sandalH Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei. Her er 2 utkast frå logoer som me skal lagast til amatør filmselskapet vårt "NorSio Filmindustri". Har ikkje særlig med erfaring fra ps, men treng uansett logo! Viss det er noken som har lyst å lage ein er det berrre til å starte.. Mvh Andal Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Kan ikke helt sette fingern på hva det er, men i min ærlige mening så det litt for "nybegynner" ut.. Men øving gjør mester, så stå på. Kan vel kanskje prøve meg på noe, får se Edit: no go, har ikke PS installert. Endret 16. juni 2006 av ThaAndre Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Det ser litt Photoshop ut ja. Og prøv å holde logoen "hard", så den egner seg mer for trykk på alskens. Skal dere ha en skikkelig anvendelig logo må den vektoriseres. Dog, til webbruk trengs det ikke nødvendigvis. Den outer glow-effekten (eller hva det svarte rundt er) ble ikke helt kul, mener jeg. Fonten i seg selv er grei. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Ja er egentlig litt enig med deg, og bør kanskje prøve heilt enkelt? Men du kan prøve deg altså.. Fins jo andre program enn ps.. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg er IKKE flink til å lage logoer. Bare synser litt. Det med å holde det enkelt er nok viktig ja. Finne grunnformen i logoen, og deretter pynte litt på den til forskjellig bruk. Vektor-logoen burde være renest mulig i utgangspunktet. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Her har eg laga ein ny. Veit liksom ikkje kor fin han er, eller korleis han passar til eit filmselskap.... Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Var ikkje henvisning til andre tråder eg helst ville ha. Enten kritikk heller logor laget av dåke. Men eg kan jo ta eit hint då... Bruker me deres logo, får du navnet på rulleteksten ved neste film.. woho. sjekk vår midlertidige nettside www.norsio.tk Men her kjem enda ein. ... Endret 16. juni 2006 av Andal Lenke til kommentar
ttt Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Visuell kreativitet 6322091[/snapback] Det er nok den rette kategorien for dette spørsmålet. Bildekritikk er er for tilbakemeldinger på bilete du har tatt, medan den nemnte kategorien er for datageneret grafikk. Tråd flyttes. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) De første logoen likte jeg svært lite. Likte ikke den overdrevede bruken av skygge - for min del synes jeg logoer skal være så minimalistisk som overhode mulig. Trenger ikke overdrevet med effekter. Den siste logoen var den klart beste (skriften du bruker i "filmindustri" likte jeg ikke så mye. Tror egentlig en helt grei svartfarge hadde gjort susen.) Men stå på! Endret 17. juni 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 De første logoen likte jeg svært lite. Likte ikke den overdrevede bruken av skygge - for min del synes jeg logoer skal være så minimalistisk som overhode mulig. Trenger ikke overdrevet med effekter. Den siste logoen var den klart beste (skriften du bruker i "filmindustri" likte jeg ikke så mye. Tror egentlig en helt grei svartfarge hadde gjort susen.) Men stå på! 6323971[/snapback] Ja er egentlig ganske enig, og syns de 3 første logoane blir litt lekne, og overdrivne. Den siste er eg godt fornøgd med, og fåstår at skrifta eg brukte på "filmindustri" ikkje passer så godt. skal prøve med ei vanlig svart. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 her er nytt bilde med svart "filmindustri" Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Siterer Dunestar frå tråden "Hvordan bør en firmalogo være?" En god logo - er unik og original, og blander seg derfor ikke med andre logoer - er funskjonell og kan brukes i mange forskjellige kontekster og beholde sin identitet og integritet - må fungere effektivt uansett størrelse - er penest i "full-color", men må fungere i monoton presentasjon og gråskala - baserer seg på grunnleggende former, farger - representerer firmaets/organisasjonens/whatevers visjoner og filosofier på en underbyggende måte (liten edit fra meg her) Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Her er enda ein logo. Kunne ikkje dåke gitt meg nokre tips til å komme inn på noke nytt? Er så vanskelig når du først har innstilt deg på noke.. Endret 19. juni 2006 av Andal Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Når man har innstillt seg på noe, så må man få det ned på papiret, og dermed også ut av hodet. Det funker ihvertfall for meg. Løp og kjøpe deg en scrapbook / tegneblokk.. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Ja.. men korleis var den siste der da? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Få den øverste av de tre siste der til å se litt mer ut som en filmrull eller lignende og du er inne på noe =) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hadde en tråd om dette for litt siden og du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå