AllFather Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506329&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=535308&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525175&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=521025&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=578099&hl= Styr unna hvis du kan, etter ventelo har bluecom gått i dass. Lenke til kommentar
tbartnes Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei! Jeg har Bluecom, eller Ventelo Bluecom som de heter nå og jeg anbefaler det absolutt ikke!! Mine erfaringer er veldig dårlige når det gjelder deres 6000/740kbps linje da jeg ikke får mer enn mellom 5500-5600kbps. Jeg bor ikke lenger unna sentral enn ca 800meter. Har skrevet utallige mailer om saken, men det har ikke forbedret seg i det hele tatt. Når jeg hadde en 4400kbps linje var alt i orden. Kjenner en til som har samme problem med hastighet her på Steinkjer! Ventetid på telefon er (iallefall hos meg) ca 25-30min. Mulig jeg har hatt uflaks de gangene jeg har ringt, men det er for dårlig. Har også erfart at jeg må purre flere ganger for å få riktig pris på bredbåndet når det setter ned prisen. Jeg har ikke bindingstid og når prisen gikk ned fra 559,- til 499,- forandret de ikke det automatisk! Har ventet ca 3-4 uker på svar om et faktura spørsmål nå og jeg har skrevet 3-4 mailer etterpå for å purre på dem, men har mer eller mindre gitt opp. Til høsten blir det 20Mb/10Mb på meg fra NTE her på Steinkjer og det skal bli en annen verden! Det er mulig det er annerledes i større byer enn Steinkjer når det gjelder hastighet, men jeg tviler! Trond Bartnes Steinkjer Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har hatt Bluecom noen mnd nå... Hadde problemer med ip-telefonen i begynnelsen.. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av kundeservice. Det lengste jeg satt i kø var ca. 5. min, noe jeg mener er godkjent.. Ringte vel kundeservice 10-15 ganger, som oftest var jeg nr. 3-5 i køen. Man slipper den lange irriterende automatiske telefonsvareren som Telenor har. De prøvde hva de kunne for å hjelpe, og har egentlig ikke mye å utsette på Bluecom. Jeg valgte Bluecom fordi dem kunne levere linjer som gikk utenom Telenor sine, og er veldig fornøyd.. Ingen packet loss eller nedetid og de leverer hva de lover. Om dem har hatt problemer i begynnelsen så virker det på meg som de er fikset nå da.. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 en ting som riktignok er bra med BC er at om du ringer fra mobil og ber dem ringe seg opp igjen, så ringer de. NGT sier bare at de ikke kan ringe ut. Er forsåvidt fornøyd med BC i motsetning til NGT. har hatt noen småproblemer med BC, men det er å forvente. NGT leverte hele 2600kbit linje da jeg skulle ha 6500kbit. De nektet også for å redusere regninga/refundere det jeg hadde betalt for mye. min anbefaling er å styre unna NGT. En annen ting er at vi ikke vet hvordan NGT kommer til å utvikle seg. De har blitt kjøpt opp av teliasonera, og man kan aldri vite hva de finner på for å tjene mer penger. forhåpentligvis blir det bedre... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Update på mitt problem: Sende mail i stad, her er en kopi: Kjære Ventelo Bluecom Denne mailen er send i forbindelse med mail: Avvik i leveranse ref. 391048 Jeg, Jan Jansen (Abonnementet står oppført under Bjørn Borg) mottok i går en mail om at montør har vært på kundelokasjon for å foreta montering og ikke kommet i kontakt med kunde. Det er andre gang dette skjer, og jeg har opptil flere ganger (ved kontakt via kundesupport) presisert at jeg ikke ønsker montør på kundelokasjon da dette ikke er nødvendig! Min historie: Jeg bestilte et 4100/448 abonnement av dere via bredbåndsguiden.no, jeg presiserte da at dette ikke skulle leveres til daværende bostedsadresse, men til xxxxxxxxxxx2 som jeg skulle flytte til. Allikevell ble internett levert til xxxxxxxxxxxxxx1 (hvor jeg ikke bodde). Jeg hadde presisert at dette abonnementet skulle leveres til xxxxxxxxxxxxxxxx2. Jeg tok kontakt med support via telefon, og løsningen er å avbestille og bestille på nytt. Da dette endelig blir gjort blir det sendt nytt modem og ATA-boks. Jeg trengte ikke dette da jeg allerede hadde det fra abonnement nummer 1. Jeg ringte nok en gang support og fikk endret mac-adressen og ble lovet internett innen 14 dager. Jeg presiserer i denne samtalen at jeg ikke trenger montør på kundelokasjon, kun i sentral. Etter denne beskjeden hører jeg ikke noe på lang tid, og mottar mail nummer 1 om at montør har vært på kundelokasjon. I følge deres info skulle jeg vært oppringt, noe jeg ikke ble. Montør skal også ha lagt igjen lapp, denne har jeg heller ikke sett noe til. Det som virkelig er rart er at jeg var hjemme hele den dagen. Fra klokken 6 om morgenen til dagen etter. Jeg vet ikke hvilke montører dere bruker, men å bruke ringeklokke eller telefon er noe de tydeligvis ikke kan. I tillegg har jeg opptil flere ganger presisert at jeg ikke trenger montør. Så å ta betalt, og sende purringer blir som å sende noen en vare de ikke vil ha, for og så kreve betaling. Dere gjør det stort igjen ved å prestere å sende en faktura som krever at jeg betaler månedsavgift for internett dere aldri har levert. Man tar ikke betalt for varer man aldri har levert! Jeg tar nok en gang kontakt med support og prøver å få ordnet opp i rotet. Dette går greit og fakturaen blir tilbaketrukket. Purring nummer 1 på montør blir ikke ordnet opp i. I denne samtalen med support presiserer jeg nok en gang at jeg ikke trenger montør på kundelokasjon. Jeg spør også hva som gjør at det har tatt over 2 måneder for å rydde opp i et problem dere har skapt. Svaret jeg får er at alle montører er i streik, men hvordan har det seg da at dere gang på gang sender montører jeg ikke trenger! I siste samtale med tekninsk blir jeg fortalt at det er montør i sentral som trengs. Dette skulle for lengst vært gjort. I første samtale med support, da avbestilling og bestilling blir gjort skulle jeg vært koblet opp mot sentral i løpet av 2 uker. Dette begynner å bli drøyt 2 mdr. siden. Nå føler jeg at dere har skapt nok trøbbel for meg, og foreslår at dere rydder opp i problemene, trekker tilbake purringene på montører og kobler meg opp mot sentralen! Som jeg ser det vil jeg beholde dette abonnementet i ca 5 år fremover, hvis dere klarer å levere. Dette bringer oss til et enkelt regnestykke: 550,- i månedsavgift x 12 mdr. x 5år = 33000,- NOK Hvis dere klarer å levere varene, vil jeg med glede legge igjen 33000,- hos dere For å få klarhet i hvor vi står i leveringsfasen vil jeg nå gjerne ha en kopi av hendelsesforeløp og all informasjon dere har om kommunikasjon mellom kunde (meg) og leverandør (ventelo bluecom) Legg gjerne også med en dato for når jeg kan forvente å få internett. Med vennlig hilsen Jan jansen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx2 Ta gjerne kontakt via telefon: 810-drømmehuset Endret 8. juli 2006 av Chris_LoX Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har hatt Bluecom tidligere. Men om jeg skulle fått valgt nettleverandør nå så hadde jeg ikke valgt de. Og det er fordi Ventelo har klart å gjøre om bluecom som var en av de beste nettleverandørene for litt siden til en av de værre. Vet ikke helt hva jeg hadde valgt nå. Er så lenge siden jeg har måtte velge at jeg må sette meg litt inn i det igjen for å kunne gi noe godt svar. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Har hatt Bluecom noen mnd nå... Hadde problemer med ip-telefonen i begynnelsen.. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av kundeservice. Det lengste jeg satt i kø var ca. 5. min, noe jeg mener er godkjent.. Ringte vel kundeservice 10-15 ganger, som oftest var jeg nr. 3-5 i køen. Man slipper den lange irriterende automatiske telefonsvareren som Telenor har. 6406042[/snapback] Enten er du den heldigste personen i NATO eller så jobber du i Ventelo Jeg har nå snakket med dem 4 ganger i løpet av de to siste ukene og aldri vært høyere på listen enn nummer 16. Da ventet jeg i 32 minutter for å komme gjennom. Det merkes GODT på telefonregningen. Kan også legge til at de enda ikke har løst problemene eller gitt svar på forespørsler. Det eneste jeg får høre er beklagelser og at jeg skal få svar snart. Endret 11. juli 2006 av Carnifex Lenke til kommentar
riroil Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg bestillte BC gjennom en lokal leverandør. Det passer meg utmerket. Hadde problemer med ip telefonen til og begynne med, ringte det lokale firmaet. De kom med et nytt adapter og prøvde ut så var det i orden. 3 timer etter at jeg ingte!. Så sleit jeg med hastigheten, ringte igjen dette firmaet og de ringte videre til BC. Var ordnet i løpet av kvelden. Synes det er fint at noen faktisk setter service i høysetet. Har fått vite senere at dette firmaet har et direktenummer til Ventelo. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har hatt Bluecom noen mnd nå... Hadde problemer med ip-telefonen i begynnelsen.. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av kundeservice. Det lengste jeg satt i kø var ca. 5. min, noe jeg mener er godkjent.. Ringte vel kundeservice 10-15 ganger, som oftest var jeg nr. 3-5 i køen. Man slipper den lange irriterende automatiske telefonsvareren som Telenor har. 6406042[/snapback] Enten er du den heldigste personen i NATO eller så jobber du i Ventelo Jeg har nå snakket med dem 4 ganger i løpet av de to siste ukene og aldri vært høyere på listen enn nummer 16. Da ventet jeg i 32 minutter for å komme gjennom. Det merkes GODT på telefonregningen. Kan også legge til at de enda ikke har løst problemene eller gitt svar på forespørsler. Det eneste jeg får høre er beklagelser og at jeg skal få svar snart. 6471413[/snapback] Jeg fikk feil faktura her om dagen , ringte support, nr 21 i køen, satt og hørte på den jævla Bjørn Eidsvaag låten ca. 1 min . "Klinte på røret", og sendte email til fakturaavd. 4 timer senere fikk jeg svar om at feilen var korrigert. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg fikk feil faktura her om dagen , ringte support, nr 21 i køen, satt og hørte på den jævla Bjørn Eidsvaag låten ca. 1 min . "Klinte på røret", og sendte email til fakturaavd. 4 timer senere fikk jeg svar om at feilen var korrigert. 6476004[/snapback] Det er det jo ingenting å utsette på.. Tok meg en og en halv mnd å få svar på min forespørsel på mail.. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 lock-aze du sier at du har hatt .... hvorfor har du ikke lenger ?? retta skriveleif ... har vært på fest i kveld .... sorry 6323426[/snapback] Gammel tråd hvis jeg ikke husker feil, men kan vel svare uansett.. Grunnen til at jeg skifta fra bluecom var følgende : De var elendige på å prise ned eksisterende kunder når det kom nye lavere tilbud (Dvs : Du fikk større linjer, men ikke til lavere pris. Måtte ringe flere ganger for å klage på faktura, selv etter at bindingstiden min var gått ut) Etter en stund ble jeg lei av dette.. Jeg hadde også en del krøll med overflyttingen til ventelo. Blandt annet gikk kundeservicen fra genial til crap. Kundeservice er noe av det viktigste jeg ser på, da jeg gjerne vil ha ordnet ting med en gang når jeg plages. Det er ingen ting som er verre for meg enn å sitte å høre på følgende : Du må restarte modemet og reboote maskina. Jeg har jo gjort det. Ja ok, da må du se om atte maskina står på snær motta dhcp instillinger automatisk liksom. Av en eller annen, tyggis spisende 16 åring som sikkert har måttet geleide litt for mange kunnskapsløse folk igjennom problemer med pc'n... Når jeg spørr om hvorfor modemet ikke har lys for at det mottar signal, så vil ikke jeg vite om pc'n mottar ip fra modemet eller ikke, jeg vil vite hvorfor modemet har mistet signalet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg fikk feil faktura her om dagen , ringte support, nr 21 i køen, satt og hørte på den jævla Bjørn Eidsvaag låten ca. 1 min . "Klinte på røret", og sendte email til fakturaavd. 4 timer senere fikk jeg svar om at feilen var korrigert. 6476004[/snapback] Det er det jo ingenting å utsette på.. Tok meg en og en halv mnd å få svar på min forespørsel på mail.. 6476256[/snapback] Har opplevd det samme tidligere. Da gir jeg blanke f... i å betale, og venter til de tar kontakt. Samtidig har jeg jo såklart arkivert mailen. Sist det skjedde så forhandlet jeg meg til en gratismnd, pga. Blucomrot. