Gå til innhold

Kan noen anbefale en stabil 4port SATA-kontroller

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale en PCI SATA kontroller med 4 porter, som er litt bra?

Det må altså være mulig å koble 4 disker samtidig (ikke bare 4 kontakter), og jeg vil helst ikke ha det billigste av det billigste siden jeg har visse krav til pålitilighet/stabilitet (skal brukes i server) - men jeg vil heller ikke betale mer enn 1000kr for den.

OBS: Trenger IKKE å ha noen RAID funksjon.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan anbefale en PCI SATA kontroller med 4 porter, som er litt bra?

Det må altså være mulig å koble 4 disker samtidig (ikke bare 4 kontakter), og jeg vil helst ikke ha det billigste av det billigste siden jeg har visse krav til pålitilighet/stabilitet (skal brukes i server) - men jeg vil heller ikke betale mer enn 1000kr for den.

OBS: Trenger IKKE å ha noen RAID funksjon.

6317619[/snapback]

er ikke helt med "Det må altså være mulig å koble 4 disker samtidig (ikke bare 4 kontakter)....."

kjøper du kontroller med 4 porter, så kan du kjøre 4 enheter..... uansett, sjekk Promise eller HighPoint produkter.....

kanskje den ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310630

Lenke til kommentar

Støtter forslaget til no_viking_no. Har selv hatt en Promise P-ATA kontroller, og den kjørte feilfritt fra dagen jeg satte den inn i maskinen til dagen jeg tok den ut, dvs en periode over flere år.

Så helt OK ut den fra komplett :)

- Sindre.

Lenke til kommentar
kjøper du kontroller med 4 porter, så kan du kjøre 4 enheter..... uansett, sjekk Promise eller HighPoint produkter.....

6321049[/snapback]

Ja, det skulle en tro, men:

Includes 4 serial ATA connectors (2 external, 2 internal); Connects up to 2 SATA drives

Hvor logisk er ikke det liksom? Dette var altså beskrivelsen til kontrolleren jeg allerede har, og det er seriøst at det kun kan kobles på to stk samtidig.

Ang den du linket til:

Er vi sikker på at den er bedre enn DENNE bare fordi prisen er dobbel? Denne har jo også RAID funksjon (har ikke behov for det nå, men skader jo ikke)

Lenke til kommentar

6321049[/snapback]

Ja, det skulle en tro, men:

Includes 4 serial ATA connectors (2 external, 2 internal); Connects up to 2 SATA drives

Hvor logisk er ikke det liksom? Dette var altså beskrivelsen til kontrolleren jeg allerede har, og det er seriøst at det kun kan kobles på to stk samtidig.

Ang den du linket til:

Er vi sikker på at den er bedre enn DENNE bare fordi prisen er dobbel? Denne har jo også RAID funksjon (har ikke behov for det nå, men skader jo ikke)

6322599[/snapback]

hei igjen.....

:hmm: hva skal du med 4 porter kontroller hvis du kan bare kjøre 2 HD ?..... har/hadde noen kontroller og aldri hadde problemer. står det 4 porter, så kan du koble 4 HD.....

har brukt to ganger "Sunsway" kontroller og ettersom disse har vart veldig ustabile på mine systemer leverte disse tilbake.....

fra den tiden bruker og selger bare Promise. HighPoint er også ikke så verst, men hadde brukt bare integrert på hovedkortet. kameraten kjører bare HighPoint og er veldig fornøyd. smak og behag.....

har ikke anbefalt deg akurat den spec. kontroller, bare produsent. ellers så vil tipse deg at Sunsway kontroller har bare 12 mnd. garanti og Promise gir 36 mnd.

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...