Gå til innhold

Bytte til parabol?

Anbefalte innlegg

Vi har nå analog kabel TV fra UPC og lurer på å bytte til Parabol. Vi må ha NRK1, NRK2, TV2, TV3 og TVNorge. Er dette mulig på noe parabol abonnement eller må man ha to abonnementer da?

Hvordan blir det med pris? Vi vi helst ikke ha så veldig dyrt.

Er det stor fordel å bytte til parabol fra analog kabel TV?

Er det bare Viasat og CanalDigital som leverer parabolabonnementer i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har nå analog kabel TV fra UPC og lurer på å bytte til Parabol. Vi må ha NRK1, NRK2, TV2, TV3 og TVNorge. Er dette mulig på noe parabol abonnement eller må man ha to abonnementer da?

Hvordan blir det med pris? Vi vi helst ikke ha så veldig dyrt.

Er det stor fordel å bytte til parabol fra analog kabel TV?

Er det bare Viasat og CanalDigital som leverer parabolabonnementer i Norge?

6319935[/snapback]

- ja, det tror jeg..... du må ha to abb. for å få ovennevnte kanaler. for å få TV3, må du ha Viasat og for å få TV2, TVN må du ha CanalDigital. her er det billigste alternativ:

http://viasat.live.noname4us.com/images/ar.../org_090980.gif

http://www.canaldigital.no/templates/product____4144.aspx

- fordelen er at du får digital tuner, bedre kvalitet (bilde/lyd).....

- ja, i utgangspunktet når det gjelder parabol så Viasat og CanalDigital gjelder.....

hvis du har UPC nå og har mulighet, hvorfor kan du ikke prøve UPS Digital Basic, da får du det du er ute etter + mange andre kanaler.....

Digital Basic koster 169,- (289,-) per måned og gir deg tilsammen 39 kanaler (Prisen i parentes gjelder kun de som ikke har fellesavtale på Grunnpakken gjennom husleien).....

OBS !

det kommer sikkert andre avgifter i tillegg til disse prisene, som kortavgift, administrasjon o.l. derfor anbefaler deg å sjekke prisen nøyaktig.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

CanalDigita Local er jo mye billigere enn Familiepakken som du har linket til. Det står 0 kr/mnd, men det er 649 kr i halvåret så det blir jo ca. 100 kr/mnd.

Vi har dessverre bare tilgang til analog kabel TV. Jeg har hørt at UPC kanskje skal bygge ut til digitalt her, men jeg er ikke sikker.

Hvis de gjør det må vi vel betale 289 kr/mnd siden vi bor i hus og ikke har noe husleie. Det blir jo en del dyrere enn to parabolabonementer hvis man ikke regner med etableringsavgift. Er dette riktig?

Lenke til kommentar
CanalDigita Local er jo mye billigere enn Familiepakken som du har linket til. Det står 0 kr/mnd, men det er 649 kr i halvåret så det blir jo ca. 100 kr/mnd.

Vi har dessverre bare tilgang til analog kabel TV. Jeg har hørt at UPC kanskje skal bygge ut til digitalt her, men jeg er ikke sikker.

Hvis de gjør det må vi vel betale 289 kr/mnd siden vi bor i hus og ikke har noe husleie. Det blir jo en del dyrere enn to parabolabonementer hvis man ikke regner med etableringsavgift. Er dette riktig?

6324939[/snapback]

jepp, det blir noen kroner billigere:

ca 1300,- for local

ca 1200,- for viasat + evt. andre avgifter

+ engangs investering for parabol

ca 3500 for upc + evt. andre avgifter (selv om de kunne levere)

da er det bare "løp og kjøp" :w00t:

Lenke til kommentar

Er det ikke like greit å bare ha UPC da?

Billigste Viasat koster 99 per måned. Canal Digital Local er jo litt trist da.. ville heller tatt Familiepakken til CD og Viasat pakken til 99, da hadde du hatt en knallpakke.

Tror Familiepakken kostet 210 per måned.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi har lyst til å bytte til parabol er at det er digitalt og gir bedre signaler enn kabel-TV signalet vi har fra UPC som er analogt.

edit: Er det ikke litt idiotisk at alle som vil ha parabol med TV2 eller TVNorge og TV3 må ha to abonnementer. TV2, TVNorge og TV3 er jo i tillegg til NRK1 og NRK2 de vanligste norske kanalene.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
OK

Hvis vi bestiller parabolabonnement fra Viasat og CanalDigital, hva slags utstyr må vi skaffe oss. Vi har allerede en litt gammel Parabolantenne.

6325713[/snapback]

hvis det er gamel parabol, da er det sikkert anolog hoder på den ?

du må ha:

antenne m/veggfeste

holder for 2x LNBF

2 universal LNBF (digital)

en stk.DiSEqC switch

kabling, hvis ev. gamle kan ikke brukes

Satellitt TV-mottaker (digital), mottaker burde ha to Smart Card innganger og må støtte Viasta/Canaldigital

Lenke til kommentar
edit: Er det ikke litt idiotisk at alle som vil ha parabol med TV2 eller TVNorge og TV3 må ha to abonnementer. TV2, TVNorge og TV3 er jo i tillegg til NRK1 og NRK2 de vanligste norske kanalene.

6325776[/snapback]

Det er vel kanskje grunnen til at analog kabel lønner seg i de fleste tilfeller. Det er et styr og få begge kortene i samme tuner, ettersom de bruker forskjellige system. Det var enklere før. Både Viasat og Canal Digital parrer vel kortet sammen med tuneren. Så da må du kanskje ha 2 tunere. Det var i allefall en av grunnene til at vi dreit i parabol her i huset.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Har selv vært i samme situasjon. Jeg valgte å beholde kabel-tv'n for å få Tv3 og bestilte Canal Digital Entertain og fikk både parabol antenne og en helt grei dekoder for 1 kr. Dekoderen støtter Dolby Digital 5.1 og gir generelt et bilde jeg er veldig fornøyd med. Sammenlikner jeg med kabel-tvn er forskjellen enorm. Skal sies at jeg ikke har spesielt gode signaler på den analoge kabel-tv'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...