Gå til innhold

Kjøpe uten abonoment

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt og kjøpe meg en ny tlf Tenkte ein klapp tlf F.eks Samsung E730 (men det er ikke noe 3G på den)

Jeg tenkte ogbruke gamle sim kortet mitt og ike kjøpe eit abbonoment for tusen vis av kroner kanj jeg f.eks betale kun tlf uten abonomentet og ta sim kortet mitt på den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har tenkt og kjøpe meg en ny tlf Tenkte ein klapp tlf F.eks Samsung E730 (men det er ikke noe 3G på den)

Jeg tenkte ogbruke gamle sim kortet mitt og ike kjøpe eit abbonoment for tusen vis av kroner kanj jeg f.eks betale kun tlf uten abonomentet og ta sim kortet mitt på den??

6321099[/snapback]

Emm...ja, du kan kjøpe en usubsidiert telefon og bruke ditt gamle sim-kort i den. Hvis du også har planer om og spørre litt mer eksakt etter modell, kan du jo alltids bruke malen som amobil har satt opp.

Du kunne også tenkt litt mer på stavingen din (ikke frekt ment, men heller som ett tips ;) )

Lenke til kommentar

Du kan få kjøpt alle telefoner uten abonnement. Subsuidieringen er vel omtrent 1000-1500 kr. Det skal ikke mye avansert matematikk til å finne ut at det lønner seg å kjøpe telefon uten abonnement dersom du 1) bruker telefonen lite eller 2) ønsker å bytte telefon ofte.

Lenke til kommentar

Ja, du KAN bruke ditt SIM-kort på en mobil uten abb. med mindre den er låst mot et annet abb. enn det du har. Hvis du f.eks har Telenor abb. så kan du ikke bruke Telenor-SIM hvis telefonen er NetCom-låst. Men det er (nesten) ingen telefoner som er låst hvis du kjøper nye og uten abb. Noen er det men ikke mange.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe propblem å fjerne operatørlåen på mobilen. Det koster fra 15 kr og oppover. (Kjapt søk på google, så finner du ut av det). Problemet er at du ofte har tegnet et abonnement for ett år.... Men som sagt i en tidligere post: Prøv og estimer forbruket ditt og lag et enkelt regnestykke. Jeg tror de fleste vil finne ut at det lønner seg å kjøpe mobil uten abonnement, for så å kunne velge fritt blant de billigste tilbudene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...