Pendragon Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Har nettop kjøpt meg det nye ATI 7500 skjermkortet og prøver å spille DVD på pc'en. Jeg får fram blide fint men det hakker veldig. Hva kan dette skyldes? Jeg har: 16 x DVD, Pioner 500 Intel Celeron ATI Radeon 7500 640 SDRam Creative SB 5.1 live Kjører DVD i Power DVD Bruker Windows ME Har noen peiling på hva dette kan skyldes? Etter det jeg har fått vite så skall ikke dette skje. Hadde et Savage Pro 4 kort før og da kjørte DVD'en feilfritt.... hmmm... håper noen kan svare meg på hva dette skyldes. ATI skal jo ha den beste DVD støtten på markede. Pendragon Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Sjekk at DMA er enablet på dvd-spilleren og at hardware-akselerasjon er på i PowerDVD Lenke til kommentar
Pendragon Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2001 Hvordan gjør jeg det? er ikke sikker på at jeg vet hva DMA er en gang jeg..... Hvordan skrus jeg på hardware acceleratoren på Powe DVD? Kan ikke så my om dette ennå, men jeg setter pris på all hjelp jeg kan få :smile: Pendragon Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 For å slå på DMA trykker du høyre musknapp på Min Datamaskin og velger Egenskaper. Så trykker du på Enhetsbehandling og velger DVD spilleren fra listen og trykker Egenskaper. Velg Instillinger og velg DMA. Er ikke sikker på hva DMA betyr, men det gjør i hvertfall at lesehastigeten øker. Lenke til kommentar
_Rune_ Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 DMA står for Direct Memory Access, sjekk kanskje ATI hjemmeside for de nyeste drivrene til ditt system. Lenke til kommentar
Pendragon Skrevet 10. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2001 OK, jeg greide å få på DMA men jeg greier fremdeles ikke å få på hardwere akseleratoren. Jeg kan ikke velge denne, den er slått av men jeg greier ikke å enable den. Funksjonen er Disablet. hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Har du startet filmen før du går inn i PowerDVDs setting? I så fall, stopp filmen (trykk på stopp knappen, ikke lukk programmet eller trykk pause eller no, STOPP) så skal det funke... Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hardware-aksellerasjon fungerer ikke i PowerDVD med ATi sine Rage Theater-brikker før man har innstallert den siste patchen. Men jeg anbefaler deg å bruke ATi sin DVD-spiller. Den har ikke like mye fancy-schmancy som PowerDVD, men gir til gjengjeld mye bedre lyd (ihvertfall hos meg med ATi Radeon 64DDR ViVo). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå