Gå til innhold

Militæret om vinteren - forskjellene?

allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei si det.... Manglende intelligens og evne til å tenke som normale folk! End of story!

*edit*

Men når har du tenkt å svare på mitt spørsmål:

Så den dagen alle blir pasifister så vil det bli slutt på politiet og alle instanser som opprettholder lov og orden? Er det sånn og forstå?

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar

En pasifistisk verden lar seg ikke gjennomføre med mindre man først jevner ut levestandarden her i verden og fordeler det som er av ressurser. Det vil alltid være noen som misunner andre og vil ha det dem sitter på (av penger, resurser osv). Om alle hadde hatt det like bra/dårlig hadde pasifisme kanskje fungert, men det er utopi i mine øyne.

Lenke til kommentar
Skal trolig inn i militæret etter jul. Lurer på hva som er hovedforskjellene mellom hæren, luftforsvaret og marinen? Hvem er minst og mest slit? Hva gjøres i de forskjellige.

Og hvordan er rekrutten om vinteren VS. sommeren?

Mvh

A. Lyse

Var selv i Garnisonen i Sør-Varanger, Kirkenes i 1996

hadde det utrolig bra der.

det er jo et meget spseielt sted, det er ca 1 mil til Russland og 3 mil til Finalnd, altså i grenseland *grin*

men kaldt kan det være vi hadde på det meste - 47 c :cool:

men naturopplevelsene står på rekke og rad, alt fra Mørektid til middnat sol, det går fort, kom selv inn der den 7 januar, da er jo solen under horisonten, men allerede 20 jannuar sto solen opp for første gang, og fra 20 Mai var det midnattsol.

Møtte også bjørn i marka i Passvikdalen under øvelse, den var på ca 10 meters hold

jeg personlig syntes både mørketiden og middnattsolen har sin sjarm

du får det nok godt inne i Forsvaret :nice:

mvh F.W

Lenke til kommentar

Militæret er ikke så verst vil jeg si.. Det var nå litt hat inn i mellom, men alt i alt var det veldig greit å gjøre noe som ikke hadde noen spesiell betydning et år.. Men når det er sagt: Jeg tror alt man gjør etter videregående blir helt spesielt, om det så er militæret eller folkehøyskole. Man har bare godt av å komme seg vekk hjemmefra. Men hvis jeg kunne gått tilbake til rett etter videregående, hadde jeg nok heller tatt folkehøyskole i stedet...

Lenke til kommentar
Frowe...hvilken stasjon var du på? Gjøkåsen? Slo deg forresten med -1 C. :)

Jeg var ikke fast stasjonert på noen av OP'ene, hadde den meste av tjenesten inne i leieren, men hadde mange øvelser nede i Passvikdalen, men vi var innom de fleste OP postene.

og endel nede på Storskog.

Skal forresten til Kirkenes den 5 des, skal til Murmansk;)

og da er det jo Mørketid, tror den er fra imorgen hvis jeg ikke husker feil

kikket på værkartet på nettet like istad da var det - 10 i Kirkenes;)

forresten hvilket år var du der oppe??

mvh F.W

Lenke til kommentar

I fjor, dvs dimmet i sommer. Var på gjøkåsen, men ting er nok litt annerledes der nå sammenlignet med da du var der pga Schengen blant annet. Alle som blir grensejeger blir tilhørende en stasjon og rullerer på op-tjeneste, patruljering/oppdrag og stasjon. Likte meg veldig godt jeg..kommer til å mimre mye.

Endret av lodott
Lenke til kommentar
I fjor, dvs dimmet i sommer. Var på gjøkåsen, men ting er nok litt annerledes der nå sammenlignet med da du var der pga Schengen blant annet. Alle som blir grensejeger blir tilhørende en stasjon og rullerer på op-tjeneste, patruljering/oppdrag og stasjon. Likte meg veldig godt jeg..kommer til å mimre mye.

ja har nok blitt forandret siden 1996, men det var nok like strengt med tanke på å passere grensen

Var også på ferie i Kirkenes i sommer, fra 20-27 Juli i sommer.

liker det stedet meget godt, så kommer nok til å ta noen flere turer oppover, får jo så billige flybiletter også nå fremover.

mvh F.W

Lenke til kommentar

Begynner det å lysne for deg Johnsen? For å hindre bråk så må vi ha kulturer som er mer eller mindre identiske. Det være seg økonomisk eller religionsmessig osv. Det hjelper ikke om vi har en liten stab med politifolk hvis den globale "kriminaliteten" (also known as war) får flyte fritt.

PS! Dette er i hvertfall tredje gangen jeg svarer på spørsmålet ditt, og hvis det du ikke forsto det, så nei politiet blir ikke borte, men de er uvesentlige både med det utstyret de har og det antallet de er. Og lover er bare av viktighet for de som føler for å følge dem.

Da er vi over på neste spørsmål: hvilken kultur skal være referanse for den store "fellesmalen" i verden, og hvordan skal vi få folk til å akseptere den? Svar meg på dette nå Johnsen!

Endret av Snickers-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...