Pluggen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg har en kamerat som var uheldig på sin lille kjøretur på jobb for en times tid siden.. Det var en dame som brøyt vikeplikten sin med det resultat at det blei en liten kjøretøykonfontasjon.. Det som nå er saken er at damen som brøyt vikeplikten fylte ut skademeldinga helt selv mens en eldre kar som bor i nærheten sto å kjeftet på Thomas, og bare fikk Thomas som kameraten min heter, til å skrive under på skademeldinga.. Det vi så i ettertid er at dama har fylt ut fart som er et godt stykke over fartsgrensa (55km/t i 40-sona ).. Thomas var nervøs etter å ha fått kjeft for bråk fra bilen + smellen i seg selv, pluss at han ikke visste hvordan et skademeldingsskjema så ut, langt mindre vet hvordan det skal fylles ut, så litt dum og naiv var han nok som skreiv under.. Men hvordan er dette i forhold til at hun har fylt ut skademeldinga for han, og vi vet ikke om hun skreiv opp farta etter at han skreiv under.. Litt generell info: Bilen hans bråker mye på "lavt" turtall grunnet et heftig effektanlegg, så naboen påstår her at farten var altfor høy da fordi bilen bråkte litt (Klart det når han har 2. gear og 40km/t i timen på en Honda, som igjen generelt ligger høyere på turtall kontra Vectra'n min..) Oppdatering kommer Mvh Pluggen Endret 16. juni 2006 av Pluggen Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvordan gikk det? Var det forresten en kamerat eller eller en "kamerat" Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Så lenge kameraten din kjørte lovlig, spiller det ingen rolle om kjerringa kjørte i 40 eller 60 da hun brøt vikeplikten og smalt inn i kameraten din. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Litt dum? Han er dum som lot vær å kontrollere at fakta ble skrevet rett ned før han samtykte med sin undersktift. Det kan i værste fall gjøre han mange tusen kr fattigere, alt ettersom siden jeg ikke vet nøyaktig hva som er skrevet ned. Men hvvordan i huleste kunne hun vite om han holdt 40 eller 55 km/t ? Satt hun med radar i bilen eller? Uansett, hun brøt vikeplikten og har dermed driti på draget. Skal ikke være til hinder for kryssende trafikk, noe hun til de grader var. Jeg regner med hun tok det hele og fulle ansvar ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Men saken er vel den at "kjerringa" fylte ut hans side av saken også, var det ikke slik? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg regner med hun tok det hele og fulle ansvar ? 6331904[/snapback] Skyldspørsmålet blir ikke avgjort på stedet, men av selskapet Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg regner med hun tok det hele og fulle ansvar ? 6331904[/snapback] Skyldspørsmålet blir ikke avgjort på stedet, men av selskapet 6331912[/snapback] Selvfølgelig men det er jo klart at begge parter i en sånn konflikt høyst sannsynlig vil snakke om hvem sin skyld det var på skadestedet. I en opplagt situasjon så vil jo gjerne vedkommende si at han/hun tar ansvaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå