Xantix Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Har en hp nc6120 som jeg er fornøyd med til generell bruk men lurer på om det er normalt for bærbare pc'er å slite med støy og varme. Min lap top blir utrolig fort varm. Det skal ikke mange min (ca. 10) til før den blir varm, nesten så jeg brenner meg. Vifta går også kontinuerlig ca 99% av tiden, dette selv om jeg ikke gjør annet enn å legge kabal. Når jeg løfter den opp fra bordet etter ca. 20 min er bordplata god og varm. Kan ikke ha den på fanget i mer enn pr min før den rett og slett blir for varm. Synes også den har blitt en del varmere nå enn da jeg kjøpte den for ca. 1 år siden. Blir vel kanskje ny lap top om ca 1 - 2 år og håper disse problemene nesten ikke vil eksistere da. Hvilket program kan jeg kjøre på min lap top som overvåker varme og vifta? X. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Har hørt at en bios oppgradering skal hjelpe på disse maskinene... Har du oppgradert bios? hvis ikke ta kontakt med HP suport på maskinen for veiledning på dette. Endret 16. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Siden den ble kjøpt for ca. 1 år siden ville jeg anbefalt å sjekke hvor mye støv som ligger rundt viftene også. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Grunnen til det er ofte at det legger seg et teppe av støv på kjøleribber. Du kan sende den inn til support med beskjed om at kjølingen er dårlig siden den er forholdsvis ny. Sitter på skolen med en nc6220, og den bråker ikke i det hele tatt, knapt irritabel lyd på load Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg oppgraderte nylig en dell pc for en bekjent med bios oppdatering og drivere for nytt XP system... Bios oppdateringen gikk rivende lett, og kunne gjøres fra windows. Maskinen gjorde jobben selv automatisk etter å ha bekreftet BIOS oppdateringen, og restartet seg selv, til dos modus, oppdaterte bios, og restartet igjen. Veldig bra. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg oppgraderte nylig en dell pc for en bekjent med bios oppdatering og drivere for nytt XP system... Bios oppdateringen gikk rivende lett, og kunne gjøres fra windows. Maskinen gjorde jobben selv automatisk etter å ha bekreftet BIOS oppdateringen, og restartet seg selv, til dos modus, oppdaterte bios, og restartet igjen. Veldig bra. 6318334[/snapback] Vel nå er dette litt forskjell fra merke til merke så din veildning på biosoppgradring blir neppe det samme med en HP maskin... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Beklager, jeg er på jobb vettu, og var litt i siget. Trodde det var dell Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Det er flere ting du kan gjøre 1 ta en boks med trykkluft og blås vifta rein. Da kan det være lurt og prøve og få stoppet vifta med et skruhjern eller noe i den duren eller kan viftelagrene gå. (men da sender du den inn på garanti har gjort det også.) 2. demontere maskinen selv rengjøre vifta og bytte thermal pad med artic silver dette har jeg gjort i dag og tempraturen på maskinen falt med 12 grader idle. Skulle ta wiremod trikset med glemte a at hovedkortet mitt er jo ikke er 533 støttet hovedkort så jeg ble litt skuffet når jeg ikke fikk mere fart men det ble stiller og kaldere da.. Endret 18. juni 2006 av Bateman26 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Grunnen til det er ofte at det legger seg et teppe av støv på kjøleribber. Du kan sende den inn til support med beskjed om at kjølingen er dårlig siden den er forholdsvis ny. Sitter på skolen med en nc6220, og den bråker ikke i det hele tatt, knapt irritabel lyd på load 6318174[/snapback] Hvis det er snakk om støv rundt vifter er det billigere å fikse det selv, siden sånt ikke dekkes av garantier eller reklamasjon. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Det å demontere maskinen for å fjerne støv var ingen enkel sak. Skrudde ut alle skruene jeg fant men fortsatt satt den så fast at jeg følte at ved å bryte noe mer så ville den knekke der den er tynnest, fronten. Var liksom bare den ene siden som løsnet litt mens siden hvor dvd brenner og de fleste portene sitter (høyre) ikke løsnet nevneverdig. Noen som har tips for å åpne en lap top? Kommer sikkert litt ann på modell og merke for hvordan man skal gå fram. X. Lenke til kommentar
Ixus Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har samme maskin selv, og har vært plaget av viftestøy, varme og ustabilitet ved oppstart. Maskinen er lett å åpne. Skru ut dekselet midt under med den ene minnebrikken og løsne de 2 små skruene ved tastaturikonene. Dytt de fire plasttappene øverst på tastauret mot deg, løst maskinen forsiktig på skrå med skjermen mot deg og vipp tastaturet av. Det er festet i forkant, så vær forsiktig. Nå har du tilgant til prosessor, minnebrikke og vifte. Fjerning av støv hjelper i hvert fall noe. Du kan også laste ned hjelpemanual fra http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...SeriesId=447346 Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Det skal sies at oppgradering av bios samt at jeg passer på at den står på bærbar modus under strømalternativer så hjalp det en god del. X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå