morra Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg har et trådløst nettverkskort som er koblet til en trådløs router. Signalstyrken er utmerket, men jeg får vite at det er "begrenset eller ingen forbindelse" Hva kan være galt? Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Forslag: I DHCP-innstillingene til routeren får jeg opp pc-en (under dynamisk), men det viser ikke navnet på pcen. Kan dette ha noe med feilen å gjøre? Endret 17. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
valentino Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Når jeg har fått den feilmeldingen har det vært pga. at jeg har skrevet feil krypteringsnøkkel når jeg logger meg på nettverket. Dette fører til at jeg er tilkoblet med jeg får ikke IP og har derfor begrenset eller ingen forbindelse. Lenke til kommentar
morra Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Dette er et usikret nettverk... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Er routeren satt rett opp - altså har routeren tilgang til internett? Ellers kan denne beskjeden komme (Skjer hos meg når jeg har glemt å sette i i-net ledningen etter tordenvær hehe) Og er IPen du får korrekt? Endret 16. juni 2006 av m-kane Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Mottar du dynamisk ip adresse ? Sjekk instillingene dine.... Lenke til kommentar
morra Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Er routeren satt rett opp - altså har routeren tilgang til internett? Ellers kan denne beskjeden komme (Skjer hos meg når jeg har glemt å sette i i-net ledningen etter tordenvær hehe) Og er IPen du får korrekt? 6321490[/snapback] Routeren er satt opp, ja, for det er den jeg er på nett gjennom nå... Jeg vet ikke om jeg får en IP, for når jeg velger "Reparer tilkobling" så kommer den helt til "Fornyer IP-Adresse", men ikke lenger... Mottar du dynamisk ip adresse ? Sjekk instillingene dine.... 6321525[/snapback] Hvor sjekker jeg dette? Edit: Den er satt opp til å motta dynamisk IP-adresse, hvis det er det du mener?! Edit 2: Når jeg kobler til står det at den henter nettverksadresse. Slik står den en stund, helt til det står "Begrenset eller ingen forbindelse" Endret 16. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Nå har jeg reinstallert to ganger uten resultat... Jeg vet ikke om det hjelper, men routeren er en D-Link DI-614+ og det trådløse nettverkskortet er MSI Dual Net Card Endret 17. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Det virker nå Takk for svar Løsning: Jeg måtte resette routeren tilbake til fabrikkinnstillingene... Endret 17. juni 2006 av morra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå