Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer m/nett gjennom smc

Anbefalte innlegg

Hei!

En kollega av meg har benyttet seg av tilbudet fra datakjeden og kjøpt en laptop-pakke med router type smc wbr14-g2 og trådløs optisk mus med bæreveske:

HP Pavilion dv8260 plus til 11.995 kr.; Beste pc-tilbud...

Hun har UPC hjemme og kjører et kabelmodem type motorola surfboard sb5100e imellom veggen og wan-inngangen på smc-routeren.

Dersom hun kjører kabel mellom laptop og router er hun på nett, men trådløst fungerer det ikke. Jeg har satt opp denne routeren til å kjøre en 13-bokstavers wep-nøkkel, og innstillingene ble godtatt under "save settings".

Gateway er 192.168.2.1, mens rangen er satt fra 192.168.2.100 til 105. DHCP-server er enablet. Har også satt forbindelsen til cable modem på routeren...

Likevel får hun begrenset eller ingen forbindelse når hun reparerer nettverkskortet, og denne siden kan ikke vises. Siste driver til nettverkskort er også installert.

Men er det noe jeg har glemt? Noe ekstra jeg må gjøre på routeren eller kabel-modemet? Noen som har erfaring med dette valget?

På forhånd takk.

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

En kollega av meg har benyttet seg av tilbudet fra datakjeden og kjøpt en laptop-pakke med router type smc wbr14-g2 og trådløs optisk mus med bæreveske:

HP Pavilion dv8260 plus til 11.995 kr.; Beste pc-tilbud...

Hun har UPC hjemme og kjører et kabelmodem type motorola surfboard sb5100e imellom veggen og wan-inngangen på smc-routeren.

Dersom hun kjører kabel mellom laptop og router er hun på nett, men trådløst fungerer det ikke. Jeg har satt opp denne routeren til å kjøre en 13-bokstavers wep-nøkkel, og innstillingene ble godtatt under "save settings".

Gateway er 192.168.2.1, mens rangen er satt fra 192.168.2.100 til 105. DHCP-server er enablet. Har også satt forbindelsen til cable modem på routeren...

Likevel får hun begrenset eller ingen forbindelse når hun reparerer nettverkskortet, og denne siden kan ikke vises. Siste driver til nettverkskort er også installert.

Men er det noe jeg har glemt? Noe ekstra jeg må gjøre på routeren eller kabel-modemet? Noen som har erfaring med dette valget?

På forhånd takk.

6318797[/snapback]

Hmm, har muligens fått svar på det.....

Hun har chello classic-abonnement, og de leverer bare en ip-adresse.

Kan det da hjelpe med natting på routeren?

Lenke til kommentar
Bump...

Natingen hjalp ikke...

Noen som har ideer?

6329400[/snapback]

Får routeren tildelt IP fra modemet?

Fjern krypteringen og bytt kanal og se om dere kommer dere online da.

Hvis ja så velg wpa-psk-kryptering, wep er dårlige greier.

Er det selve nøkkelen dere skriver inn eller er det f.eks det ordet dere skrev inn for og genere nøkkelen?

Lenke til kommentar

begrenset eller ingen forbindelse meldingen kan indikere at pcen ikke får tildelt noen ip-adresse fra routeren. Det kan hende at du har skrevet inn feil nøkkel. eller at den bærbare er innstillt til å bruke 128bits nøkkel, mens routeren har 64bit. Så prøv å komme på nett før du sikrer det trådløse nettverket. Da eleminerer du ihvertfall det problemet.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Ehmmm når jeg ser slikt : "satt opp denne routeren til å kjøre en 13-bokstavers wep-nøkkel" så er det ikke rart det er problemer i verden .

Fra spøk til alvor . 64bits nøkkel består av 10 tegn og en 128bits nøkkel den består av 26 tegn for WEP .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...