Gå til innhold

Kulturo: Helgens anbefalinger - uke 24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel hive meg på anbefalingen av Brokeback Mountain. Selv om jeg fikk litt sjokk når det "braket løs" i teltet første gangen er det ikke til å komme vekk fra at denne filmen har en god story og sterke skuespillere. At den er filmet mesterlig i svært naturskjønne omgivelser er det heller ingen tvil om.

Lenke til kommentar
skal aldri se noen av de filmene. spesielt ikke den homsegreia, herregud så teit.

6323439[/snapback]

Hvis du ikke ser filmen fordi det er homser i den går du glipp av en fantastisk bra film, og det på det litt tynt grunnlag. Som jeg skrev litt lenger oppe, man får litt sjokk et lite øyeblikk tidlig i filmen, men til og med vi som ikke er vant til dette kommer over det rimelig fort og kan nyte filmen. Storyen er veldig sterk, og handlingen foregår i USA, mulighetenes land noen tiår tilbake. En tid hvor homofile var i livsfare om legningen ble oppdaget, og den sorte delen av befolkningen ble undertrykt på det groveste.

Om ser forbi storyen og skuespillerene - finner man en teknisk briliant film med en glimrende kameraføring og god bildekvalitet. Man kunne fint bruke stills fra naturen i denne filmen til å ramme inn og henge på veggen. Bare det gjør hjertet til en av-entusiast varmt.

:)

Lenke til kommentar

Må få lov til å si jeg synes "Brokeback Mountain" er en uhyre oppskrytt film, den skal ha for filmatisk kvalitet med tanke på kamerateknikk og natur, men etter dette kan jeg ikke skjønne annet en at den er veldig politisk korrekt.

Skjønner ikke helt det store, samme greia, men her med to menn (noe som er greit nok for min del) og ikke en mann og en kvinne. Dette har vi sett utallige ganger før, DØRGENDE kjedelig.

2/10

Endret av Shrike
Lenke til kommentar
og blir sagt å være David Lynchs virkelige store øyeblikk som filmskaper.

Dette syns jeg ikke noe særlig om. Slike artikler er jo såklart subjektive, men de må også bevare en viss objektiv integritet. Fraser som "det sies" og sånt virker på meg som sladrekjerringaktig. Det er riktignok ikke et leksikon vi har å gjøre med, men slike fraser blir for billige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...