Paull Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Har drevet og prøvd med å få et nogenlunde brukbart oppsett på Cubase, men jeg får det bare ikke til. Blir bestandig masse vinduer som overlapper hverandre, og ting får ikke plass og halve vinduet (til f.eks VSTi eller kanalediting) går utfor skjermen fordi jeg skal finne frem til et annet jeg har åpent. Så jeg lurte på om noen hadde et screenshot av hvordan de har det (om det er nogenlunde brukende, ikke slik som jeg har ), og kanskje fortelle om hvordan de bruker det i praksis? Med det siste mener jeg ting som: Hvilke vinduer er åpne hele tiden, smarte hot-keys.. Rett og slett bare en beskrivelse av "work-flowen" om det gir mening. Syns bare jeg bruker for mye tid på knoting og for lite på musikken Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 du kan lage mapper da. som f.eks sette alle drums og slikt i en mappe. alle synths i en mappe osv osv. elle kan du lukke de mappene som er åpne og du ikke bruker Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Tenker du på workspaces da? Har ikke sett på det før nå.. Virker jo genialt! Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 nå har jeg slettet cubase. bruker ikke det lenger. holder med til Reason 3 og fl studio 6. men husker at man kunne ha en mappe der du velger hva du vil ha i den mappa. sånn for å ha det mer ryddig. isteden for å legge til audio track eller midi så legg til en mappe og dra det du vil ha inn i den mappa. hvis jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 To skjermer er en stor fordel når man jobber med cubase og nuendo. På skjerm 1 (den til venstre) har jeg arbeidsvinduer der alle spor vises og midi-editoren når jeg åpner den. På skjerm 2 (den til høyre) har jeg mixeren nede, vst performance oppe til venstre med vst-instrumenter nedenfor og resten går med til forskjellige vst-instrumenter. Hurtigtastene jeg bruker mest, er G og H for zooming inn og ut, J for å slå av og på snap to grid, R for å slå av og på Record enable på merket track, F2 for visning/fjerning av transport-panel, F3 for visning/fjerning av mixeren, F4 for VST-connections, F11 for VST-instrumenter og F12 for VST-performance. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå