Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyttalere i Audi A4, 98 modell, hvor og hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Audi A4 98 modell...

tenkte å få inn carputer og dermed trenger jeg forsterker for å mate lyd til høyttalerne i bilen, men noen som vet om hva som blir den letteste måten å få koblet til talerne og uten å gjøre noe spess eller åpne noe?....legge ledningene til iso-kontakten?

Har også diskanter foran, orginal montert.... hva skal jeg koble de på?

Så har jeg ikke høyttalere bak, skal jeg sette inn 6x9 i hattehylla, eller hva burde jeg gjøre?

Har tenkt å kjøpe 4 kanals forsterker...

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en A4 1999modell (type tidlig dvs samme som 98) og jeg har montert høytallere i bakhylla. Har ikke bilnavigasjon men jeg kan no si hvordan oppsettet mitt er.

Det er litt knotete å få lagt strøm og trekt kabler, men med litt tålmodighet så går det fint. Total tidsforbruk på å montere ny cdspiller, sub, 2 bakhøyttalere, forsterker og strøm til alt dette ble på ca 7-8 timer.

Kjøpte meg ett sett med strømledninger som jeg koblet til, kabelen fra batteriet fikk jeg trekt igjennom en gummpakning litt ovenfor pedalene (går masse strømkabler her). Trekte denne videre under dørlisten på venstre side av bilen og helt bak til bagasjerommet.

Koblet til signalkablene og la dem under listen på høyre siden av bilen og bak til bagasjerommet.

Jeg har egne utganger for sub og bakh. i cdspillern.

I bagasjerommet har jeg en 4-kanals Pioneer forsterker som driver en 12" MTX Sub i lukket kasse.

I Hatthylla vurderte jeg å sette inn ett par 6*9" men dette krever da at jeg begynner å kutte i metallet for å få dette til å passe, noe som var uaktuelt. Kjøpte meg istedenfor 2 stk runde høyttalere (13 cm) og monterte inn i hatthylla, brukte stikksak for å skjære. I min hatthylle så er det klargjort for skjæring til slike høyttalere.

Disse har jeg montert:

http://www.elgiganten.no/commerce/products...prodnr=TS-E1396

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en A4 1999modell (type tidlig dvs samme som 98) og jeg har montert høytallere i bakhylla. Har ikke bilnavigasjon men jeg kan no si hvordan oppsettet mitt er.

Det er litt knotete å få lagt strøm og trekt kabler, men med litt tålmodighet så går det fint. Total tidsforbruk på å montere ny cdspiller, sub, 2 bakhøyttalere, forsterker og strøm til alt dette ble på ca 7-8 timer.

Kjøpte meg ett sett med strømledninger som jeg koblet til, kabelen fra batteriet fikk jeg trekt igjennom en gummpakning litt ovenfor pedalene (går masse strømkabler her). Trekte denne videre under dørlisten på venstre side av bilen og helt bak til bagasjerommet.

Koblet til signalkablene og la dem under listen på høyre siden av bilen og bak til bagasjerommet.

Jeg har egne utganger for sub og bakh. i cdspillern.

I bagasjerommet har jeg en 4-kanals Pioneer forsterker som driver en 12" MTX Sub i lukket kasse.

I Hatthylla vurderte jeg å sette inn ett par 6*9" men dette krever da at jeg begynner å kutte i metallet for å få dette til å passe, noe som var uaktuelt. Kjøpte meg istedenfor 2 stk runde høyttalere (13 cm) og monterte inn i hatthylla, brukte stikksak for å skjære. I min hatthylle så er det klargjort for skjæring til slike høyttalere.

Disse har jeg montert:

http://www.elgiganten.no/commerce/products...prodnr=TS-E1396

6428980[/snapback]

Bytta du høyttalere i frontdørene?...og i såfall, måtte du ta av hele dørtrekket...??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...