Gå til innhold

PC til Gaming og skole/jobb rundt 15.000

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en PC som skal brukes til spilling og til skole/jobb. Jeg har lagd et oppsett som jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger på. Har tenkt å bestille en ferdig bygd PC fra komplett siden jeg ikke er helt sikker på åssen man setter sammen en PC. Linken til siden PCn ligger er http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10141, men der er ikke punktene riktig satt.

Kabinett: Jeg er veldig usikker på kabinettet, si ifra hvis dere anbefaler et annet eller hvis dette er et dårlig kabinett.

Cooler Master Wave Master Sølv Kabinett Aluminium (Uten Strømforsyning)

Strømforsyning: Jeg valgte dette siden den har veldig mye strømtilførsel.

Fortron Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Hovedkort: Jeg så at den har fått bra kommentarer fra Hardware.

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

Prosessor: Jeg tenkte jeg enten skulle ta

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte

eller

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Minne: Jeg så på en av disse, men er veldig usikker, hvis dere ser at de er dårlige eller anbefaler en annen så si ifra.

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

eller

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Skjermkort: Bør jeg velge et GT kort eller GTX og hvilket GT eller GTX kort bør jeg ta. Og nå har det kommet GX2, så jeg er veldig usikker.

Harddisk: Den så bra ut. Men bør jeg velge en harddisk med 16 MB?

Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM

Optisk leser/brenner: Kan ikke så mye om det, men tenkte jeg skulle ta en som både leser og brenner CD og DVD fort. Men vet ikke om denne gjør det.

Sony DVD-brenner DWQ120AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

Oprativsystem: Tenkte XP pro er bra siden jeg skal bruke det til skole/jobb.

Har hørt noe om Media Center,er det noe bra, eller er Home det beste.

Microsoft Win XP Pro SP2 Eng Inkl. CD, kun til PC Produksjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Den strømforsyningen på 700W er unødvendig kraftig. Selv den på 600W vil være mer en du vil trenge.

Av cpuer så velg 4200+, siden ytelseforskjellen på de to er minimal.

Begge typene minnebrikker er gode, velg den som er billigest.

Av skjermkort er 7900GX2 det beste, men er svært dyrt. Et 7900GT er også veldig kraftig.

Av harddisker så er WD og Samsung bra.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Eg ville heller ha kjøpt MCE enn XP PRO. MCE manglar berre noken få som (for dei fleste) er unødvendige ting, mens XP Pro har dei tinga. Hugsa ikkje heilt ka det va MCE ikkje hadde.

EDIT: MCE=Media Center Edition

Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar
Viss du tek 64-bit må du hugse på at det ikkje er alle program som fungerar der. Og med noken av driverane kan det og bli litt styr med.

6320503[/snapback]

De aller fleste program kjører smertefritt. Og driverproblemene er så godt som borte. Men for sikkerhets skyld kan det sjekkes om det finnes drivere til alle komponentene på forhånd.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Åssen er kabinettet, og er harddisken jeg har valgt bra?

Bør jeg ta en harddisk med 16MB eller har ikke det så mye å si?

6320596[/snapback]

Harddisken er fin ja. Men jeg tviler på at du merker noe serlig forskjell med 16MB cache. Men om prisforskjellen er minimal så kan du gjøre det.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Du har ikke engang bruk for alt det dær. jeg har en fette bra dellmaskin, til 11 tusn. meed en intel pentium D 3.4 ghz prosesor. og 2 gb RAM. det funker fett. og det er 2, 250 gb hardisker. og ett Nvidia 7900 GT til 4.000 kroner. og den er bra. det er kortleser som tar over 20 forskjellige kort. og en dvd rom. og en 16 speed's dvd brenner. (samsung)

og jeg har fylt opp nesten hele greia. jeg har vell 100 gb igjen ca. og jeg har 7 spill p maskinen som tar fra 500 mb til 5 gb per spill.

og når jeg trykker på knappen for å slå på maskinen, tar det 7 - 10 sekunder. så er maskinen på og alle programmene er oppe og går.

den går fort som f...

jeg anbefalr det =) :tease::tease::thumbup::roll::dribble::blush:

Lenke til kommentar
Du har ikke engang bruk for alt det dær. jeg har en fette bra dellmaskin, til 11 tusn. meed en intel pentium D 3.4 ghz prosesor. og 2 gb RAM. det funker fett. og det er 2, 250 gb hardisker. og ett Nvidia 7900 GT til 4.000 kroner. og den er  bra. det er kortleser som tar over 20 forskjellige kort.  og en dvd rom. og en 16 speed's dvd brenner. (samsung)

og jeg har fylt opp nesten hele greia. jeg har vell 100 gb igjen ca. og jeg har 7 spill p maskinen som tar fra 500 mb til 5 gb per spill.

og når jeg trykker på knappen for å slå på maskinen, tar det 7 - 10 sekunder. så er maskinen på og alle programmene er oppe og går.

den går fort som f...

jeg anbefalr det =)  :tease:  :tease:  :thumbup:  :roll:  :dribble:  :blush:

6322910[/snapback]

Haha, herlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...