Gå til innhold

Følger scart med i premium pakken?

ManheiM

Anbefalte innlegg

Hei! Det er en ting jeg lurer på veldig! jeg har vanlig tv med scart inngang, og jeg skal snart kjøpe meg Xbox 360 ,premium pakken. Det jeg lurer på er om jeg må kjøpe med en scart, eller følger det med? :hmm:

Takk for alle svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det enkelt. Det følger med en komposittledning med scart adapter. Dette gir deg shitty bilde i forhold til en ekte RGB-scart.

Ikke bruk en 360 med kompositt scart. (Gul, rød og hvit ledning i en adapter). Det blir som å kjøpe en Ferrari til bruk for pendling til og fra busstoppet.

Spander på den en Advanced RGB-scart og jeg skal love deg du vil få et bilde som er mange hakk bedre, skarpere og finere farger på.

Edit:

Det er da viktig at du kobler din flotte RGB-scart til AV1 da mange tv-er kun utnytter RGB-potensialet i inngang nummer 1. Ellers vil faktisk en RGB-scart gi deg shitty komposittbilde hvis du kobler til en AV-inngang som ikke støtter RGB.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

hm....er det virkelig så stor forskjell altså?

jeg har en vanlig 32"bilderørskjerm, og syns bildet er bra...

skal kjøpe meg en vga hd kabel slik at jeg kan koble boxen på pc-skjermen...men....noen som vet om en butikk i nærheten av trondheim de har en slik kabel?

(vga hd+advansed RGB scart)

edit:leif

Endret av mX
Lenke til kommentar
hm....er det virkelig så stor forskjell altså?

jeg har en vanlig 32"bilderørskjerm, og syns bildet er bra...

skal kjøpe meg en vga hd kabel slik at jeg kan koble boxen på pc-skjermen...men....noen som vet om en butikk i nærheten av trondheim de har en slik kabel?

(vga hd+advansed RGB scart)

edit:leif

6322233[/snapback]

Altså du kan nesten få tak i den overalt, men der jeg har sett hvertfall utenom nettbutikker er Spaceworld

Endret av cissaman
Lenke til kommentar

jeg kjøpte premium pakken. da var det med "to sett" med kabler. De var på samme kabler, men de deler seg. dere som har det vet hva jeg mener.

Kan jeg bruke den grønne, bøåe og røde delen i min TV, for bedre kvalitet. Eller må jeg bruke den gule, røde, hvite?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte premium pakken. da var det med "to sett" med kabler. De var på samme kabler, men de deler seg. dere som har det vet hva jeg mener.

Kan jeg bruke den grønne, bøåe og røde delen i min TV, for bedre kvalitet. Eller må jeg bruke den gule, røde, hvite?

6322381[/snapback]

Den med blå, rød og grønn er bildekabel til HDTV (Iallefall slik jeg brukte den når jeg testa den på HD), 2 andre rød/hvite er lyd.

Burde kjøpe advanced Scart, vil hevde at fargene blir 5 ganger så bra :p

Lenke til kommentar
Ja, det er god forskjell i bildet i en ekte RGB-scart vs adapter.

Elkjøp og lefdal fører begge kabeltypene du søker. Finnes sikkert en av de i nærheten av Trondheim.

6322290[/snapback]

ok, må nok ta seg en tur til cityen da......gidder ikke å bestille på nett porto og leveringstid :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...