kristian32 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Er en nybegynner som i lengre tid har hatt en 3 Com gateway av typen 3CWE554G72. Har også et nettverkskort av typen 3 Com. Har HP bærbar pc. Thomson Speedtouch fra Nexgentel er Routeren min. Problemet er at får kontakt med gatewayen (?) men det står "lite eller ingen forbindelse". når jeg har koblet til så har jeg forsøkt med og uten kabel. Så at en her inne på forumet hadde fått noe lignende hvis han tastet inn feil nettverksnøkkel. Jeg mener jeg har rett nøkkel, men hvordan kan jeg evt legge inn en ny? Når jeg skriver inn ip adressen http://192.168.1.1 så skjer det ingenting. Står bare at siden er midlertidig utilgjengelig, noen som vet hvorfor? Har tidligere hatt en kar med peil på data til å sett på opplegget mitt hjemme hos seg. Han skal ha fått det til å virke, men når jeg koblet det opp hjemme hos meg skjedde intet. Hvis det er noen der ute som har noen tips til meg så hadde det vært glimmers og i tilfelle vær så snill å skriv enkelt. Som sagt så er jeg en nybegynner i dette gamet. Gatewayen min e forøvrig to år gammel, men ska støtte 11G standaren. E den likevel såpass gammel at æ berre ska kast den og kjøp ny? (Hi mest lyst på det ettersom æ e forholdsvis irritert på den ) Endret 16. juni 2006 av kristian32 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Begrenset eller ingen forbindelse er grunnet mislykket tilkobling til 3Com gateway. Hvis du sjekker "ipconfig" i cmd vil du høyst sannsynligvis se at du har fått en ugyldig IP-addresse som 169.x.x.x Feilen ligger nok i at din Speedtouch ikke er satt opp i bridge-modus. Det ligger gode brukerveiledninger på www.telenor.no for Speedtouch-bokser i forskjellige versjoner, som også burde gjelde for din boks levert fra NGT. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 hei ! det er flere muligheter her , men hvis du ser bak på routeren din finnes det antagelig et hull som hvis du setter enn kulepenn eller en binders i , vil sette routeren tilbake til fabrikkoppsett . hold bindersen innne i ca 10 sekunder før du slipper den . (det kan også være at den er satt opp til å levere ip-addresser i området 127.0.0.X) her finnes det helt sikkert andre med med peiling enn meg ... eller til de som kan ... se det som en utfordring!!! :!: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Gatewayen min e forøvrig to år gammel, men ska støtte 11G standaren. E den likevel såpass gammel at æ berre ska kast den og kjøp ny? (Hi mest lyst på det ettersom æ e forholdsvis irritert på den ) 6322228[/snapback] Dette er antagelig at du ikke har fått satt den opp skikkelig, en ny router er ikke noe enklere og sette opp. har du prøvd med kabel når du skal konfigurere den? Står kabelen fra modemet i cable/dsl-porten? Hvis den gør det så kan du prøve og plugge den inn i switchen (de fire portene) Lenke til kommentar
kristian32 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Takk for gode innspill, men har ikke kommet særlig lengre. Har sett på sidene til Telenor. Der står det at jeg ikke har en ruter men et Bridgemodem (?) Jeg trenger vel derfor ikke å sette den i bridgemodus regner jeg med? Står heller ikke noe informasjon om hvordan dette gjøres på min Speedtouch. Jeg har type 510i, men ikke med de serienummer som var ramset opp hos Telenor her http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html så da er vel ikke det problemet. Har forsøkt å plugge ledningen fra modemet i port 1, men det førte til ingen internett tilgang. Har ikke funnet noe sted å trykke inn på gatewayen min, for å nullstille de, men ser heller ikke det som noen løsning da jeg da vil være tilbake til utg.punktet. Må jeg gjøre det for å kunne endre nettverksnøkkelen? Ellers er jeg meget mottagelig for andre tips eller råd. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Får du IP hvis du plugger maskinen inn i routeren med kabel da? Hvis ingenting nytter bør du resette den, det gjøres ved og sette en kabel mellom DSL/Cable og en av switchportene og så skru den på i noen sekunder. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 3Com-gatewayen har intet lite hull for resetting, men som agvg sier må man starte opp boksen med en kabel som går i loop fra en av de fire LAN-portene, til den ene WAN/(DSL/Cable)-portene. Eller man kan vel også koble slik under drift. Da blir gatewayen satt opp med fabrikkinstillinger. La koblingen stå på slik i 10-15 sekunder for å være sikker. Koble så normalt igjen, og logg deg inn på gatewayen med den PCen som er tilkoblet med en kabel direkte. Åpne en nettleser og skriv inn gatewayens IP-adresse i adressefeltet. 3Com bruker 192.168.1.1. Standard passord er "admin". Kjør Wizard, og la alle instillinger være som foreslått i wizarden. Endre på tidssone og sånt og sånne åpenbare ting, men la alt annet være som standard. Trykk på Status et eller annet sted etter å ha kjørt Wizard, og se om du får Connected under Internet/WAN-settings. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Sjekk brannmur. 6323613[/snapback] Det er neppe noe problem her. Endret 17. juni 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
kristian32 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Har nå klart å resette gatewayen min, men når jeg taster inn 192.168.1.1 så skjer det ingenting?? Har skrevet med og uten http://. Hva gjør jeg feil? Kommer heller ikke på nett via gatewayen selv om jeg har koblet med kabel fra modem til gateway og fra gateway til pc. Er det problemet? I tilfelle hvorfor skjer det. Står at jeg ikke får noen ip adresse når jeg har koblet det slik. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Og nå har du koblet modemet i DSL/Cable-porten? Lenke til kommentar
kristian32 Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Jepp. Resatte gatewayen, slo den av og på og koblet til modemet og pcèn. Da kommer jeg ikke på nett eller får kontakt når jeg skriver ip 192.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå