Cryflopp Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) hei jeg satt inne i windows og plutselig restarta pcen seg så kom jeg meg ikke inn til windows igjen , før den skal starter og loade windows får jeg opp denne feil meldingen: Award bootblock bios v1.0 Bios rom checksum error keyboard error or no keyboard present detecting floppy drive A media... drive A error DISK BOOT FAILURE , INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER jeg har ikke en floppy disk tilkoblet i dataen, tastaturet virket jo i windows før den restarta seg. noen som vet hva som kan være problemet ? hvordan fikser jeg dette? Endret 28. juni 2006 av CrypTo2k Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Oops... Ser ut som om harddisken din, eller ihvertfall boot-sektoren på den har tatt kvelden. Det der er nemlig meldinga du får når den leiter mellom alle diskene, uten å finne et oppstarts-system. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg synes det ser mer ut som om det er noe galt med BIOS. Bios rom checksum error er meldingen man får når flashing går galt. Klarer du å boote inn i BIOS? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg synes det ser mer ut som om det er noe galt med BIOS.Bios rom checksum error er meldingen man får når flashing går galt. Klarer du å boote inn i BIOS? 6317887[/snapback] ja når jeg resetter biosen , så kom jeg meg inn der , jeg tok bare av at jeg ikke hadde floppy disk og quita biosen men så kom samme feil opp igjen er det noe jeg skal stille på der inne ? jeg må resette biosen fra hovedkortet for å komme meg inn , nytter ikke å trykke del eller f2 eller hva det er . kan det hjelpe og gjøre noe der innenifra ? Lenke til kommentar
ck2069 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Sjekk om du faktisk finner Harddisken i bios... Og sørg for at Harddisken er numer 1 eller 2 i boot rekkefølgen fungerer ikke slikt og ting ikke virker når biosen blir tilbakestilt... så er det mulig endten Harddisken eller hovedkortet har tatt kvelden (innhold på en HD kan reddes for en sum 3000-10000 kroner hos selskap som driver med det) Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 jeg prøvde å sette i en gammal hdd som jeg hadde liggende , samme feil med den. jeg tror det kan være hovedkortet som det er en feil på kan det stemme eller ? teste å kjøpe nytt hovedkort ? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 jeg prøvde å sette i en gammal hdd som jeg hadde liggende , samme feil med den. jeg tror det kan være hovedkortet som det er en feil på kan det stemme eller ? teste å kjøpe nytt hovedkort ? 6320934[/snapback] Da kan det ihvertfall se ut som om disken din er safe and sound om ikke noe annet. (Mager trøst kanskje, men personlig syntes jeg det hadde vært 10 ganger verre å miste data, enn å måtte punge ut med en høvding eller to til nytt HK) Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 jeg kjøpte nytt hovedkort, så nå funket alt fint igjen.. takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå