MrAHB Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei En kompis av meg skal absolutt kjøre noen gamle win98 spill, så C partisjonen hans på 12GB skal dermed gå til Win98. Jeg har fått formatert disken om til FAT32 med XP-cden, men det går likevel ikke å få det innstallert. Jeg antar den ikke er "skikkelig" formatert, såvidt jeg husker er det en annen bootstrap/bootsektor (eller ett annet ord) når du formaterer en C disk slik du skal gjøre, hvordan gjør man i såfall dette? Andre ting: Slik det er nå har jeg akkurat fått kopiert innpå winMe filene, men etter den restarter for å begynne å innstallerer går det ca 5 sekunder, så restarter maskinen igjen... Dette er en god/ nyere maskin, kan det være at disken totalt er for stor? Den er 200GB, men det er bare en FAT32 partisjon på den. Kan det være at det er diskdriverene/brikkesettet som er problemet? Det brukes en IDE harddisk på ett ASRock dual hovedkort (det med både AGP og PCIe) som har ULi brikkesett. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Putt i Windows 98 CD-platen. Boot opp på den, velg start fra CD-rom og velg "Start innstallasjonsprogrammet" (eller hva det første alternativet er) Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Driver til brikkesett. Last ned versjon 2.20, den er den nyeste Edit: Link til BIOS-nedlasting. Endret 16. juni 2006 av Diverse Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Putt i Windows 98 CD-platen. Boot opp på den, velg start fra CD-rom og velg "Start innstallasjonsprogrammet" (eller hva det første alternativet er) 6317798[/snapback] Det hjelper ikke, jeg får kopiert inn filer og innstallasjonen starter, men etter første boot bare restarter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå