iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har telenor vanlig 1500/300 kbs i dag . Har slitt med dårlig kundeservice . er det noen som har bluecom her (ventelo).. hva syntes dere om dette ?? For og imot mottaes med takk !! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har telenor vanlig 1500/300 kbs i dag . Har slitt med dårlig kundeservice . er det noen som har bluecom her (ventelo).. hva syntes dere om dette ?? For og imot mottaes med takk !! 6323396[/snapback] hadde Bluecom fra før, syns ikke at kundeservice er mye bedre enn hos andre leverandører (min erfaring)..... nå har jeg prøvd: Tiscali Telenor Bluecom NextGentel Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har hatt bluecom, kan si at oppetiden jeg hadde var knall. Kundeservicen var ok. Dog dette var FØR de gikk over til Ventelo Bluecom Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 det var raskt ! trodde folk sov på denne tiden !! har du hatt trøbbel med bluecom ?? hva var grunnen til at du bytta til andre . Jeg spør fordi jeg har hatt endel trøbbel med telenor på andres vegne , mitt abonnement har funket bra i over et år , mens andre som jeg har hjulpet har trøbbel, og når jeg har ringt telenor for å hjelpe de har jeg ikke vært fornøyd med hjelpen jeg har fått . NGT har jeg også hatt trøbbl med på andres vegne , og vil derfor ikkke ha de selv . det eneste som ,jeg ikke har prøvd som ,kan levere hos meg (Lier ) er Bluecom . skal jeg eller skal jeg ikke ? Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) lock_aze du sier at du har hatt .... hvorfor har du ikke lenger ?? retta skriveleif ... har vært på fest i kveld .... sorry Endret 17. juni 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 det var raskt ! trodde folk sov på denne tiden !!har du hatt trøbbel med bluecom ?? hva var grunnen til at du bytta til andre . Jeg spør fordi jeg har hatt endel trøbbel med telenor på andres vegne , mitt abonnement har funket bra i over et år , mens andre som jeg har hjulpet har trøbbel, og når jeg har ringt telenor for å hjelpe de har jeg ikke vært fornøyd med hjelpen jeg har fått . NGT har jeg også hatt trøbbl med på andres vegne , og vil derfor ikkke ha de selv . det eneste som ,jeg ikke har prøvd som ,kan levere hos meg (Lier ) er Bluecom . skal jeg eller skal jeg ikke ? 6323420[/snapback] hadde Bluecom ettersom ingen andre var så klokke som de. i følge databasen ingen kunne levere xDSL hos meg og tilfeldigvis ringte jeg Bluecom. de sa at de kan levere og det har de gjort. ringte Telenor og sagt til dem at de burde vare mer oppdatert, når Bluecom leverte xDSL gjennom deres linje og sentralen og Telenor har sagt til meg at de ikke kunne..... nå har jeg NextGentel, kjører xDSL 2+. syns at jeg får mest for pengene i nåværende tidspunkt. muligens, så skal jeg gå over til CanalDigital hvis de kan tilby like rask linje gjennom kabel som NextGentel..... Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 takker for svar ! Jeg har ikke behov for en gigantisk linje .. som sagt så kjører jeg 1500/ 3XX i dag og er fornøyd med farten .. bare ikke kundeservicen !! Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 håper det er flere ute med meninger om bluecom , jeg tar noen timer og (ser filmen under øyelokka) men håper på flere svar når jeg logger på igjen ! mvh en trøtt men trofast leser av forumet !! natta Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg hadde Catch i ca to år, og var kjempe fornøyd. Så ble det Bluecom og så Ventelo og da startet alle problemene. Linjen ble mer ustabil enn telefonlinja i Mogadishu og kundeservice, hva er det?? Nei, det ble fort slutt på den gode personlige kundeservicen og den høye kvaliten på linja som jeg hadde opplevd fra dag en hos Catch. Hver helg ble hastigheten på linjen min halvert, jeg tok hyppige tester med Ventelos eget test program, og sparte på skjermbildene slik at jeg kunne dokumentere dette. Svaret: Slik er livet, ikke noe de kunne gjøre med den feilen. De hadde ingen problemer med (etter noen runder) å innrømme at det var ett reelt problem, men kunne ikke gi meg noen løsning. Så det var dråpen som fikk meg til å bytte til Canal Digital, som i tillegg kunne gi meg mye høyere hastigheter til lavere pris. Og da var ikke valget vanskelig. Hva er pointet med å gjøre seg så store at de mister halvparten av kundene?? Lurer virkelig på hva de har spart på denne omleggingen av kundeservice / faktura og infrastruktur. Lenke til kommentar
tyan Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg har hatt Bluecom et år nå. Har problemer med at linja i perioder har mye packetloss. Sånt er ubrukelig hvis man spiller. Etter at Ventelo tok over har fleksibiliteten gått ned mht fakturaer også. Jeg bytter nå siden jeg er ferdig med binding. Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 jeg har hatt bluecom i 5 mnd og alt er som det skal være. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Har hatt Bluecom i noe over 1 år nå, og er veldi fornøyd. Linjen er stabil og har knapt vært nede en eneste gang. Jeg får også den farten jeg betaler for, og litt til. Når det gjelder kundeservicen så er det riktig som noen her sier at den var elendig like etter at det ble Ventelo Bluecom, men det er på bedringens vei nå. Svarer raskt på mail i allefall. Har egentlig aldri hatt noe stor bruk for kundeservicen siden det bare har fungert. