Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

disk boot failure , insert system disk *Løst*

Anbefalte innlegg

hei jeg satt inne i windows og plutselig restarta pcen seg så kom jeg meg ikke inn til windows igjen , før den skal starter og loade windows får jeg opp denne feil meldingen:

Award bootblock bios v1.0

Bios rom checksum error

keyboard error or no keyboard present

detecting floppy drive A media...

drive A error

DISK BOOT FAILURE , INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

jeg har ikke en floppy disk tilkoblet i dataen, tastaturet virket jo i windows før den restarta seg. noen som vet hva som kan være problemet ? hvordan fikser jeg dette?

Endret av CrypTo2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det ser mer ut som om det er noe galt med BIOS.

Bios rom checksum error er meldingen man får når flashing går galt.

Klarer du å boote inn i BIOS?

6317887[/snapback]

ja når jeg resetter biosen , så kom jeg meg inn der , jeg tok bare av at jeg ikke hadde floppy disk og quita biosen men så kom samme feil opp igjen

er det noe jeg skal stille på der inne ? jeg må resette biosen fra hovedkortet for å komme meg inn , nytter ikke å trykke del eller f2 eller hva det er :p.

kan det hjelpe og gjøre noe der innenifra ?

Lenke til kommentar

Sjekk om du faktisk finner Harddisken i bios...

Og sørg for at Harddisken er numer 1 eller 2 i boot rekkefølgen

fungerer ikke slikt og ting ikke virker når biosen blir tilbakestilt... så er det mulig endten Harddisken eller hovedkortet har tatt kvelden

(innhold på en HD kan reddes for en sum 3000-10000 kroner hos selskap som driver med det) :p

Lenke til kommentar
jeg prøvde å sette i en gammal hdd som jeg hadde liggende , samme feil med den. jeg tror det kan være hovedkortet som det er en feil på kan det stemme eller ? teste å kjøpe nytt hovedkort ?

6320934[/snapback]

Da kan det ihvertfall se ut som om disken din er safe and sound om ikke noe annet. (Mager trøst kanskje, men personlig syntes jeg det hadde vært 10 ganger verre å miste data, enn å måtte punge ut med en høvding eller to til nytt HK)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...