Gå til innhold

Dvd'n hakker med det nye skjermkortet.......???

Pendragon

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg det nye ATI 7500 skjermkortet og prøver å spille DVD på pc'en. Jeg får fram blide fint men det hakker veldig. Hva kan dette skyldes?

Jeg har:

16 x DVD, Pioner

500 Intel Celeron

ATI Radeon 7500

640 SDRam

Creative SB 5.1 live

Kjører DVD i Power DVD

Bruker Windows ME

Har noen peiling på hva dette kan skyldes? Etter det jeg har fått vite så skall ikke dette skje. Hadde et Savage Pro 4 kort før og da kjørte DVD'en feilfritt.... hmmm... håper noen kan svare meg på hva dette skyldes. ATI skal jo ha den beste DVD støtten på markede.

Pendragon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å slå på DMA trykker du høyre musknapp på Min Datamaskin og velger Egenskaper. Så trykker du på Enhetsbehandling og velger DVD spilleren fra listen og trykker Egenskaper. Velg Instillinger og velg DMA. Er ikke sikker på hva DMA betyr, men det gjør i hvertfall at lesehastigeten øker.

Lenke til kommentar

Hardware-aksellerasjon fungerer ikke i PowerDVD med ATi sine Rage Theater-brikker før man har innstallert den siste patchen. Men jeg anbefaler deg å bruke ATi sin DVD-spiller. Den har ikke like mye fancy-schmancy som PowerDVD, men gir til gjengjeld mye bedre lyd (ihvertfall hos meg med ATi Radeon 64DDR ViVo).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...