iknowlittle Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 hallo folkens ! trådstarter innom med oppdatering , i den tiden jeg nå har hatt bluecom har jeg vært uten nett i ca 30 min etter et heftig uvær i området . tror det var sist søndag ... har foreløpig ikke trengt å ha telefonkontakt med de , så jeg har ikke fått testet ut telefonsupport ennå . trist å høre om alle de som har hatt problemer . den som venter på noe godt ...... ha det forsatt fint alle diskusjon.no brukere ! Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg fikk feil faktura her om dagen , ringte support, nr 21 i køen, satt og hørte på den jævla Bjørn Eidsvaag låten ca. 1 min . "Klinte på røret", og sendte email til fakturaavd. 4 timer senere fikk jeg svar om at feilen var korrigert. 6476004[/snapback] Det er det jo ingenting å utsette på.. Tok meg en og en halv mnd å få svar på min forespørsel på mail.. 6476256[/snapback] Uhm, har vel gått ca 2 måneder siden jeg har sendt inn flere mail og var i kontakt med salg og support avdeling i flere timer på telefonen hvor de på tro og ære lovet å rydde opp i mine problemer... Har enda ikke hørt en dritt etter over 2 MÅNEDER! Jeg har tidligere også kontaktet dem uten respsons, det var derfor jeg måtte sitte mange timer i telefonen sist.. Forbanna møkka firma! Vet ikke hva jeg skal gjøre lengre... Man mailer dem... Man ringer dem... De lover og lover....ingen ting skjer. Meget oppgitt og enn føler seg litt hjelpesløs. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Jeg fikk feil faktura her om dagen , ringte support, nr 21 i køen, satt og hørte på den jævla Bjørn Eidsvaag låten ca. 1 min . "Klinte på røret", og sendte email til fakturaavd. 4 timer senere fikk jeg svar om at feilen var korrigert. 6476004[/snapback] Det er det jo ingenting å utsette på.. Tok meg en og en halv mnd å få svar på min forespørsel på mail.. 6476256[/snapback] Uhm, har vel gått ca 2 måneder siden jeg har sendt inn flere mail og var i kontakt med salg og support avdeling i flere timer på telefonen hvor de på tro og ære lovet å rydde opp i mine problemer... Har enda ikke hørt en dritt etter over 2 MÅNEDER! Jeg har tidligere også kontaktet dem uten respsons, det var derfor jeg måtte sitte mange timer i telefonen sist.. Forbanna møkka firma! Vet ikke hva jeg skal gjøre lengre... Man mailer dem... Man ringer dem... De lover og lover....ingen ting skjer. Meget oppgitt og enn føler seg litt hjelpesløs. 6779469[/snapback] Når du trenger personlig kontakt med hvilken som helst avdeling, så gå direkte til salg, der får du svar umiddelbart (snodig), og slipper å høre på den "jævla" pausemusikken. Forklar kortfattet problemet til operatøren(husk å få navnet på denne), legg igjen tlfnr som du vil kontaktes på, be denne om å kontakte eks. support for deg, og gi beskjeden om at du vil kontaktes. Hvis det ikke skjer noe innen rimelig tid, så ringer du opp salg, spør etter samme person osv. Dette har jeg gjort i de fleste tilfeller, og det har spart meg for mye unødig telefonbruk. Generelt vil jeg si at VenteloBluecom har et rimelig kaotisk system. Nå er de så greie at de har sluttet å sende fakturaer, man blir fristet til å holde kjeft ... Edit: Husk å ta vare på all korrospondanse, den er gull verdt. Endret 1. september 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Uhm, har vel gått ca 2 måneder siden jeg har sendt inn flere mail og var i kontakt med salg og support avdeling i flere timer på telefonen hvor de på tro og ære lovet å rydde opp i mine problemer... Har enda ikke hørt en dritt etter over 2 MÅNEDER! Jeg har tidligere også kontaktet dem uten respsons, det var derfor jeg måtte sitte mange timer i telefonen sist.. Forbanna møkka firma! Vet ikke hva jeg skal gjøre lengre... Man mailer dem... Man ringer dem... De lover og lover....ingen ting skjer. Meget oppgitt og enn føler seg litt hjelpesløs. Second that!! Har gitt dem helt opp Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg trur ikke dem har noen særlig kontroll over tjenestene sine. Jeg hater Telenor, men jeg har aldri påstått at dem er amatører, de vet til en viss grad hva dem driver med.. Dette kan jeg ikke si om Bluecom. Fikk en telefon fra ei hos Bluecom som ønsket å høre om jeg var fornøyd.. Har da sittet en del timer i kø hos dem, sendt mail uten å få svar.. osv. Selvsagt er jeg ikke fornøyd.. Har ikke fått mer enn 1100/340 siden jeg byttet isp, ip-telefonen har vært nede 2 av 5 mnd, etter mye om og men så klarer support å si at dem ikke har nr.visning... HALLO, kanskje informere om dette med en gang så man slipper å ringe support, ev. i det hele tatt bestille ip-telefon hos Bluecom.. (skal egentlig ha 1500/400) Når noen kontakter dem så virker det som dem ikke lager en sak av det, så hver gang du ringer support så tabber dem seg ut på akkurat samme måten. Vi har byttet 3 ata-bokser p.g.a. dette.. LATTERLIG. Var jeg som måtte si til dem at dem måtte slutte å tukle med ata-boksen, ingenting godt kommer ut av det.. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 hva sitter dere her og klage for?Kan ikke dere bytte isp og sparer masse tid? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) hva sitter dere her og klage for?Kan ikke dere bytte isp og sparer masse tid? 6781455[/snapback] Er ikke så lett som det vett du.. Man er vel egentlig inne i en bindingsperiode.. Hadde det vært enkelt å skifte isp, så hadde man gjort det på dagen.. ************ Eneste jeg er litt lei av er å ha problemer med isp.. Hvor vanskelig kan det egentlig være å tilby en tjeneste for deretter å levere den... Kan man ikke levere en tjeneste så skal man ikke tilby den heller... Endret 1. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) hva sitter dere her og klage for?Kan ikke dere bytte isp og sparer masse tid? Har gjort det vett, men de har 3 mnd oppsigelsestid. det er nå 5mnd siden jeg skriftlig motokk oppsiglese. Linjen går og jeg får ikke kontakt med dem. edit Nei jeg har ikke brukt internett i denne perioden. (på bluecom linjen) Endret 1. september 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) som eneste i bunken... Jeg er fornøyd jeg... Vært kunde i over 1år nå, men har bindingstid til jul pga jeg måtte få ny binding når jeg "oppgraderte" til samme pakken til lavere pris, når de haddde tilbud om det i jula... Eneste problemet jeg hadde i vår var at linja falt ut når jeg maxet den med ftp eller torrents (ta strømmen av modemet noen sek så var det greit) IP-telefon virker, jeg får opp nr på de som ringer også... Heldigvis aldri trengt å ringe kundeservice dog, og hater tanken på at ventelio nå har tatt over og omstrukturert... Oppetid har vel mye med hvor man bor og Telenor sin standard på telelinjene rundtom..? uavhengig av ISP...? (såklart om sentralen går dunken..?) Endret 1. september 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 som eneste i bunken... Jeg er fornøyd jeg... Vært kunde i over 1år nå, men har bindingstid til jul pga jeg måtte få ny binding når jeg "oppgraderte" til samme pakken til lavere pris, når de haddde tilbud om det i jula... Eneste problemet jeg hadde i vår var at linja falt ut når jeg maxet den med ftp eller torrents (ta strømmen av modemet noen sek så var det greit) IP-telefon virker, jeg får opp nr på de som ringer også... Heldigvis aldri trengt å ringe kundeservice dog, og hater tanken på at ventelio nå har tatt over og omstrukturert... Oppetid har vel mye med hvor man bor og Telenor sin standard på telelinjene rundtom..? uavhengig av ISP...? (såklart om sentralen går dunken..?) 6781856[/snapback] For å si det slik... Takk din gud (om du har en) for at du har sluppet unna noen særlige problemer... Oppkjøpet av BlueCom skjedde vel i vår om jeg ikke husker helt feil. Når du først FÅR problemer med Ventelo BlueCom sliter du big time! Det er som en annen her sa... Det virker IKKE som om det vet hva de holder på med... Det virker heller ikke som om det blir laget saker av ting... Hvert fall blir ikke sakene fulgt opp i det hele tatt. Ei dame ringte meg i går å skulle pushe på meg Ventelo mobil abo... Sa tvert nei og forklarte henne raskt status på de andre tingene... Denne dama satt på salgsavdelingen og det ENESTE hun kunne gjøre var å sette meg over til support. Det takket jeg derimot nei til ettersom om jeg vet de ikke klarer å somle seg til en dritt. Så du som nevnte dette med å snakke med salgsavdelingen.... Prøvd det tidligere og prøvde i går... Funker heller ikke! Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 bytt mens dere kan selv om dere er fornøyde. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Når bindingstiden er ute bytter jeg... Er fornøyd, kan ikke påstå annet, men finnes MYE bedre tilbud nå en for 1år siden... Lenke til kommentar
s-a-h Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Bestilte Ventelo med IP-telefoni for en måned siden. Hadde fra før Bipac 7202G og denne kom rett på Ventelos nett etter å ha satt denne i bridge. På ADSL leverer Ventelo faktisk godt over det jeg betaler for i motsetning til gammel ISP Telenor hvor jeg betalte for en mye større pakke men hadde lavere hastighet enn nå. Kan nok komme av at vi bor grisgrent og er en av få kunder i området. Så ADSL biten er jeg meget fornøyd med. Sliter likevel med å få Ventelos ATA på nett. Har forsøkt alt med å sette opp virtuell server og DMZ. Ga til slutt opp og ringte til Ventelo og ba om å få tilsendt modemet som de deler ut. Modemet lå på den lokale postbutikken allerde neste morgen ifølge postens pakkespor. Dette er upåklagelig. Har nå koblet alt etter boka men fortsatt er ATA boksen ikke koblet opp mot server selv om jeg kjører internett via den. Endret 7. desember 2007 av s-a-h Lenke til kommentar
s-a-h Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Og nå skjønte endelig Ventelo at feilen lå hos de. Nå har vi telefon via Ventelo også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå