Gå til innhold

Hvilken distroer anbefales til hva?

Anbefalte innlegg

En nyere distro har selvfølgelig bedre driverstøtte, noe som ikke har noe med antall bugs eller stabilitet å gjøre - så sant det ikke er feil i selve driveren.

Nå må jeg f. eks. restarte etter en hibernate på lap-topen. Absolutt ingen ting med Nautilus fungerer:

6339304[/snapback]

Prøvd å dra en "killall nautilus"? Overraskende effektivt når det progget loker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
ratix: i svarte klager du på nå da? Du klager for en hver annledning. Og det kan du faktisk slutte med, med en gang. Du klager bare for å klage.

6330325[/snapback]

ratix sin utalelse er kanskje litt krass, men i mitt syn så har han nokre meget gode poeng.........

Edit:

Når det gjelder spill og GNU/Linux, så er det desverre slik at det er eit begrensa antall titler som køyrer nativt på GNU/Linux. Desverre så er det for mangen av spillutviklarane som har høyrt litt for mykje på MS sin propaganda angåande fortreffeligheten til Directx, og som bare tenker på å ha kortast mulig utviklingstid.

6331847[/snapback]

Vi kommer aldri til og få flere spill til linux med de her meningene folk har, spilleprodusentene lager spillene sine til windows fordi fllest bruker det, så la oss konkurrere. MS :no:

Lenke til kommentar

Slenger meg på og anbefaler Ubuntu. Godt balansert distro som ikke er fordummende, lynraskt å installere. Det er kanskje mindre pek-og-klikk for å få opp visse ting opp å kjøre, men man lærer mer også. I tillegg har de en stor og hjelpsom community og etter hvert også mye dokumentasjon på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...