Gå til innhold

dual cpu - Må man bruke like prosessorer?


BlackH

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en eldre PowerEdge 1600SC server fra dell. Den har en 2,8ghz xeon 512kb prosessor. Hovedkortet støtter to stk, men står bare i en. Det jeg lurte på er om jeg er nødt til å få tak i en helt identisk prosessor om jeg vil kjøre dual, eller om jeg kun trenger å sette i en som er kompatibel med hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en eldre PowerEdge 1600SC server fra dell. Den har en 2,8ghz xeon 512kb prosessor. Hovedkortet støtter to stk, men står bare i en. Det jeg lurte på er om jeg er nødt til å få tak i en helt identisk prosessor om jeg vil kjøre dual, eller om jeg kun trenger å sette i en som er kompatibel med hovedkortet.

6318095[/snapback]

jepp, i utgangspunktet skal du kjøre 2 stk. like prosessorer når du skal bruke dual CPU hovedkort.....

Lenke til kommentar

Du kan sette i en ekstra 2.8 GHz cpu med 533 FSB. Steppingen trenger ikke å være identisk på dem, men du vil få en beskjed i loggen i windows om at windows vil kjøre begge cpuer med den funksjonaliteten som den cpuen med lavest stepping tilbyr.

 

Sjekk opp i om du må ha en vrm-modul i tillegg til prosessoren til det hovedkortet ditt og om den vrm-modulen følger med den prosessoren du har funnet i prisguiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...