skylinepower Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg har bygd en grei maskin og jeg har spillt spill og forkjellig men en dag jeg kom hjem så skule jeg skru den på så funket den og sjermen funket men det ble ikke noe på sjermen. sjermkortet funker byttet og prøvde og det kom ikke noe på sjermen. Hva kan være galt? Jeg liker det ikke Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Du burde seriøst vurdere å skrive om litt i 1posten altså.. Er det sånn at alt går, men det ikke kommer noe på skjermen? Prøv en annen PSU.. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hva er psu?? Det er ganske irriterende Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Kan også være problemer med hovedkortet. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Hvordan finner jeg ut hva som er galt da? Tenkt og snakke med ein kompiss som hi bygd og laga maskina Lenke til kommentar
DaniXh Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 prøv å sett skjermkortet i en annen PC og se om skjermen får signal. Funker det, setter du det tilbake i din egen maskin og bytter ut skjerm. Poenget er å bytte ut så mange komponenter som mulig, men kun 1 om gangen. Hvis hele systemet funker etter å ha byttet fx. skjerm vet du hva problemet er. Kort fortalt, effektiv feilsøking. Hvis det ikke er maskinvare som er problemet, installer en fersk skjermkort driver. gi tilbake melding om hvordan d går Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Mest sannsynlig PSU eller hovedkortet.. Som jeg sa, ville jeg lånt en PSU av en venn elns og prøvd med den. Funker alt da, er det din PSU som er gåen. Funker det ikke da er det hovedkortet som har gått. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 jeg vet at jeg skriver sent, men fordi som lurer så var det cpuvifta som ikke satt ordentlig på. fikset problemet for lenge siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå