ZoRaC Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Bruker en funksjon for å lese filer på siden min. Synes siden innimellom virker treg å åpne, selv med bare tekst. Er det noe i funksjonen min som kan "endres" for at den skal være kjappere? // THIS FUNCTION READS THE $file IN THE $dir function read_file($dir, $file, $nl2br=true, $htmlentities=true) { $description_file = $dir."/".$file; $fp = fopen($description_file, "r"); if (!$fp) return false; $desc_contents = ""; while ($line = fgets($fp, 1024)) { if ($nl2br===true) $desc_contents .= nl2br($line); else $desc_contents .= $line; } fclose($fp); if ($htmlentities) $dec_content = htmlentities($desc_contents); return $desc_contents; } Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg vet ikke så mye om hastighet... men kanskje denne vil gå fortere: <?php function read_file($dir, $file, $nl2br = true, $htmlentities = true) { $file = $dir . '/' . $file; $files_content = file_get_contents($file); if ($nl2br) { $files_content = nl2br($files_content); } if ($htmlentities) { $files_content = htmlentities($files_content); } return $files_content; } ?> Men... jeg usikker på om den gjør det samme. Prøv den. Lykke til! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 tror nok ikke forskjellen er merkbar Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Forøvrig ser det ikke ut til at $dec_content i den originale koden benyttes til noe, så den kan med fordel fjernes (evt. er det en skrivefeil og endres til $desc_contents). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 tror nok ikke forskjellen er merkbar 6318807[/snapback] Forskjellen kan faktisk være på flere sekunder hvis filen er stor nok. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Fant denne: http://www.raditha.com/wiki/Readfile_vs_include Er ikke store forskjellene, men litt er det... Får vel prøve meg litt frem! Paull: Var en skrivefeil der ja Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) tror nok ikke forskjellen er merkbar 6318807[/snapback] Forskjellen kan faktisk være på flere sekunder hvis filen er stor nok. 6319036[/snapback] kan ikke si at forskjellen her var merkbar med en tekstfil på 50 000 linjer (2.1mb) EDIT: så nå linken din ja, ZoRaC Endret 16. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå