Gå til innhold

3d briller - hvordan føles/virker det?

soinnes

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bestille ett Gainward Geforce 4 t4600 XP 750, og oppdaget plutslig på komplett at man kan få kjøpt 3d briller til dette kortet! Hvilken hensikt ville det ha hvis noen overhode har prøvd dette? Og hvordan føles det når du foreksempel spiller et spill? Får du skjerm i brillene kanskje :smile:

Takk

[ Denne Melding var redigert av: soinnes på 2002-10-11 20:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som blir er vel at 3d brillene halverer hz på skjermen så for at det skal bli behagelig bør refreshraten være over 120 og helst slik at resultatet nærmer eg en 80hz

Så om du har en skjerm som liker seg i 1280*1024 i 160 så kan du få noe nytte av 3d brillene. Jeg ville heller lagt pengene i god lyd (sorround).

Kan ikke si dette helt sikkert da jeg ikke har testa 3d briller på spill, men husker 3d OL sendningene og ble ikke overbevist.

Lenke til kommentar

Det er helt rått å spille med f.eks. 800x600 med 2x anti-aliasing på ca. 160 Hz (80Hz på hver brille), men frame-raten blir nesten halvert, så det krever ekstremt av skjermkort, eller f.eks. gamle spill som quake2 med god lyd er overlegent med 3d-briller. Det kan bli litt speiling av lyse felt, men det avhenger av hvor godt brillene blokkerer.

Jeg angrer ikke på kjøpet av brillene mine. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...