Forumforumforum Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Tror det er en av mine første poster i denne kategorien, så hyl ut om jeg poster feil/dumt o.l Men, Jeg vurderer da å kjøpe meg eget kamera. Skal brukes til litt av hvert. Alt fra festbilder (blir dårlige uansett ;P) til bilder av naturen da man går turer seine sommerkvelder osv. Kameraet kommer sikkert til å ligge i bilen da jeg får lappen, og følge meg rundt Kommer til å bli brukt til alt jeg vil ta bilde av x] Tenkte i prisklassen 2000-4500 kr. om det er mulig med et bra kamera innen den prisen?! (Har vurdert digitalt speilreflekskamera, men blir litt stort om jeg skal drasse med det hele tiden. Så får heller kjøpe det seinere. ) på forhånd takk! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg liker de bildeeksemplarene jeg har sett fra Fujifilm Finepix E900. Det ligger i øvre del av prisklassen du nevner, men har det du trenger til mer seriøse bilder, samtidig som det er kompakt og sikkert er et glimrende p&s-kamera også. Skal jeg vurdere de bildene jeg har sett seriøst, vil jeg si de har et flott "analogt" preg, og at de definitivt ikke er unaturlig oppskarpet (slik tilfellet er ved mange kompakter). Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Du bør også ta en titt på Canon Digital Ixus 800 IS. Det har optisk bildestabilisator, noe som gjør at det blir mye lettere å ta klare/skarpe bilder. Kjekt å ha til de fleste situasjoner der et bilde vanligvis ville blitt uskarpt med mindre man hadde brukt stativ el.l. I tillegg scorer det jevnt over rimelig høyt på alle tester. Videre er bildekvaliteten meget bra, og det er en god del mindre enn Fujifilm Finepix E900, hvis størrelsen er av betydning for deg. Det blir iallfall lettere å frakte med seg rundt, f.eks. i bukselomma hvis du skal ta festbilder. Det har også nærgrense på 2 cm i makromodus, mot 7,5 cm som E900 har, noe som gjør at du kommer nærmere innpå motivet hvis du f.eks. skal fotografere blomster eller andre ting på nært hold. Med andre ord et veldig godt alternativ hvis du skal ha et kamera som skal brukes til litt av hvert. Kameraet har også diverse innstillingsmuligheter og funksjoner (du bør egentlig lese på produktsiden til akam for å få med deg detaljene), men tenker du å ha manuelle funksjoner som blender- og lukkerprioritet har E900 det, men ikke 800 IS. Om dette skal ha noe å si er jo avhengig av hvor mye manuell kontroll du ønsker på bildene, eller om du vanligvis helst vil at kameraet automatisk skal velge innstillinger for deg. Canon Digital Ixus 800 IS kan du få for rundt kr 3700,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå