Gå til innhold

Widescreen og "vanlig" oppløsning på en skjerm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Njaaa, du har 1920x1200. Neste hopp. Da har man 1920x1200, 1920x1080, 1600x1200, og 1680x1080. Potensiell mulighet?

 

EDIT: Oppløsninger.

6322456[/snapback]

 

Man må vel opp på 23-24 tomemr for å få en såpass høy oppløsning som 1920x1200? Er litt nysgjerrig på om spill i fremtiden vil bli lagd for widescreen, eller 4:3-format. Det blir avgjørende faktor for mitt valg av skjerm :-)

 

Forøvrig, er det noen forklaring på hvorfor ingen har 1680x1200 på skjermoverflaten? Er jo bare 80*1200 ekstra piksler ift 1600x1200.

Lenke til kommentar

Tror du kan ta det med ro :) Veldig mange spill jeg har forsøkt har fungert fint (gamle og nye) i både widescreen, dualhead, og vanlig 1600x1200. Grunnen til at ingen har 1680x1200 er fordi det er gal oppløsning, enkelt og greit. Ingen standard, og faller utenom 4:3, 16:10 (PC widescreen) og 16:9 (film/spillkonsoller). Helst ønsker man å kjøre en LCD i sin "native" / virkelige oppløsning, da alt annet ofte blir skalert. Det du trolig tenker på er å kunne kjøre 1600x1200 på en widescreen uten eventuell skalering slik at man får sorte kanter istedenfor, men da burde du strengt talt kjøpe en standard 4:3 skjerm som faktisk kjører 1600x1200.

 

Jeg kan egentlig bare gi det et råd - ikke heng deg så mye opp i dette, og kjøp heller skjermen du kan tenke deg å bruke NÅ. :) Det pågår noen artige diskusjoner angående Dell sine skjermer, anbefales! Det positive med f.eks. 1920x1080 oppløsning er at det -nesten- er like mye pikseldata som 1600x1200, så spill går likevel greit dersom man har et godt skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...