Paska Kakka Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320485&view=detailed Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hvis du skal ha en såpass billig bærbar som skal spilles litt på så er det et ok kjøp, hvis du ikke skal spille gå heller får noe med intregrert skjemkort og en centrino/turion prossesor, denne har en sempron som vil utvikle en del varme og bruke mye strøm, skjermkortet vil yte bedre en et x200/intel intregrert, men vil ikke gi noe spesielt høy ytelse i de tyngste spillene. Men du vil kunne spille det meste hvis du ikke er kresen på og ha veldig høy grafikk Endret 16. juni 2006 av Matmoms Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg mener at det ikke finnes noe mer plagsomt en varme og støyende pc-er og dette blir nok dessverre tilfelle her, så Nei jeg syntes dette ikke er noe godt kjøp... Endret 16. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
brrah Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Har du egen erfaring med Sempron jada-jada? Jeg har i alle fall det og til nå er mine erfaring kun positive... Tipper maskinvaren ellers har noe å si for støyen og varmen men i alle fall HP'er med sempron funker bra Ekstremt lite støy og lite varmutvikling.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Har du egen erfaring med Sempron jada-jada? Jeg har i alle fall det og til nå er mine erfaring kun positive... Tipper maskinvaren ellers har noe å si for støyen og varmen men i alle fall HP'er med sempron funker bra Ekstremt lite støy og lite varmutvikling.. 6321937[/snapback] Hvorfor skriver du dette i en annen tråd da?? Sitat fra deg selv! Kan noen anbefale meg et program for å overvåke temperaturen og gjerne stille inn viftene slik at den ikke bråker så mye og bruker mye strøm når jeg f. eks bare ser på film...? EDIT: Forressten, har ikke Centrino men en HP med sempron prosessor... Ja jeg har erfaring med Sempron og skal ALDRI ha en maskin med denne prosessoren igjen da det er en billig prosessor som gir mye varme som igjen utvikler masse viftestøy som du nå tydligvis har erfart selv... Endret 16. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
brrah Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det der i grunn når min maskin ikke gjør det, men uansett, kan sikkert får bedre batteri tid ved hjelp av et slikt program...? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Skjønner ikke hvorfor jeg skrev det der i grunn når min maskin ikke gjør det, men uansett, kan sikkert får bedre batteri tid ved hjelp av et slikt program...? 6322037[/snapback] Du var vel bare ærlig da du skrev dette... Uansett så finnes det ikke noe godt program som gir en maskin med Sempron prosessor bedre batteritid og dreper støyen. "derfor anbefalte jeg en maskin med Centrino prosessor til deg" Endret 16. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Husk nå at det finnes to utgaver av Sempron. En på 25W og en på 65W (?). Så Sempron er kjøligere enn de fleste Pentium M (27W). Et annet alternativ: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Den har batteritid på 3,5 timer, så den er nok kjøligere og stillere. Jeg er litt usikker på hvilken som er best av X600 og Go7300. Sempron støtter vel cool'n'quiet den også?? Endret 16. juni 2006 av efikkan Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Nei da efikkan dette legger vi bak oss!! Sant det du sier om W på Sempron prosessorer og at det finnes to typer, men jeg legger alikevel merke til at mange klager over varme og viftestøy? Fordelen med Pentium M Centrino er at man får brukt det fantastiske programmet Notebook Hardware Control 100% og man får udervoltet bla annet som igjen gjør disse maskinene støyfrie og man forlenger batteritiden. Jeg har elendig erfaring med Sempron prosessorer selv men mulig dem har blitt bedre, men alikevel så tyder lite på dette med alle klager om og om igjen... