Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med nettverks problem !

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å sliter og skjønner ingen ting.. har flere maskiner i nettverk og alle maskinene finner hverandre, men av en eller annen grunn så får jeg access denied på den ene pc, når jeg prøver å browse den.. det rare er at hvis jeg skriver \\maskinnavn\share så kommer jeg inn på sharet og får tilgang sånn som jeg skal.

Men jeg vil jo veldig gjerne browse hele nettverket og spes maskinen som jeg ikke får browset da den har alt av film og musikk.

Jeg har sjekket at det ikke er brannmuren eller noen sånt som er prob.. noe rart er det og jeg trenger hjelp.

Håper noen kan veilede meg gjennom dette da dette er veldig irriterende !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at det er en policy ett eller annet sted, men jeg har sjekket det meste uten å finne noe som kan gi meg svare på dette. har begynt å lure på om det er inne i registeret eller at eller annet program jeg har installert som forårsaker problemt..

Jeg skal ta å teste det hele på en annen maskin for å se om det er noe galt i det unattended oppsettet jeg har på xp cd'n.

Håper jeg kan få noen gode hint før jeg kommer så lang, for jeg skjønner ingen ting.

Edit: Da var det sjekket.. feilen ligger ikke i selve installasjoen eller i siste winxp updatet.. så feilen må komme med ett eller annet program.. nå må jeg bare finne ut hvilket program det er..sukk

Endret av taleg
Lenke til kommentar

Etter ørten reinstalleringer (lenge leve norton ghost) ser det ut til at jeg har funnet problemet.. Det ser ut til at synderen var winzip 10 (ikke lastet ned fra winzip.com) som har foråsaket problemet. nå funker alt som det skal, vel nesten da..

Av en aller annen grunn tar det kort tid å gå inn på et share over netverket, men det å browse maskinen via Entire network tar latterlig lang tid, men det funker.

Lenke til kommentar

Jupp.. alle maskinene her ligger i samme arbeidsgruppe.

Det som er litt pussig er at hvis ejg browser nettverket fra en av de andre maskinene så er de andre pc'ene sånn som de skal.. raske. Men akkurat den ene pc så tar det ca 2-3 min å browse nettverket.

Shares som ligger som snarveier eller er mapped opp er raske uansett hvilken boks jeg sitter på.. jeg skjønner ikke dette her.. det er nesten som om det ligger ett eller som gjøre den ene pc'n trig ved browsing. Det snåle er at det er bare root på maskinen som er treig, alle under mappene er kjappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...