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Må si jeg foreløpig er sjokkert over ventelo/bluecom og deres kundeservice eller manglende sådan. Salgsargumentet de kom med var at de var rimeligere enn NGT og at kundeservicen deres var den beste. Min foreløpige erfaring er at de faktisk er dårligere enn NGT og at de gir blanke blaffen i kundene sine. Ikke kommer en gjennom på telefon og ikke svarer de på henvendelser på kontaktskjema. Min anbefaling er at dere styrer langt unna disse og heller velger en seriøs aktør. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Takker for gode og seriøse svar , håper fortsatt på flere ! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kan begynne med å si at jeg har hatt et helves problem med bluecom! Jeg bestilte, og presiserte at jeg skulle ha ny adresse. Likevel klarte de å levere feil! Da måtte jeg ordne opp i dette, og nå vil de belaste meg for internett de aldri har levert! De påstår også at de har sendt montør til min adresse (som jeg spesifieste om å ikke få!) som de skal nå gi meg "bot" på 1250,- kroner fordi jeg ikke var hjemme! Merkelig imed at jeg var hjemme hele dagen pga forberedelsesdag. De sier også at de ringte meg, og la igjen lap! BULLSHIT! Jeg har bedt de om å ordne opp i tullet i løpet av denne uken, ellers kan de glemme meg som kunde! Bluecom har hittil gjort et inntrykk som gjør at det skal lite til at jeg avbestiller! Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har vært fornøyd med Bluecom helt til Ventelo tok over. Nå sitter jeg som nr 27 i telefonkø til kundeservice, pga jeg har fått inkassovarsel, stengevarsel m.m., på EN REGNING SOM ER BETALT, og som kundeservice har "fiksa" for meg flere ganger. På samtlige regninger etter at Ventelo tok over, har det stått at jeg skal betale ekstra fordi jeg IKKE har IP telefoni. Hva skal det bety liksom? Nei off jeg skal vekk fra dette så fort som overhode mulig etter at jeg har ordna opp. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har vært fornøyd med Bluecom helt til Ventelo tok over. Nå sitter jeg som nr 27 i telefonkø til kundeservice, pga jeg har fått inkassovarsel, stengevarsel m.m., på EN REGNING SOM ER BETALT, og som kundeservice har "fiksa" for meg flere ganger. På samtlige regninger etter at Ventelo tok over, har det stått at jeg skal betale ekstra fordi jeg IKKE har IP telefoni. Hva skal det bety liksom? Nei off jeg skal vekk fra dette så fort som overhode mulig etter at jeg har ordna opp. 6405250[/snapback] Tips: Ikke tast deg inn på support, gå på salg, der får du svar omgående. Forklar situasjonen, få med deg navnet på operatøren og be denne om å gi beskjed till support om å kontakte deg. Ble selv drita lei av å sitte i endeløse køer, og høre på Bjørn Eidsvaag/Lisa Nilsson, og brukte den "snarveien" med hell. Veldig viktig å få med seg navnet på den du snakker med, uannsett avdeling. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg rømte skuta etter at Ventelo overtok roret. Gode linjer, god service og lav pris var årsaken til at jeg startet hos de. Ny prispolitikk (Ventelo ) var grunnen til at jeg gikk over til NGT og ADSL2+. Må bare si at jeg er kjempefornøyd med NGT! Stabil linje på 17/1Mbit til lav pris er bare helt suverent! Det eneste ankepunktet er at ZyXEL router-modemet jeg fikk tilsendt fra NGT er bare søppel, men har eget utstyr som fungerer meget bra. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har hat bluecom i 3 år, jeg har kun vært nede 1 gang, og det var da det var en sentral router for telemark/vestfold etc som var nede... Dette medførste i at vi ikke fikk IP-adresse på 1 - 2 dager. Det er det eneste jeg noen gang har hat av problem fra bluecom, gjelder både før og etter det ble kjøpt om av ventelo. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 har erfaring med både BC, NGT, Telenor og vil bare si at uansett hvilken av de du velger har alle et problem [sUPPORT]. det sier seg selv, når de selger flere abonnementer må de også ansette flere folk og åpne flere telefonlinjer for å hjelpe brukere. det gjør de selvfølgelig ikke og derfor blir det bare stor misnøye blant sluttkunder og ventetiden opptil 40 minutter, hvis noen er heldig. ellers, så syns jeg at alle ovennevnte begynner å vare veldig svekke også på teknisk side, her er noen eksempel: Telenor: kameraten bestilte ADSL m/bredbåndpatrulje. de kom etter avtalt tid, koblet alt sammen og gikk. alt virket, inntil han begynte å bruke telefon og ADSL samtidig. årsaken, feil tilkoblingspunkt i huset. de burde sjekke alle koblingspunkter, ikke bare koble til første kontakten de har sett. det er jo deres jobb..... NextGenTel: bestilte ADSL til kameraten, overgang fra Telenor. linjen var ferdig koblet den 20.06, men modemet var ikke sendt før jeg purret dem, den 26.06..... bestilte ADSL og VOIP til en arbeidskollega. ADSL virker som den skal, VOIP virker ikke. nå er det vel over 4 uker siden de har lovet å sjekke dette, ingenting skjer..... BlueCom både ADSL og VOIP virket inntil en dag forsvant VOIP. i følge support alt var som det skulle og de kunne ikke gjøre noe. hentet min egen VOIP adapter og alt funket. da skulle de sende ny adapter, tok 1 uke. ingen unnskylding, bare utgifter for kameraten (support telefon)..... har mange flere eksempel, men som sagt alle er veldig snille mot kunder når de vil selge og verve. etablerer du abonnement hos dem, så kan du bare stå i kø..... selv har jeg NGT og er veldig fornøyd, ingen store problemer. men har ikke ringt support flere ganger enn to ganger og alt har de ordnet for meg. det er bare vente og se hvordan blir det når de er oppkjøpt av TeliaSonera ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå