Gå til innhold

kan jeg få jobb innen offshore vist hva da?

Anbefalte innlegg

jeg er 33 år jeg har 9årig ungdimskole og 3år videregående på møbelsnekker linja å etter det har jeg fulført fagbrev i møbelsnekring etter avsluttet fagbrev begynte jeg jobbe i ett metall støperi så det er det jeg har av utdanelse så nå lurer jeg på er det noen veier jeg kan gå for å få en jobb innen offshore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med firmaer som har personell offshore. Et offshore sikkehetskurs er også kjekt å ha, men det er dyrt å ta privat og man får det som regel betalt av bedriften dersom man blir ansatt et sted. Men det kan selvsagt være en fordel å ha det fra før. Dersom du nå står uten jobb kan du ta kontakt med aeteat. Før var de i hvertfall flinke til å tilby kurser til de som var målrettet.

Møbelsnekker er kanskje ikke den mest relevante utdanningen når man vil offshore, men det finnes mange forskjellige jobber ute på havet, så man vet aldri :)

Lenke til kommentar

Får jeg foreslå en HMS eller brannrelatert utdannelse? Der er ikke møbelsnekker et minus dersom du har fagbrev, og HMS/brann-ettellerannet vil jeg tro er ettertraktet offshore. Min erfaring er at å være 33 ikke er noe unikt når det gjelder de to nevnte utdanninger.

Lenke til kommentar

Tjah, du kan jo f.eks ta kjemi- og prosessfag utdanning for å forsøke å komme deg offshore. Elektriker utdanning er også greit. Men, for all del, ta offshore sikkerhetskurs og hør etter mulighet for jobb.

Snekker er muligens ikke det de har mest av offshore.

Å ta kjemi- og prosess utdannelse på f.eks en landbasert stasjon hjelper også STORT på mulighetene for å senere komme deg offshore, men gir deg ingen garantier.

Selv har jeg fagbrev innefor kjemi- og prosessfag (kjemi for å være eksakt) og kunne nok fått meg jeg offshore hvis jeg hadde ønsket. Har en kompis med samme utdannelsen som nylig fikk jobb på statfjord A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...