Gå til innhold

LCD-skjerm med HD-støtte

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange TVer merket med "HD-ready" som ikke er HDTV (gjerne fra Elkjøp osv.). Noen TVer har også oppgitt oppløsning på 1024x1024. Men det må da være feil, eller så er pixelene veldig avlange??

*glede seg til SED*

6321600[/snapback]

Det gjør jeg også. ;)

6321924[/snapback]

Er nok veldig mange TV'er som har en nativ oppløsning på 1024x1024, alle som bruker ALiS paneler har dette, og ja pikslene er faktisk avlange :) Merker som bruker dette er blandt annet Philips, Hitachi, Sony, Thomson og Loewe, så dette er altså ingen feil :)

Har du sett merket på disse elkjøp på selve TV'en, eller i annonsen? Står de på TVen så er vel tven mest sannsynligvis HD, at elkjøp og expert osv har feilmerket varen sin i annonsen har skjedd mer enn 1 gang. menne holder jo at tven klarer å vise 720 linjer for å få HD ready standarden, og det gjør man jo fra 1024*768 og oppover :)

PS: SED har jeg sett i action, og det er helt rått, bare så jævlig synd at det er så lenge til :) Hvertfall kommer det til å føles ut som en evighet.

Endret av warelf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. Hvis en kabel står i spenn, så har du gjort noe feil i utgangspunktet. Jeg kan aldri tenke meg at det er noen interne PC-kabler som er spesifiserte for spenn, og det er ikke ønskelig i noe tilfelle. Du får ransake deg selv, og ikke kablene. Har du så mye spenn på en SATA-kabel at den detter ut, så er det altfor mye uansett. Det skal faktisk litt til (i alle fall i min erfaring).

warelf:

Hvor har du fått med deg SED? Skulle gjerne likt å sett det i levandes live selv, det virker som en særs attraktiv teknologi.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan utviklingen på de tre grensesnittene kommer til å gå for seg. En har jo i dag mest av Analog (D-Sub) og DVI på flatskjermer. Hvilket grensesnitt er billigst for produsentene å implementere av DVI og HDMI? Er det noen som tør å spå når den analoge (D-Sub) kontakten forsvinner ut av markedet?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...