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Takker for mange ærlige svar både positive og negative , Jeg bestemte meg alikevel for å gå for bluecom for å komme meg vekk fra "stjelenor" , selv om mitt eget abbonement har funket greit har jeg hatt problemer med "andres"nett (jeg er også en av de som blir påkalt når noe ikke fungerer eller det er noe nytt som skal skje på naboer/venner/arbeidskolleger sine pcer) i forbindelse med dette har jeg også hatt nok trøbbel med NGT. Derfor kommer BC og leverer den 17. denne måneden , (da er jeg selvfølgelig på ferie .) jeg skal få det inn og opp så fort som mulig og kan hvis ønskelig komme tilbake å referere hvorda ting går . Dvs er jeg ikke tilbake innen 15.aug .... IKKE bestill BC OT god sommer folkens. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Har hatt BC nå noen mnd. og jeg må si meg enig etterhvert med de som klager på dem... Rot fra ende til annen.. Det startet bra, fikk tilbakemelfinger fra dem, satt ikke lenger enn 5 min i kø... Nå er jeg nr. 25 i kø hele tiden... De svarer heller ikke på mail.. De lovet å fikse nr.visning til ip-telefonen, noe som ikke skjedde.. De har også sluttet å lever avtalt linje.. Får kun 1100/400.. Hvordan er reglene for å si opp abbonementet, de har fått en del muligheter nå.. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Huff, jeg blir mer og mer oppgitt av dette møkkafirmaet. Har du bindingstid? Isåfall, må man betale masse penger for å bryte denne, om det er mulig? (Har ikke lest dette i kontrakten). Husk at det også er 3 MÅNEDER (Ja, -tre- måneder) oppsigelsestid. Har endelig blitt kvitt dem, betalte den fakturaen for tre mnd framover og blir omkobla til ADSL fra Telenor den 15. aug.. Blir ikke skremt om jeg fortsatt får en faktura i postkassa i september/oktober fra BlueCom. :!: Tror det er mange som har sagt opp sitt abb. hos BlueCom. Tror nok de ikke går i pluss akkurat.. Tror nok oppsigelsestida er en av grunnene til at folk faktisk ikke gidder å bytte. R.I.P. Catch Communications ASA. Endret 9. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Greit nok at jeg har bindingstid, men når dem ikke klarer å levere en vare så skal man vel ikke være bundet av denne kontrakten.. Er ikke akkurat inne på denne delen av lovverket.. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 hallo godtfolk ! Skal bare melde at jeg er oppe med bluecom og at jeg foreløpig etter 5-6 dager ikke har hatt problemer, ser at det er endel som har hatt trøbbel , men jeg var oppe på nett ca 5min etter jeg hadde åpnet esken med modemet i . jeg får bare håpe det fortsetter Lenke til kommentar
viranth Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg har hatt Bluecom/ventelo i ca 3 år, ikke vært noen nevneverdige problemer (bortsett fra en ukes ekstra venting pga montørproblemer når jeg flyttet fra Trondheim til Porsgrunn). Har 4mbit får bra fart 524KB/s, ikke noe packetloss og linjen er alltid oppe. Bestilte fra bluecom/ventelo da mine foreldre skulle ha nett i våres og når vi skulle bytte ut telenor på jobben (bare fordi det var telenor). Rask levering og ingen problemer siden. Anbefaler bluecom/ventelo på det sterkeste, de er hyggelige og svarer somregel raskt på telefon om du skulle trenge hjelp. Det er i allefall min erfaring. Lenke til kommentar
wolfmann Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg er på vei til Forliksklage jeg. Skjønner, jeg hadde Catch, og sa opp mitt abb i tiden de gikk over fra Catch til Ventelo Bluecom. Og i endringen, ble da min kanselering...borte. Så ifølge dem har jeg aldri kanselert, og nå har de sendt Kredinor på meg, og jeg har da sagt til dem at det er bare å ta ut forliksklage. Etter at jeg fikk regninger for tidsperioder etter at oppsigelsestiden var over, ringte jeg og fikk i første telefon melding om at det hadde skjedd en feil. Så fikk jeg ny regning og ringte igjen, da hadde jeg aldri sagt opp...Og de kunne ikke hjelpe meg, fordi det måtte deres mail support gjøre. Dvs: mailsupport som aldri svarer...Er 3 måneder siden nå, 3 mailer og 2 mailer til Kredinor. Forliksklage neste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå