Gå til innhold

Uklart om cd/dvd-del i pc

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har en IMEDIA 5320 (Packard Bell) hvor det står i følgende:

Lite-On SOHW-1633S DVD±RW DL Drive

Product Name:SOHW-1633S

Type: 48x CD-R/24xCD-RW Writer (for high speed CDRW media)/48x CD-ROM Player/2.4x DVD+R9 double layer/16x DVD+R/4x DVD+RW/8x DVD-R/4x DVD-RW

Manufacturer: LITE-ON

NEC ND-3500A DVD±RW DL drive

Type: 48x CD-R/24xCD-RW Writer(for high speed CDRW)/48x CD-ROM Player

16x DVD Player/4x DVD+R-DL/16x DVD-R/4x DVD-RW/16x DVD+R/4x DVD+RW

Mitt spørsmål er hva er dvd-brenneren her? I flg min brukerhandbok er det Nec som er det, men i flg min oversikt over enheter (enhetsbehandling) så er det Lite-On. Og i flg leverandøren http://support.packardbell.com/no/item/ind...e&pn=PB13217591 så skal begge være der...?

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men om begge er det, hvordan kan jeg med sikkerhet vite at jeg har begge? Og om jeg har begge, hvordan kan jeg styre hvilken jeg ønsker å benytte? Betyr det at begge kan brukes til brenning? Hvordan vet jeg hvilken er hva?

Lenke til kommentar

Du kan med "sikkerhet" vite om du har begge, dersom du kan se begge 2 i fronten av PC'n.

Alternativt, installerer du f.eks. Windows, og titter i enhetsbehandleren ;-)

For å styre hvem du vil "benytte", så er du avhengig av et "styresystem", dvs. et brenner program.

F.eks Nero kan brenne til flere samtidig, men kan være kinkig å få til med forskjellige brennere.

BTW:

LiteOn har tilkobling for hodetelefoner, det har ikke NEC.

PS. :

RTFM (Read The Fine Print)

Lenke til kommentar
Du kan med "sikkerhet" vite om du har begge, dersom du kan se begge 2 i fronten av PC'n.

Alternativt, installerer du f.eks. Windows, og titter i enhetsbehandleren ;-)

For å styre hvem du vil "benytte", så er du avhengig av et "styresystem", dvs. et brenner program.

F.eks Nero kan brenne til flere samtidig, men kan være kinkig å få til med forskjellige brennere.

BTW:

LiteOn har tilkobling for hodetelefoner, det har ikke NEC.

PS. :

RTFM (Read The Fine Print)

6320265[/snapback]

Jeg har sjekket med Enhetsbehandler og der står det følgende under DVD/CD-ROM stasjoner:

- H + H DVD-ROM DVD-41SD SCSI CdRom Device

(denne står tre ganger under hverandre)

- HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B

- LITE-ON DVDRW SOHW-1633S

Hva betyr dette da? Har jeg ikke NEC likevel? Og hvilken av dem er hva? Ingen av dem har hodetlf-uttak i forkant.

Lenke til kommentar

Nei, du har ikke NEC, men en LG GDR8163B

som du kan se bilder av HER.

Etter hva jeg kan se HER har "alle" LiteON tilkobling for hodetelefoner.

For at du ska se hvem som er hvem, går du til "Diskbehandleren", merker 1 av dem, og ser på "egenskaper".

Deretter trykker du på "løs ut", og den skuffen som kommer ut tilhører den brenneren du så på egenskapene (navnet) til.

Lenke til kommentar
Nei, du har ikke NEC, men en LG GDR8163B

som du kan se bilder av HER.

Etter hva jeg kan se HER har "alle" LiteON tilkobling for hodetelefoner.

For at du ska se hvem som er hvem, går du til "Diskbehandleren", merker 1 av dem, og ser på "egenskaper".

Deretter trykker du på "løs ut", og den skuffen som kommer ut tilhører den brenneren du så på egenskapene (navnet) til.

6338908[/snapback]

Takk for svar - jeg har kontaktet Lefdal og de kan ikke forklare dette. Men jeg skulle ringe et nummer for å høre ut mer. Er det noen som vet om hvilke av disse brennerene som er best - også mot Nec 3500A om det er noe de vil erstatte den jeg har med.?

Jeg finner ikke "Diskbehandler" og jeg har forsøkt å løse ut skuffer både den ene og den andre, og har etter litt funnet ut at den nederste - altså den jeg pleier å bruke til å brenne med er Lite-On spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...