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sant det du sier om W på Sempron prosessorer og at det finnes to typer, men jeg legger alikevel merke til at mange klager over varme og viftestøy? Fordelen med Pentium M Centrino er at man får brukt det fantastiske programmet Notebook Hardware Control 100% og man får udervoltet bla annet som igjen gjør disse maskinene støyfrie og man forlenger batteritiden. Jeg har elendig erfaring med Sempron prosessorer selv men mulig dem har blitt bedre, men alikevel så tyder lite på dette med alle klager om og om igjen... 6322261[/snapback] Kansje dette kan forbedre det? Det er ivertfall et system so skal styre klokkefrekvensen. Det er da ikke alle som klager over Sempronene om og om igjen. Dessuten har veldig mange klaget over Pentium M som har vært varme, opp i gjerne 70 grader eller mer. Så jeg tror dette er individuellt fra pcmodell til pcmodell. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Nei da efikkan dette legger vi bak oss!! Sant det du sier om W på Sempron prosessorer og at det finnes to typer, men jeg legger alikevel merke til at mange klager over varme og viftestøy? Fordelen med Pentium M Centrino er at man får brukt det fantastiske programmet Notebook Hardware Control 100% og man får udervoltet bla annet som igjen gjør disse maskinene støyfrie og man forlenger batteritiden. Jeg har elendig erfaring med Sempron prosessorer selv men mulig dem har blitt bedre, men alikevel så tyder lite på dette med alle klager om og om igjen... 6322261[/snapback] Er det farlig å undervolte? hvordan gjøres dette? Hvor mye har undervolting å si for batteritiden? Gir undervolting dårligere ytelse i spill og andre krevende oppgaver? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sant det du sier om W på Sempron prosessorer og at det finnes to typer, men jeg legger alikevel merke til at mange klager over varme og viftestøy? Fordelen med Pentium M Centrino er at man får brukt det fantastiske programmet Notebook Hardware Control 100% og man får udervoltet bla annet som igjen gjør disse maskinene støyfrie og man forlenger batteritiden. Jeg har elendig erfaring med Sempron prosessorer selv men mulig dem har blitt bedre, men alikevel så tyder lite på dette med alle klager om og om igjen... 6322261[/snapback] Kansje dette kan forbedre det? Det er ivertfall et system so skal styre klokkefrekvensen. Det er da ikke alle som klager over Sempronene om og om igjen. Dessuten har veldig mange klaget over Pentium M som har vært varme, opp i gjerne 70 grader eller mer. Så jeg tror dette er individuellt fra pcmodell til pcmodell. Hilsen, efikkan. 6322391[/snapback] Sant nok at enkelte har også høy temp på maskiner med Pentium M Centrino og som du skriver så er vel dette forskjell fra modell til modell, men jeg personlig har bare gode erfaringer med merker som Dell-HP og Acer. Det blir jo selvsagt høyere temp i disse maskinene hvis de har et veldig godt skjermkort med dedikert minne som krever mye strøm selv om min Dell 9400 med GO7800 også er veldig stille med litt undervoting og progammet Fangui... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Nei da efikkan dette legger vi bak oss!! Sant det du sier om W på Sempron prosessorer og at det finnes to typer, men jeg legger alikevel merke til at mange klager over varme og viftestøy? Fordelen med Pentium M Centrino er at man får brukt det fantastiske programmet Notebook Hardware Control 100% og man får udervoltet bla annet som igjen gjør disse maskinene støyfrie og man forlenger batteritiden. Jeg har elendig erfaring med Sempron prosessorer selv men mulig dem har blitt bedre, men alikevel så tyder lite på dette med alle klager om og om igjen... 6322261[/snapback] Er det farlig å undervolte? hvordan gjøres dette? Hvor mye har undervolting å si for batteritiden? Gir undervolting dårligere ytelse i spill og andre krevende oppgaver? 6322502[/snapback] Nei det er ikke farlig og undervolte en maskin, og dette gjøres enkelt med programmet jeg skrev om (Notebook HW Control) Det er klart det blir dårligere ytelse da prosessoren senker seg til rundt 800Mhz men det er da bare å hake vekk undevotingen når du skal spille feks. Har du Centrino prosessor og vil ha tips til undervolting så kan du bare sende meg en PM... Endret 16. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå