K-Dog Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har et Asus PW5D2 Premium hovedkort - 955x chipset. På dette hovedkortet sitter et Realtek lydkort. Hvis noen av leserne har dette hovedkortet selv, eller har vært borti det før, så kan dere kanskje hjelpe meg .. I manualen til dette hovedkortet står det at etter installasjonen av Realtek Audio Driver så skal Realtek Control Panel komme opp i system tray. Det gjør den altså ikke. Det ligger en Realtek Control Panel i windows sitt kontroll panel, men denne kan ikke kjøres. Jeg kan med andre ord ikke endre noen innstillinger osv på lyden min. Hva kan være feil? Har prøvd å installere flere ganger, jeg har t.o.m lastet ned siste drivere og prøvd det uten hell. Driverne fungerer de, det er lyd, men jeg må ha dette kontroll panalet oppe å gå, slik at jeg kan hente ut lyd både bak på pc'n, og foran på front panelet .. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har et Asus PW5D2 Premium hovedkort - 955x chipset. På dette hovedkortet sitter et Realtek lydkort. Hvis noen av leserne har dette hovedkortet selv, eller har vært borti det før, så kan dere kanskje hjelpe meg .. I manualen til dette hovedkortet står det at etter installasjonen av Realtek Audio Driver så skal Realtek Control Panel komme opp i system tray. Det gjør den altså ikke. Det ligger en Realtek Control Panel i windows sitt kontroll panel, men denne kan ikke kjøres. Jeg kan med andre ord ikke endre noen innstillinger osv på lyden min. Hva kan være feil? Har prøvd å installere flere ganger, jeg har t.o.m lastet ned siste drivere og prøvd det uten hell. Driverne fungerer de, det er lyd, men jeg må ha dette kontroll panalet oppe å gå, slik at jeg kan hente ut lyd både bak på pc'n, og foran på front panelet .. Håper noen kan hjelpe. 6323502[/snapback] hei..... har ikke akurat samme type hovedkortet, men Asus m/Realtek. det stemmer, har en liten ikon i system tray. har også ikon i control panel, når jeg trykker på den så kommer rett inn i Realtek Control Panel. har også oppdaget at når du går til GENERAL settings i panelen, kan du besteme om du vil ha ikon i system tray..... hvis jeg ikke husker feil, så hadde ikke sånne problemer. både ikon i Control Panel og System Tray dukket opp automatisk etter installasjon fra original CD, som følgte med hovedkortet..... det er også en liten automatisk sak på Asus, at hvis du plugger noe i hvilken som helst lyd ingang/utgang, kommer opp automatisk Realtec Control Panel..... Lenke til kommentar
K-Dog Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Vel .. Ingenting av dette fungerer! :-( Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Vel .. Ingenting av dette fungerer! :-( 6323520[/snapback] har du prøvd å avinstallere og installere på nytt ?..... ingen spørsmåltegn i device manager ?..... Lenke til kommentar
K-Dog Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Jepp har prøvd det. Har prøvd både drivere fra cd'n som fulgte med hovedkortet, og drivere fra asus.com ... Ingen feil i device manager....snodige greier dette her .. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jepp har prøvd det. Har prøvd både drivere fra cd'n som fulgte med hovedkortet, og drivere fra asus.com ... Ingen feil i device manager....snodige greier dette her .. 6323545[/snapback] jepp, det er det..... alt skulle komme automatisk..... det som er litt merkelig at du får lyd, men ingen kontrol panel for å styre ut/in -ganger, efekter o.s.v...... det som er også merkelig at du har ikon i "control panel" som ikke virker..... som sagt så der er en tab GENERAL og kan besteme om ikon skal vises i "system tray"..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå