Gå til innhold

Asus A7N8X, Ethernet-kontroller *løst* TAKK FOLKS

KenBjork

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å fikser denne pc`n til en kollega på jobben, men trenger hjelp til å få bort det gule spørsmålstegnet i enhetsbehandling på ethernet-kontroller.

Har leta lenger enn lenge etter drivere men finner ikke noe som fikser denne....

Har ikke noe orginale cd`er til denne pc`n, så jeg sliter litt her nå.

går meg snart på nervene denne pc`n her... :mad:

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noen manualer eller cdèr til dette kortet.

Har sett på hva som står på selve hk`et jeg. Og der ser jeg ikke at det står deluxe.. Trasig å levere fra seg ei pc som ikke kommer seg på nett også..

Har heller ikke fått inn ati driverene til skjermkortet,forøverig radeon 9500/9700 se, tror jeg det stod i enhetsbehandling. Men har lastet ned alle 3 av disse under ATI Customer Care > Drivers and Software > Windows XP > RADEON >

Catalyst 6.5 Windows XP - Driver Download

Men får ikke lagt inn Microsoft .NET Framework av en eller merkelig grunn. Har aldri hatt ati kort selv så er ikke vant med istalleringen av disse, men skulle vel ikke være noe mere innvikla enn anna vel...

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
du finner det meste her  http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

når det gjelder net framework kan du jo laste ned driver fra ati som ikke trenger dette innstalert (Display Driver Only)

6329604[/snapback]

Har prøvd alt som passer som kommer frem på asus sin side når det gjelder dette hkèt og ingen løser ethernet problemet.

Har du direkte link til ati driver`n ? da jeg ikke er sikker på å finne den riktige...

og til MorePower, laser ned denne nå, men tror jeg har prøvd den også.. Men skal prøve den straks

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Har du installert nforce2 driverne (chipset)

http://download.nvidia.com/Windows/nForce/...ternational.exe

6329618[/snapback]

Da er denne også prøvd, men det løste heller ikke prøblemet med ethernet-kontrollern.

Holder på og tar ned utility driverne fra asus igjen nå..

Flott med hjelp og tips folkens, men bynner å bli mektig lei denne maskina nå. :roll:

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Har du installert nforce2 driverne (chipset)

http://download.nvidia.com/Windows/nForce/...ternational.exe

6329618[/snapback]

Da er denne også prøvd, men det løste heller ikke prøblemet med ethernet-kontrollern.

6329708[/snapback]

Etter hva jeg ser, er det kun en integrert lan port, det skal være fra nvidia, og driveren til denne skal være med i chipsetdriverne.

Er det er pci-kort med ekstra lan port i tillegg?

Eller så kan du teste med denne.

ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/lan/3com/3com_90xv54.zip

Denne tilhører et dlx kort.

Om det er to integrerte lan porter, kan det være at det ikke er et rent a7n8x, men har -VM, - VM/400, - X, -XE bak i tillegg. Har ikke sjekket hvilke av disse som eventuelt har 1 eller 2 porter integrert bakpå.

Lenke til kommentar

skal sjekke den drivern MorePower, takk du.

" Etter hva jeg ser, er det kun en integrert lan port, det skal være fra nvidia, og driveren til denne skal være med i chipsetdriverne.

Er det er pci-kort med ekstra lan port i tillegg? "

Når det gjelder denne er det kun en integrert på hk`et. Er noen ubokkerte pci spor.. tenker på lokka i ja øhh man setter inn eller tar bort om man skal sette i kort.

Så om det er vært ett der aner jeg ikke.

men skal sjekke drivern du linker nå

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Det var mange som hadde problemer med LAN/nettverkkortet på A7N8X. Spesielt Delux utgaven i tidlig revisjon. Kan rett og slett være hardware feil.

Hvis ingenting annet fungerer; Sett inn et PCI nettverkkort, og disable det innebygde i bios.

Lenke til kommentar
På min secondary maskinvare har jeg et A7N8X Deluxe, og dette har 2 integrerte lan porter. du kan såvidt jeg kan huske installere controller fra 3Com og/eller nVidia. Men uansett så er i hvertfall nVidia controlleren integrert i nforce pakken.

6329789[/snapback]

Okey takk folkens, prøver alle linkene som MorePower og ernpeder linker meg her nå.

Men må si jeg bynner å stusse litt her nå på om noe er feil. Da jeg har prøvd det meste snart tror jeg.

Lenke til kommentar
På min secondary maskinvare har jeg et A7N8X Deluxe, og dette har 2 integrerte lan porter. du kan såvidt jeg kan huske installere controller fra 3Com og/eller nVidia. Men uansett så er i hvertfall nVidia controlleren integrert i nforce pakken.

6329789[/snapback]

Okey takk folkens, prøver alle linkene som MorePower og ernpeder linker meg her nå.

Men må si jeg bynner å stusse litt her nå på om noe er feil. Da jeg har prøvd det meste snart tror jeg.

6329803[/snapback]

Du sier det er kun en integret port bakpå kortet. Det vil si denne er fra nVidia, og driveren til denne er som sagt med i nforce2 pakken. Og hvis det kun er denne lan-porten du har på pc´n må feilen ligge et annet sted enn manglende driver.

Det hjelper ikke med 3Com driveren jeg linket til om du kun har en port, den tilhører dlx kortene som kom med to integrerte lan kontrollere.

Lenke til kommentar

6329789[/snapback]

6329803[/snapback]

Du sier det er kun en integret port bakpå kortet. Det vil si denne er fra nVidia, og driveren til denne er som sagt med i nforce2 pakken. Og hvis det kun er denne lan-porten du har på pc´n må feilen ligge et annet sted enn manglende driver.

Det hjelper ikke med 3Com driveren jeg linket til om du kun har en port, den tilhører dlx kortene som kom med to integrerte lan kontrollere.

6329820[/snapback]

Er kun integrete porten på hk`et jah, har nå peisa inn 3com drivern nå men det hjalp ikke nei.

Tror altså det må være noe hw feil jeg nå...

Lenke til kommentar
Det var mange som hadde problemer med LAN/nettverkkortet på A7N8X. Spesielt Delux utgaven i tidlig revisjon. Kan rett og slett være hardware feil.

Hvis ingenting annet fungerer; Sett inn et PCI nettverkkort, og disable det innebygde i bios.

6329786[/snapback]

Tror jaggu du har rett jeg gitt.

Lenke til kommentar
det kan være at nforce drivern er avinstalert i xp.da kan man få problemer og legge inn nye drivere uten om og formatere og legge inn xp på nytt,skal man bytte driver her må man legge den nye driveren oppå den gamle.

6329876[/snapback]

okey, nå er jo pc`n nyformatert da... og noe av det første jeg gjorde etter at jeg fikk xp til å finne sata disken, var å legge inn nforce driver etter at xp`n var oppe å kjøre, både asus sin og nvidia sin,da asus sin ikke ville.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...