Gå til innhold

Er dette brukendes logoer?

Anbefalte innlegg

Hei. Her er 2 utkast frå logoer som me skal lagast til amatør filmselskapet vårt "NorSio Filmindustri". Har ikkje særlig med erfaring fra ps, men treng uansett logo! Viss det er noken som har lyst å lage ein er det berrre til å starte..

Mvh Andal post-91411-1150489401_thumb.jpgpost-91411-1150489411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt sette fingern på hva det er, men i min ærlige mening så det litt for "nybegynner" ut.. Men øving gjør mester, så stå på.

Kan vel kanskje prøve meg på noe, får se :p

Edit: no go, har ikke PS installert.

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Det ser litt Photoshop ut ja. Og prøv å holde logoen "hard", så den egner seg mer for trykk på alskens. Skal dere ha en skikkelig anvendelig logo må den vektoriseres. Dog, til webbruk trengs det ikke nødvendigvis. Den outer glow-effekten (eller hva det svarte rundt er) ble ikke helt kul, mener jeg. Fonten i seg selv er grei.

Lenke til kommentar

Jeg er IKKE flink til å lage logoer. Bare synser litt. :p

Det med å holde det enkelt er nok viktig ja. Finne grunnformen i logoen, og deretter pynte litt på den til forskjellig bruk. Vektor-logoen burde være renest mulig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Var ikkje henvisning til andre tråder eg helst ville ha. Enten kritikk heller logor laget av dåke. Men eg kan jo ta eit hint då... :blush: Bruker me deres logo, får du navnet på rulleteksten ved neste film.. woho. sjekk vår

midlertidige nettside www.norsio.tk

Men her kjem enda ein. ... :)post-91411-1150495334_thumb.jpg

Endret av Andal
Lenke til kommentar

De første logoen likte jeg svært lite. Likte ikke den overdrevede bruken av skygge - for min del synes jeg logoer skal være så minimalistisk som overhode mulig. Trenger ikke overdrevet med effekter.

Den siste logoen var den klart beste :) (skriften du bruker i "filmindustri" likte jeg ikke så mye. Tror egentlig en helt grei svartfarge hadde gjort susen.)

Men stå på!

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar
De første logoen likte jeg svært lite. Likte ikke den overdrevede bruken av skygge - for min del synes jeg logoer skal være så minimalistisk som overhode mulig. Trenger ikke overdrevet med effekter.

Den siste logoen var den klart beste :) (skriften du bruker i "filmindustri" likte jeg ikke så mye. Tror egentlig en helt grei svartfarge hadde gjort susen.)

Men stå på!

6323971[/snapback]

Ja er egentlig ganske enig, og syns de 3 første logoane blir litt lekne, og overdrivne. Den siste er eg godt fornøgd med, og fåstår at skrifta eg brukte på "filmindustri" ikkje passer så godt. skal prøve med ei vanlig svart. :cool:

Lenke til kommentar

Siterer Dunestar frå tråden "Hvordan bør en firmalogo være?"

En god logo

- er unik og original, og blander seg derfor ikke med andre logoer

- er funskjonell og kan brukes i mange forskjellige kontekster og beholde sin identitet og integritet

- må fungere effektivt uansett størrelse

- er penest i "full-color", men må fungere i monoton presentasjon og gråskala

- baserer seg på grunnleggende former, farger

- representerer firmaets/organisasjonens/whatevers visjoner og filosofier på en underbyggende måte (liten edit fra meg her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...