BeFs Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (Fryktelig dårlig emnetittel) Jeg fikk en litt snål idè. Hva om vi kunne ha en webserver i bakgrunnen, og kode sitt eget utseende som i HTML/PHP/(CSS). Blir nesten som fluxbox, men med HTML-tags. Noen som vet om noe sånt finnes? Eller om det er mulig å lage noe sånt? Eller er dette en fryktelig dårlig idè? Jeg tenker at dette kansje er litt mindre ressurskrevende. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Dette må vel kjøres i webbrowser? Noe alà tynnklienter eller vnc. Eller tar jeg fryktelig feil nå? Tenkte mer på å kjøre dette lokalt, som en windowmanager. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Er ikke helt med nå, men du snakker om themes som kodes i f.eks XML og styles med XSLT/HTML/CSS? Hvordan skal dette være en bedre framgangsmåte en themes i f.eks Fluxbox og GTK? Hvor kommer webserveren inni bildet? og hvordan kan dette øke ytelsen? Rett meg hvis jeg er helt på villspor EDIT: Eller mener du at WM skal bruke en HTML-engine (Gecko/KHTML) til å rendre alt? Endret 18. juni 2006 av olear Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Dette var neimenn ikke enkelt å forklare Jeg tenkte at WM kunne bruke en HTML-engine. Får jo ikke brukt andre programmer da, må jo holde seg til java/flash "programmer". Tenker at dette kansje hadde gikk bedre ytelse, med tanke på at det krever ikke så mye å vise "web-eyecandy". Skal kode en side om hvordan jeg ser for meg at et skrivebord kan se ut. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Ok, skjønner litt mer, men det blir jo akkurat det samme som eyeOS, bare at WM inkluderer en HTML-engine. Angående ytelse så blir ikke dette bra, Gecko/KHTML har jo elendig ytelse sammenlignet med en WM. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 HTML er vel generellt treigere enn C++ eller XML... Tror kansje du ville like Glade + python Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå