ingerjohannes Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Musiker med et hjerte av gull, cowboykjærlighet av det homofile slaget og elefantmenn, menneskeskjebnene er ganske forskjellige i ukas anbefalinger. Les mer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Kan vel hive meg på anbefalingen av Brokeback Mountain. Selv om jeg fikk litt sjokk når det "braket løs" i teltet første gangen er det ikke til å komme vekk fra at denne filmen har en god story og sterke skuespillere. At den er filmet mesterlig i svært naturskjønne omgivelser er det heller ingen tvil om. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Enig med deg der, Brokeback Mountain er en sterk og flott film, som alle bør se. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Kan ABSOLUTT anbefale folk å se den vakre filmen "Elefantmannen". En glitrende film av mesteren David Lynch! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 å se Brokeback Mountain for deretter å se Jarhead vil jeg derimot ikke anbefalle Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 skal aldri se noen av de filmene. spesielt ikke den homsegreia, herregud så teit. Lenke til kommentar
Maby Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Synes elefantmannen er en utrolig god og trist film. Har ikke sett den på noen år nå,men synes jeg å huske at jeg ble svært grepet av den. Er den ikke forresten basert på en sann historie? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 skal aldri se noen av de filmene. spesielt ikke den homsegreia, herregud så teit. 6323439[/snapback] Hvis du ikke ser filmen fordi det er homser i den går du glipp av en fantastisk bra film, og det på det litt tynt grunnlag. Som jeg skrev litt lenger oppe, man får litt sjokk et lite øyeblikk tidlig i filmen, men til og med vi som ikke er vant til dette kommer over det rimelig fort og kan nyte filmen. Storyen er veldig sterk, og handlingen foregår i USA, mulighetenes land noen tiår tilbake. En tid hvor homofile var i livsfare om legningen ble oppdaget, og den sorte delen av befolkningen ble undertrykt på det groveste. Om ser forbi storyen og skuespillerene - finner man en teknisk briliant film med en glimrende kameraføring og god bildekvalitet. Man kunne fint bruke stills fra naturen i denne filmen til å ramme inn og henge på veggen. Bare det gjør hjertet til en av-entusiast varmt. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Må få lov til å si jeg synes "Brokeback Mountain" er en uhyre oppskrytt film, den skal ha for filmatisk kvalitet med tanke på kamerateknikk og natur, men etter dette kan jeg ikke skjønne annet en at den er veldig politisk korrekt. Skjønner ikke helt det store, samme greia, men her med to menn (noe som er greit nok for min del) og ikke en mann og en kvinne. Dette har vi sett utallige ganger før, DØRGENDE kjedelig. 2/10 Endret 17. juni 2006 av Shrike Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 og blir sagt å være David Lynchs virkelige store øyeblikk som filmskaper. Dette syns jeg ikke noe særlig om. Slike artikler er jo såklart subjektive, men de må også bevare en viss objektiv integritet. Fraser som "det sies" og sånt virker på meg som sladrekjerringaktig. Det er riktignok ikke et leksikon vi har å gjøre med, men slike fraser blir for billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg