acon Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei, Skal egentlig gå til innkjøp av to bærbare datamaskiner. Mor skal ha en grei maskin til nettbank, internett, regnskap osv. Har egentlig bestemt oss for Acer'n til 6995,- hos elprice. Så med mindre noen har innvendinger mot den maskinen? Så er ikke det er problem Min bror skal ha en maskin han kan bruke til: *skole *film *musikk *spill *internett Andre faktorer som vekt og batterikapasitet skal helst være gode, men er villig til å inngå kompromisser med tanke på at den skal kunne brukes til spill. Har sett på *Asus A6kt Litt skeptisk til at HD'n "bare" har 4200rpm? *Psdata Gammel teknologi? eller? *HP PADV5171 Skjermkortet er vel ikke å skryte av? Hva tror dere om dem som jeg har sett på ovenfor, eller har dere kanskje andre gode forslag? Prisklassen ligger rundt 10k Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei. Sjekk ut dell i6400, der får du en av de nyeste prossesorene pluss at du får et ganske bra skjermkort. Med et 9 cell batteri får du ganske bra batterikapasitet og. For 10k kan du konfigurere en ganske sweet maskin Ellers er pc'ene du har sett på ganske bra. asus a6kt: Det er egentlig ikke så mye forskjell på 4200rpm og 5200rpm Den fra psdata er jo egentlig ganske godt, den har et ganske bra skjermkort som er veldig bra til spill. Du kan jo egentlig ikke kalle det for gammel teknologi... Det er jo ganske bra hardware, men det har jo kommet nye ting som foreksempel duo core istedenfor centrino. HP: Med dette skjermkortet kan du bare glemme nye spill, det eneste detter skjermkortet funker til er kabal og the sims Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) skjermkortet funker til er kabal og the sims 6323114[/snapback] Feil, det fungerer ganske fint, både til BF2 og halflife....riktig nok ikke høyeste instillinger...men godt nok til å være en bæbar Han nevner at filen skal brukes til film, musikk. Det er denne maskinen skapt for. Følger med masse ekstra programvare for å styre musikk, film. også en liten å handy fjernkontroll Endret 17. juni 2006 av haddis Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det skjermkortet som er på HP'en er litt bedre enn de integrerte løsningene. Det er umulig at han kan spill BF2 på det skjermkortet. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Det skjermkortet som er på HP'en er litt bedre enn de integrerte løsningene. Det er umulig at han kan spill BF2 på det skjermkortet. 6323750[/snapback] Umulig? Si, meg hvorfor sitter jeg å spiller BF2 på min? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 då må du ha utrolige lav oppløsning?? eller?? Lenke til kommentar
dale Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Han sitter vel på en 8" ekstern skjerm med 384*284 eller noe, 32x AA og det som er :!: Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Han sitter vel på en 8" ekstern skjerm med 384*284 eller noe, 32x AA og det som er :!: 6324294[/snapback] hehe...det kan no ikke være så mye bedre, sitter selv på et x1400 og jeg må spille bf2 på middels oppløsning for å ha noen lunde fps.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Han sitter vel på en 8" ekstern skjerm med 384*284 eller noe, 32x AA og det som er :!: 6324294[/snapback] hehe...det kan no ikke være så mye bedre, sitter selv på et x1400 og jeg må spille bf2 på middels oppløsning for å ha noen lunde fps.. 6324306[/snapback] Uvitenhet er vel det rette ordet i denne sammenhenget... X1400 er faktisk et dårlig skjermkort til spill det også, og Xpress 200M IGP klarer denne oppgaven nesten like godt i spillet BF2... Hvordan kan jeg spille spill som Medal og Honor serien-Hitman serien-Sims serien-MaxPayne 1/2 og Mafia i medium ytelse og 1200X800 på skjerm med et Intel GMA 915 skjermkort? Erfaring er nøkkelen til sannhet, og dette mangles tydelig i denne diskusjonen... Slutt og være så påstande da dere tydelig ikke har erfaring med div skjermkort i dagens bærbare maskiner Endret 17. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
dale Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Jeg vil nå si at jeg har mer enn nok erfaring med spill og kraftige bærbare datamaskiner, og jeg har seriøse problemer med å spille når det ikke glir glatt. Av de nevnte maskiner under er det kun de 2 sistnevnte som for mitt bruk har vært duganes, der XPS'en knuser all motstand. Toshiba jalla jalla med integrert grafikk Ferrari 3200 Ferrari 3400 XPS M170 Nå har jeg kanskje litt store krav til grafikk og flyt i spill, men å løpe rundt i fps spill hvor pixlene er like store som erter er ikke min greie. På en annen side har jeg nevøer som spiller Wow på en PIII 1000 og er happy med det. Smaken er som baken. Og det er helt inviduelt hva som funker for hvem. For meg er det per idag kun disse kortene i kombinasjon med en kraftig maskin som kvalifiserer til gamer laptop... Nvidia Go6800 Ultra ATI Radeon X800XT Nvidia Go7800 ATI Radeon X1800 Nvidia Go7900GS Nvidia Go7800GTX ATI Radeon X1800XT Nvidia Go7900GTX btw, Medal og Honor serien-Hitman serien-Sims serien-MaxPayne 1/2 og Mafia er ikke hva jeg vil kalle tungt krevende 2006 spill... Selvom jeg har hatt mye morro med mange av dem... Trådstarter nevner ber om en kraftig laptop, da må ha opp i det høyere sjiktet av grafikk løsningen, kanskje ikke helt opp til de overnevnte, men en integrert løsning vil jeg ikke definere som kraftig nok. Men så lenge det er godt nok for en selv så er det jo greit... Endret 17. juni 2006 av dale Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg vet at mine eksempler ikke er av dato 2006 krevende spill men det er heller ikke poenget her... Det blir påstått at Integerte kort kun fungerer til Sims og kabal men dette blir da direkte feil da litt eldre spill som jeg har skrevet om går veldig bra å spille... Vi har også en Dell 9400 med GO7800 som jeg spiller mer krevende spill som Farcry,Doom3 bla annet men dette er ikke relevant... Når man påstår at disse svake kortene ikke takler spill i det hele tatt samt videoredigering så blir jeg irritert da dette er fullstendig feil... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg hadde valgt den fra psdata, rask og god til de fleste spill på markedet idag Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg hadde valgt den fra psdata, rask og god til de fleste spill på markedet idag 6329983[/snapback] Ja det er maskin som virkelig gir mye for pengene... Nå får du den med OS til bare 500,- ekstra også http://www.psdata.no/ps.asp?it=129052 Endret 18. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg hadde valgt den fra psdata, rask og god til de fleste spill på markedet idag 6329983[/snapback] Ja det er maskin som virkelig gir mye for pengene... Nå får du den med OS til bare 500,- ekstra også http://www.psdata.no/ps.asp?it=129052 6330067[/snapback] Jøss, det var billig, sjelden jeg ser de selger med windows for under 750,- Til trådstarter: selv om teknologien kanskje ikke er den nyeste så er denne maskina fremdeles rask og vil nok holde en god stund fremover. Den asusen er noe kjappere i spill og støtter 64-bits operativsystem så den er vell litt mer fremtidsrettet, men også noe dyrere, ville IKKE kjøpt den på mshop var jeg deg, har ihvertfall litt blandede erfaringer med dem, i likhet med endel andre i prisguiden. Ville heller kjøpt den her http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317694 med tanke på fremtidig support om noe skulle gå galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå