Gå til innhold

Kjøpt meg nytt skjermkort, men hva med psu?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har nettopp fått kloa i et XFX Geforce 6800XT Black Edition 256 MB. (AGP)

Grunnen til at jeg kjøpte dette var bare for å ha et bra kort i mellomtiden før jeg oppgraderer pcen min da DirectX10 kommer ut.

Det står på pakken at kortet krever minst 450 W PSU. Jeg har bare 350 W.

Korter funker utmerket når jeg spiller, men mister jeg noe av ytelsen med min PSU?

Takker for alle svar :)

EDIT: Btw, er dette kortet ULTRA versjonen av 6800 kortene?

Og i så fall, er det kanskje det beste i 6800 serien (AGP) ?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funger ting som det skal så er det ikke noe og tenke på. Har du også en PSU av grei kvalitet så pleier det og gå bra.

6322489[/snapback]

Har den fra Chieftec

6322499[/snapback]

Chieftec 350w er vel meget brukbar. En kompis av meg driver ett ganske krevende system med ca 6 hardisker osv, og jeg målte med multimeter og den gikk aldri under 11.9V

Lenke til kommentar
hmm, kan vel kanskje kjøre den Intel Active Monitor som viser voltage levels. Hvis de er stabile så burde det jo være ok :hmm:

6322766[/snapback]

Du skal ikke stole helt på software måling da.

Min Asus Pc Probe viser riktig på når den dropper litt osv, men feil verdi..

Som f.eks. Pc-Probe: 11.968 Multimeter: 12.2

Lenke til kommentar

6322224[/snapback]

6800XT har 8 pixel pipelines, mens 6800 Ultra har 16. XT-kortet er egentlig ikke på langt nær det beste kortet i 6800-serien (rett ut av boksen, som det heter), men vet at folk har klart å låse opp de siste 8 pipelinene, men det er jo selvfølgelig ikke alltid en selvfølge. Men du kan forsøke.

Edit: det er vel mest sammenliknbart med 6800LE.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

6322224[/snapback]

6800XT har 8 pixel pipelines, mens 6800 Ultra har 16. XT-kortet er på langt nær det beste kortet i 6800-serien (rett ut av boksen, som det heter), men vet at folk har klart å låse opp de siste 8 pipelinene, men det er jo selvfølgelig ikke alltid en selvfølge. Men du kan forsøke.

6322801[/snapback]

hmm, kunne du evt gi meg en link til et program som kanskje kan softmodde til noe bedre i 6800 serien, evt med å åpne nye pipelines?

Og jo, er 6600gt bedre enn dette kortet?

Lenke til kommentar
Rivatuner er det folk bruker til slikt.  Finnes her:

http://www.guru3d.com/rivatuner/

6322827[/snapback]

ok, takker! :) Men så på profilen din og så at du hadde et 6800 kort, klokket. Har du voltmoddet det?

EDIT: Takk espennyh :)

EDIT2: Så også at du bruker ForceWare driverne. Har jo nettopp fått meg dette skjermkortet, altså gått fra ATI til Nvidia, så er litt usikker på hva jeg skal velge. Hvilke drivere skal jeg velge?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Jeg har ikke voltmoddet det nei. :) Hastigheten jeg kjører det på (litt over 6800 Ultra) er det kortet klarer like før det blir ustabilt på standard spenninger, men jeg er fornøyd med hastigheten (Det hadde nok ikke vært så mye å hente på voltmodding uansett, til at jeg ville ha tatt sjansen på det).

Når det gjelder å installere drivere til kortet, bare bruk Driver Cleaner. Boot i safe mode og rensk bort ATI-driverne, slik at det ikke ligger noe småtteri igjen som kanskje kan lage kvalm for nVidia-driverne. Ikke alltid det er helt nødvendig, men bedre føre var.

Angående hvilken versjon, så er det litt fram og tilbake om dagene, selv har jeg ingen problemer med de jeg bruker nå (91.28). Jeg bruker dem bare for å teste, men det beste stedet å starte er vel med nVidias offisielle drivere fra deres egne sider, og hvis du mot formodning treffer på noen problemer kan du eksprimentere med beta-drivere.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke voltmoddet det nei. :)    Hastigheten jeg kjører det på (litt over 6800 Ultra) er det kortet klarer like før det blir ustabilt på standard spenninger, men jeg er fornøyd med hastigheten (Det hadde nok ikke vært så mye å hente på voltmodding uansett, til at jeg ville ha tatt sjansen på det). 

Når det gjelder å installere drivere til kortet, bare bruk Driver Cleaner.  Boot i safe mode og rensk bort ATI-driverne, slik at det ikke ligger noe småtteri igjen som kanskje kan lage kvalm for nVidia-driverne.  Ikke alltid det er helt nødvendig, men bedre føre var.   

Angående hvilken versjon, så er det litt fram og tilbake om dagene, selv har jeg ingen problemer med de jeg bruker nå (91.28). Jeg bruker dem bare for å teste, men det beste stedet å starte er vel med nVidias offisielle drivere fra deres egne sider, og hvis du mot formodning treffer på noen problemer kan du eksprimentere med beta-drivere.

6322936[/snapback]

Takk for svar ! :)

Jeg har formatert hele sullamitten jeg :!: Men har hørt mye rart om omega drivere og slikt, men det er vel til ati. Omega er jo "fintunete" drivere til ati skjermkort, fins det noe slikt til Nvidia?

Lenke til kommentar

450W er vel bare noe de sier for at de skal ha sitt på det tørre. Mange folk har jo maskinen loadet med masse ekstrautstyr. Og det finnes jo også noen skikkelige råtne PSU'er der ute som ikke leverer det de skal, kan jo også ha noe med saken å gjøre, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...