken, men jeg forventer heller ikke at tog mellom Oslo og Trondheim tar 2 timer... Alt har sine begrensninger.

Lenke til kommentar

selv hadde jeg kanskje flaks. hadde ADSL hos dem fra før, opgraderte til ADSL2+ (ventet ca. 2-3 uker). det eneste som irriterer meg litt er hastighet. når jeg sjekket avstanden til sentralen, så burde jeg ha bedre hastighet.....

ellers så lurer jeg på hvordan det blir videre når TeliaSonera har kjøpt opp NextGentel.....

Lenke til kommentar
NGT sliter med å levere kjappe linjer på et urgammelt kobbernettverk som ikke er deres. Det finnes begrensninger i adsl og adsl2 teknologien, men hverken salgsavdelingen eller sluttbrukeren tar særlig hensyn til dette selv.

Jeg ville ikke finne på å bestille en 20 Mbit linje og faktisk forvente å få 20 Mbit levert. Muligens jeg tar en snodig vinkel på saken, men jeg forventer heller ikke at tog mellom Oslo og Trondheim tar 2 timer... Alt har sine begrensninger.

6324204[/snapback]

Forskjellen her er vel at NSB ikke lover at toget fra oslo til trondheim tar to timer, mens NGT lover 20 mbit, og da skal man jo selvfølgelig ha nettopp det. Hvis de ikke kan levere dette bør de slutte å selge produktet.

Lenke til kommentar
Forskjellen her er vel at NSB ikke lover at toget fra oslo til trondheim tar to timer, mens NGT lover 20 mbit, og da skal man jo selvfølgelig ha nettopp det. Hvis de ikke kan levere dette bør de slutte å selge produktet.

6324315[/snapback]

det lurer jeg på også, om noen får/fått egentlig 20mbit. tenkte på de som bor inntil 1000 m fra sentralen..... eller er det bare tull og som du sier de selger produktet de ikke kan levere.....

Lenke til kommentar

6324315[/snapback]

Ikke for å kverrulere, men lover dem ikke opp til 20 mbit avhengig av hvor du bor? Tenker på den tabellen her:

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/adsl2+/

Det får være nok forsvar av NGT... Dem må alikevel forbedre en hel del på support-sida. Ikke mange hyggelige, ikke mange med kunnskap og kompetanse heller. Tro meg, jeg har ringt dem ofte i dem 8 mnd jeg venta på linja mi. :p

Lenke til kommentar

Fiber FTW!

NTE/Lyse har bra kundesupport de. Fikk ikke oppgradering fra 4/4mbit til 6/6mbit når jeg skulle ha det, sendte en mail til kundesupport med tptest-resultater, og det var fikset neste dag. (sendte mail om kvelden.)

Adsl2+ krever vel avstand fra sentral på rundt 3-400m for å få full hastighet, hvis jeg husker rett. Glad jeg er fri kopperet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte rett før jul og har fått ADSL2+ for noen dager siden, ventetiden var lang men verdt det :D

516i kan brukes ja, har den selv.

De lover heller ikke 20mbit til alle, jeg har 18mbit og bor 1400m fra sentralen.

NGT har også mye bedre upload enn Telenor, de har 700kbps og nå har jeg 1400kbps i ruteren og får 1200kbps ut av det :)

Endret av magio
Lenke til kommentar

Hvilken router er det Nexgentel leverer til kundene??

Er litt hissen på å oppgradere. Bor 415 meter fra sentralen. Har telenor 3000/350 nå. Den har vært fjellstabil siden den ble lagt inn for 12mnd siden. Bruker linja mest til online-spilling.

Er det verdt å ta kjangsen med hensyn til ustabil choke?

Lenke til kommentar

Har ADSL 2 20mbit, fikk thomson speedtouch 546i. Har ikke hatt noen problemer, men ngt har noen "mandagsroutere" på lager, så du kan jo alltids være uheldig ... 200 meter fra sentralen, gjerne 21mbit registert i ruter.

Lurer dog litt på dette med kundeservicen dems, jeg har nemlig aldri ventet lenger en etpar minutter, kanskje de prioriterer eldre gode kunder? Har vært kunde stabilt siden 2001. Er uansett veldig fornøyd, aldri noe tull, maks nedetid er 4 timer en natt, men det var varslet på fohånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...