Gå til innhold

for varmt skjermkort.

SpeZii

Anbefalte innlegg

hei, når jeg spiller spill så får jeg en melding om at skjermkortet er for varmt.. og hvis jeg fortsetter og spille da så restarter dataen seg.. jeg har prøvd og tatt av kabinett døra, og har også prøvd og fjerne støv fra skjermkortvifta.. men ingen ting hjelper:/ har btw nvidia6800gt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Standard spørsmål er vel da...Går faktisk viften på kortet rundt? sjekket om viften-kjøleren er full av støv og kanskje trenger en rens--

6318479[/snapback]

ja, vifta går rundt

6318503[/snapback]

er det god kontakt mellom kjøleren og prosessoren?

hvis den er litt løs kan du stramme noen av skruene som holder kjøleren på plass.

Lenke til kommentar

hvis den er litt løs kan du stramme noen av skruene som holder kjøleren på plass.

Eh..Vi snakker om Gpu her og ikke Cpu..

Kanskje du burde sjekke om grafikkortet står skikkelig nedi porten...Du kan også ta av skjermkortet for å kanskje se litt nærmere på skjermkortet-vifte-kjøler..

Lenke til kommentar

Eh..Vi snakker om Gpu her og ikke Cpu..

Kanskje du burde sjekke om grafikkortet står skikkelig nedi porten...Du kan også ta av skjermkortet for å kanskje se litt nærmere på skjermkortet-vifte-kjøler..

6318540[/snapback]

ja var det jeg mente... det er en prosessor på skjermkortet.... og det er den som blir for varm...

Lenke til kommentar

Forresten har du skiftet Vifte-kjøler på kortet siden du har fått varme problemer?? eller er det standard vifte-kjøler som står på?

Har du god gjennomlufting i kabinettet...da tenker jeg på ekstra vifter i selve kabinettet...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

sjekk selvke kjøleren til skjermkortet, vifta har ikke noe å si så lenge den går rundt.

det kan hende du må ta skjermkortet ut av pc'n og begynne å skru (jeg må det når jeg rengjør kjøleren til min 6800Ultra) for å komme til og få fjernet alt støvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...