Gå til innhold

Hvordan få Win98 innpå en tidligere XP harddisk?

Anbefalte innlegg

Hei

En kompis av meg skal absolutt kjøre noen gamle win98 spill, så C partisjonen hans på 12GB skal dermed gå til Win98. Jeg har fått formatert disken om til FAT32 med XP-cden, men det går likevel ikke å få det innstallert. Jeg antar den ikke er "skikkelig" formatert, såvidt jeg husker er det en annen bootstrap/bootsektor (eller ett annet ord) når du formaterer en C disk slik du skal gjøre, hvordan gjør man i såfall dette?

Andre ting:

Slik det er nå har jeg akkurat fått kopiert innpå winMe filene, men etter den restarter for å begynne å innstallerer går det ca 5 sekunder, så restarter maskinen igjen...

Dette er en god/ nyere maskin, kan det være at disken totalt er for stor? Den er 200GB, men det er bare en FAT32 partisjon på den.

Kan det være at det er diskdriverene/brikkesettet som er problemet? Det brukes en IDE harddisk på ett ASRock dual hovedkort (det med både AGP og PCIe) som har ULi brikkesett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Putt i Windows 98 CD-platen. Boot opp på den, velg start fra CD-rom og velg "Start innstallasjonsprogrammet" (eller hva det første alternativet er)

6317798[/snapback]

Det hjelper ikke, jeg får kopiert inn filer og innstallasjonen starter, men etter første boot bare restarter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...