Kiwi-Kun Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei. jeg har hatt noen problemer med tempratur og har da mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe vannkjøling. både fordi det kjøler bra og fordi det ser fancy ut jeg har fått noen tilbakemeldinger på dette. noen sier at det er kjempe bra og noen mener at det er akkurat som å kjøpe aksjer, man kan tape store penger på det. det jeg i hovedsak lurer på er: er vannkjøling trygt? jeg har en socket 939 AMD athlon 64 3500+ hvilket sett bør jeg da eventuellt kjøpe? takker for alle svar Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Du må vel iallefall ha ei pumpe, vannblokk for cpu (og/eller gpu), tank, slanger, radiator. Sjå HER Endret 16. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Vannkjøling er så og si alltid trygt så lenge du vet hva du gjør og ikke "rusher" ting i monteringa. Forresten så vil du spare penger på å kjøpe deler selv og montere det, framfor å kjøpe et ferdig sett. Da får du skreddersydd til ditt behov og slipper å betale ekstra for et sett der enkelte av delene er elendige. edit: For å rette litt på posten over(tongue.gif): Det du trenger er pumpe, radiator, blokk(er) og slange. Vanntank er ikke nødvendig, men kjekt å ha. Endret 16. juni 2006 av odd2k Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Arg trykte quote istedenfor edit. Endret 16. juni 2006 av odd2k Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 okey. kan noen gi ett godt eksempel på ett bra sett som jeg kan kjøpe? ikke ett ferdigsett, men ett sett som jeg velger selv? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Tja, det kommer jo litt an på hvor mye du er villig til å bruke, om det skal være mest mulig lydløst og om du har tenkt å overklokke noe. Kort sagt, hva skal du bruke det til? Uansett så vil jeg anbefale MCW6000 på CPU og MAZE4 eller MCW60 på GPU. Radiator kommer litt an på om du vil ha kraftige eller svake vifter på den. BIP og BIX er gode alternativer, BIP er tynnere og trenger ikke så kraftige/støyende vifter for å trekke vekk varmen. Om du vil ha en blokk på chipset bestemmer du selv, men det trengs ikke med mindre du vil fjerne støyen fra chipset vifta. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 har northbridge chipsett kjøler så det r ikke mye støy fra den det som er det store problemet er at jeg absolutt ikke har peiling på hva jeg trenger og ikke trenger.. da trenger jeg litt hjelp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå