Gå til innhold

Fjernkontroll eller mus til pc'en

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc og en TV stående på rommet og jeg har koblet disse sammen slik at jeg kan se filmer osv jeg har på pc'en på TV'en. Jeg ønsker en måte fjernstyre pc'en på slik ta jeg kan stanse filmen og starte nye filmer osv uten å måtte gå bort til dataen eller ha den ved siden av meg. Det er ca. 5-10 meter fra pc'en til der jeg kommer til å "fjernstyre" fra. Jeg kan se pc'en helt fint så en mus hadde vært tilfredstillende.

Jeg har en trådløs mus, men rekkevidden på denne er ikke god nok.

Burde jeg kjøpe en mus og bruke en lengre kabel til denne(hvor finner jeg dette) eller finnes det trådløse mus med 10 meters rekkevidde til en fornuftig pris?

Kan jeg evt. bruke en fjernkontroll til pc'en eller går det ikke å f.eks starte nye videofiler med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det fins jo bluetoothmus, men jeg har ingen kjennskap til hvor bra disse er.

De har dog en lenger rekkevidde.

6322331[/snapback]

Glemte å nevne at jeg ikke har bluetooth på pc'en, men dette går det kanskje ann å kjøpe. Bærbar Fujitsu Siemens D1840 PC.

Lenke til kommentar

Hverken PSP eller bluetooth på mobilen er aktuelt.

Har jeg de samme mulighetene med en fjernkontroll som med en mus?

Finens det USB-mus med rekkevidde på ca. 10 meter?

Hvor finner jeg evt. en lang kabel å koble til en vanlig mus USB-mus?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
En fjernkontroll er nok tingen: Dette er det beste på markedet

Bruker det selv og kan konfigureres akkurat slik du vil at den skal virke.

Til og med skru av og på Pc'n.

6322618[/snapback]

Hvordan fungerer en slik fjernkontroll? De er jo tilpasset slik at man ikke trenger å se pc'en, hvordan kan man da vite hvilke filmer osv man skal starte?

Har Multimedia Fjernkontrollen fra Clas Ohlson de samme funksjonene? Vil ikke bruke masse på dette...

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer en slik fjernkontroll? De er jo tilpasset slik at man ikke trenger å se pc'en, hvordan kan man da vite hvilke filmer osv man skal starte?

Har Multimedia Fjernkontrollen fra Clas Ohlson de samme funksjonene? Vil ikke bruke masse på dette...

6323966[/snapback]

Kjøp en slik

Du velger jo film, ved å lage en playlist med alle filmene dine... så bare velger du neste/forrige.

Lenke til kommentar
Kjøp en Playstation Portable! Du kan styre dataen via WIFI med den  :dribble:

6322419[/snapback]

Hvordan ? :)

6322634[/snapback]

Hvis du har mulighet til å bruke homebrew kan du laste ned et program som heter "portable VNC", med dette programmet får du muligheten til å styre PC'en med PSPen.. Det fungerer faktisk kjempebra! En hyggelig funksjon synes jeg :)

Lenke til kommentar

Nei! Det er aktuelt med homebrew på 2.01.. Selv har jeg en 2.5. Alt du trenger er spillet Grand Theft Auto: Liberty City Stories! (PS. det er to versjoner av dette spillet, sørg for å kjøpe den gamle versjonen av dette spillet ettersom den nye virker ikke homebrew på).. Bare google litt rundt så finner du alle svarene du leter etter.. PSPupdates er en bra side!

Lenke til kommentar
Nei! Det er aktuelt med homebrew på 2.01.. Selv har jeg en 2.5. Alt du trenger er spillet Grand Theft Auto: Liberty City Stories! (PS. det er to versjoner av dette spillet, sørg for å kjøpe den gamle versjonen av dette spillet ettersom den nye virker ikke homebrew på).. Bare google litt rundt så finner du alle svarene du leter etter.. PSPupdates er en bra side!

6325787[/snapback]

Hmm, okei. Får vel se om jeg skaffer meg GTA en gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...