Gå til innhold

DS vs DS Lite

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg DS, men jeg vet ikke om DS lite rocker DS såpass at jeg burde vente på den.

Hvordan er skjermen på DS? Er den så dårlig at man bør vente på DS lite? Jeg husker første GBA hvor skjermen var ubrukelig. Jeg regner med at det ikke er så ille på DS i forhold til DS lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS-skjermen er dugelig den, milevis bedre enn GBA-skjermen.. Eneste er at jeg sliter med å se skjermen i sollys (Nytta ikke på stranda i Hellas). Vet ikke hvordan Lite er i forhold, men jeg er vertfall fornøyd med DS'en slik den er.

Edit: Vel, jeg ser skjermen.. Men ikke det som skal vises på den :p

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv hatt en hvit DS Lite i snart et halvt år nå, og er skikkelig fornøyd!

Den er en god del mindre, mye finere og har mye bedre skjerm enn den gamle DS'n.

Så ja, du bør vente på den eller kjøpe en fra USA eller Asia nå.

final-word-on-ds-lite-20060609022648962-000.jpg

final-word-on-ds-lite-20060609022649509.jpg

final-word-on-ds-lite-20060609022648572.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
*Gidd quote bilder*

tviler egentlig ikke på at Lite er ganske så mye vassere enn DS når det gjelder skjermen, men er det bare meg som reagerer på at HELE venstresiden (ikke bare skjermen på DSen) ser mørkere ut på de bildene der

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
tviler egentlig ikke på at Lite er ganske så mye vassere enn DS når det gjelder skjermen, men er det bare meg som reagerer på at HELE venstresiden (ikke bare skjermen på DSen) ser mørkere ut på de bildene der

Det at venstresiden ser mørkere ut kommer nok av at bildet er tatt i en litt skev vinkel i forhold til skjermene. Men tro meg, skjermene er mye bedre på Lite, fargene er mye bedre, og det samme gjelder (selvsagt) lyset. Til en sammenligning: det første nivået av lysstyrkene på Lite tilsvarer den vanlige DS'. Har hatt Lite i noen måneder nå, og kunne ikke vært mer fornøyd selv!

:love: DS Lite :love:

Lenke til kommentar

DS Lite er identisk med DS mht maskinvaren. Ingen forskjell i spill og sånt. Begge kan spille alt. Har selv vanlig DS, og er storfornøyd. Skjermen er god, synes jeg.. Ikke for mørk, og ikke for lys. Men så har ikke jeg prøvd DS Lite, da...

En annen ting som irriterer meg med DSen er at knappene er idiotisk plassert. Det gjør vondt å holde på den over tid. Dette skal visstnok være litt bedre på DS Lite, men jeg veit ikke....

Lenke til kommentar
Stemmer det som purity sier ja, skjermen er mye bedre. Den har 4 trinn, og trinn 1 er like lyssterkt som den vanlige DS.

Men nå har videogameplus.ca DS Lite inn igjen! Koster en del mindre enn den kommer til å koste i Norge, bare 885,- + litt frakt.  :thumbup:

http://www.videogamesplus.ca/product_info....oducts_id=11286

6329961[/snapback]

Hvordan er det å kjøpe ds fre videogamesplus ? vil jeg kune bruke norske spill og vil jeg trenge en ny lader?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det var den kjappa som sendte varene som gaver jeg. Slik at man kan unngå toll. Kan noen bekrefte dette...?

Ellers så kan man spille spill fra usa på europeisk og omvendt. Spill er sonefritt(det var det jo på gameboy og). Eneste blir vel forskjellig lader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg lurer på om det var den kjappa som sendte varene som gaver jeg. Slik at man kan unngå toll. Kan noen bekrefte dette...?

Det stemmer, har bestilt noen spill derifra og det ble ikke noe moms og slikt, bare ca. 30,- i frakt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den linken funket ikke, men du kan stole på de ja. Har selv bestilt noen spill derifra, tok 4-5 dager før de lå i postkassa. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...